توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

11 جاذبه برتر گردشگری ونکوور

ونکوور با داشتن سواحل و کوهستان‌های زیبا، لقب یکی از زیباترین شهر‌های افسانه ای جهان را به خود اختصاص داده است. جزیره ونکوور بزرگترین شهر ساحل غربیکانادا و بخشی از استان بریتیش کلمبیا است که از سمت جنوب به رودخانه فریزر (Fraser) و از شمال به کوه‌های پوشیده از برف مشرف می‌شود. پارک‌های وسیع و آب و هوای ملایم در تمام طول سال، ونکوور را به یک بهشت برای فعالیت‌های تفریحی تبدیل کرده است. جزیره‌ ونکوور در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب، به خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل شده است. در این مقاله با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم.

تحصیل در اسپانیا و ویزای شنگن

تحصیل در اسپانیا و ویزای شینگن

قصد تحصیل در اسپانیا دارید؟ اسپانیا کشوری در جنوبی ترین نقطه اروپا سالانه میلیون ها دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند. اگر نگاهی به شهرهای سرزنده و پر از جاذبه های فرهنگی و هنری این کشور زیبا بیندازیم خواهیم دریافت که بی جهت نیست اسپانیا برای دانشجویان نقاط مختلف جهان جذاب است. در شهرهای اسپانیا که روزی امپراطوری بزرگی بوده و قبل از آن مهد و میراث دار تمدن اسلامی در قاره ی اروپا، رایحه ی دلپذیر غذا با شکوه معماری در هم می تنند تا تجربه ی منحصر به فردی را برای هر توریست یا دانشجویی رقم بزنند. این همه را به این امتیاز اضافه کنید که در اسپانیا فرصت های بیشماری برای یادگیری زبان اسپانیایی هم وجود دارند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که با توجه به تنوع جامعه ی اسپانیا، کدام شهرها را بهتر است برای تحصیل انتخاب کرد؟ دقیقا برای پاسخ به این پرسش است که این مقاله را برای شما همراهان توسعه گردشگری تهیه کرده ایم. با ما همراه بمانید.

۱۰ پیشنهاد مفید و آسان و برای داشتن تغذیه سالم در سفر

برای غذای سالم در سفر برنامه‌ریزی کنید

غذای سالم در سفر و رعایت یک رژیم غذایی درست و اصولی در مسافرت‌ها، همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها به خصوص آن‌هایی است که فرزند خردسال و نوجوان دارند. از سوی دیگر مسافرت‌های تابستانی شروع شده و اهمیت خوردن غذای سالم و بهداشتی به خصوص زمانی که در جاده هستید دوچندان می‌شود. در این نوشتار با ما باشید تا ۱۰ پیشنهاد مفید و آسان و برای داشتن تغذیه سالم در سفر را به شما بگوییم.

 

رژیم لاغری کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک چیست؟

«رژیم کتوژنیک» از جمله رژیم‌های لاغری است که در سال‌های اخیر در بین کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند محبوب شده و در تمام کشورهای دنیا هواداران خاص خودش را دارد. بسیاری از افراد بدشان نمی‌آید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل می‌کند. رژیم لاغری کتوژنیک چیست و چگونه می‌توان با آن وزن کم کرد و لاغر شد. 

۱۰ ادویه و سبزی مفید و خوشمزه در روز جهانی نمک کمتر

10 ادویه و سبزی مفید و خوشمزه در روز جهانی نمک کمتر- ادویه بیشتر

سال‌هاست پزشکان مصرف بیش از حد روزانه نمک را برای افراد مختلف منع کرده‌اند. یک فرد عادی روزانه ۶ گرم و افراد مبتلا به بیماری‌های قلب و عروق مجازند روزانه تا ۴ گرم نمک مصرف کنند. یک راه حل این است که برای خوش طعم شدن غذای روزانه ادویه‌های خوش‌عطر و خوش طعم را جایگزین نمک کنید. ۲۹ آگوست هر سال روز جهانی «نمک کمتر و ادویه بیشتر» است. 

ده روش آسان برای رسیدن به تناسب اندام

حفظ تناسب اندام

این روزها پیروی از انواع و اقسام روش‌های عجیب و گاهی غریب لاغری و تناسب اندام تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها به خصوص در میان نسل جوان و میان‌سال شده است. اما مسئله اینجاست که به جای متوسل شدن به روش‌های سخت و عجیب و طاقت‌فرسا با اندکی تغییر در سبک زندگی و روش غذا خوردن می‌توان هم به تناسب اندام رسید و هم این تناسب اندام را همواره حفظ کرد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با ده روش آسان برای رسیدن به تناسب اندام و حفظ آن آشنا شوید.

بابا قنوش؛ غذایی مقوی برای همه جامعه

مودا لازم برای 4 تا 6 نفر بابا قانوش

«بابا غنوج»، «بابا قنوش» «بابا گانوش»، « بابا قانوش»، «بابا غنوش» و … همگی اسم یک پیش غذای خوشمزه مدیترانه‌ای-خاورمیانه‌ای و کشورهای شمال آفریقا هستند که با بادمجان و ارده درست می‌شود و هواداران فراوانی در سرتاسر دنیا دارد. این غذا که زمانی یک وعده غذایی اصلی برای فقرا در کشورهایی مثل لبنان، مراکش، مصر و یونان و … حالا دیگر تقریبا یک پای ثابت سفره تمام اقشار جامعه در این کشورها است. 

طرز تهیه کوکو ماست

طرز تهیه کوکو ماست

 

طرز تهیه کوکو ماست

 

سالامی چیست؟

سالامی چیست؟

«سالامی» از جمله محبوب‌ترین انواع گوشت فراوری شده است. شاید به همین خاطر روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به نام روز جهانی «سالامی» نامگذاری شده است. اما این نوع گوشت فراوری شده واقعا چیست؟ چیزی در مورد تاریخچه آن می‌دانید؟ فرق سالامی با سوسیس و کالباس و پپرونی را چطور؟ 

سالامی چیست؟

 

طرز تهیه آش ترش گیلانی؛ تورشه آش

آش ترش؛ طرز تهیه آش ترش گیلانی یا تورشه آش

برای روزهای پاییزی پیش رو دانستن چند دستور پخت آش خالی از لطف نیست. خنکای پاییز لذت طعم و گرمای دلچسب آش را چند برابر می‌کند و از سوی دیگر مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا هم امری ناگزیر است. طرز تهیه آش ترش گیلانی یا به قول خود گیلانی‌ها «تورشه آش» را در مهرشادگلابچی بخوانید.

طرز تهیه دو سوپ برای روزهای سرد سال؛ جلوگیری از سرماخوردگی

سوپ در روزهای سرد زمستانی

سوپ از جمله بهترین غذاها و گاهی هم پیش‌غذاها به خصوص در روزهای سرد و البته یک غذای درمانی فوق‌العاده در زمان ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا است. سوپ از آن دسته غذاهایی است که می‌توانید با هر ماده‌ غذایی که می‌پسندید و دوست دارد آن را بپزید. ۲ دستور طرز تهیه سوپ مرغ با جو و خامه و سوپ جوجه و تاکو با پنیر چدار و خامه را از سایت آشپزی All Recipes  در مهرشادگلابچی بخوانید.

تقویت انگیزه

تقویت انگیزه

هر کاری که در زندگی انجام می دهیم، یک هدف مشخصی دارد؛ حتی خوردن یک لیوان آب ساده هم به منظور و هدف رفع تشنگی افراد می شود. هدف بعضی از فعالیت ها برای بسیاری از ما بسیار باارزش است، بطوریکه برنامه زندگی خود را برای رسیدن به آن  تغییر می دهیم. به عبارتی دیگر، ما برای شروع انجام کار کلی انگیزه داریم. بله انگیزه! اصطلاحی که بارها در طول زندگی خود آن را توسط افراد مختلف مانند مشاور، خانواده، دوست و غیره شنیده ایم؛ اما واقعا انگیزه چیست و چرا بعد از مدتی دیگر شور و نشاط اولیه یا همان انگیزه را نداریم؟

سندروم پای بیقرار و درمان خانگی

«سندرم پای بیقرار» یا Restless Legs که به نام بیماری RLS هم شناخته می‌شود از جمله بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی است که در شب و هنگام خواب به اوج خود می‌رسد. ۲۳ سپتامبر هر سال به نام روز «آگاهی در مورد سندرم پای بیقرار» نامگذاری شده است. در این مقاله از سایت WebMD  به شما می‌گوییم که سندرم پای بیقرار دقیقا چیست و چگونه با ۱۰ روش درمانی موثر می‌توانید این مشکل را حل کنید و خوابی آرام را تجربه کنید.

 

۷ عادت افراد موفق که سبب موفقیت در زندگی کاری و شخصی می‌شود

هفت عادت افراد موفق

افراد موفق چه ویژگی‌های دارند؟ اصلا موفقیت از نظر شما چیست؟ برخی افراد سلامت جسم و روان را نشانه موفقیت می‌دانند و برخی هم برخی هم دنبال قدرت هستند. در این میان عده‌ای سعی می‌کنند نگرشی مثبت نسبت به جهان و رویدادهای پیرامون داشته باشند. با این تفاصیل به نظر می‌رشد معنای موفقیت برای افراد مختلف، متفاوت است. در این نوشتار با ما باشید تا ۷ عادت افراد موفق که سبب موفقیت در زندگی کاری و شخصی می‌شود را به شما بگوییم.

 

طرز تهیه خوراک جوجه و سیب‌زمینی کبابی؛ غذایی ایده‌آل برای افراد دیابتی

خوراک جوجه و سیب زمینی

دیابت از آن جمله بیماری‌هایی است که نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد، هر چند چه مبتلا به دیابت باشید و چه نباشید رعایت یک رژیم غذایی سالم با حداقل میزان قند سلامت شما را تضمین می‌کند. برای جبران قند حذف قند از رژیم غذایی افراد دیابتی بهتر است پروتئین را جایگزین کنید و میزان مصرف روغن را به حداقل برسانید. طرز تهیه جوجه و سیب‌زمینی کبابی را به عنوان یک وعده غذای ایده‌آل برای افراد دیابتی را در مهرشادگلابچی بخوانید.

نکاتی درباره تغذیه زنان باردار

تغذیه در زنان باردار

رژیم غذایی زنان باردار از جمله مهم‌ترین موضوعات در طول ۹ ماه حساس و حیاتی برای مادر و جنین است. از سوی دیگر بسیاری از زنان باردار به خاطر مواردی مثل ویار بارداری یا رژیم‌های غذایی خاص و ضروری در این دوره برای خوردن برخی غذاها معذوریت دارند. طرز تهیه دو غذای مقوی، سالم و مناسب برای رژیم غذایی زنان باردار را از سایت ما بخوانید.

 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan