توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

11 جاذبه برتر گردشگری ونکوور

ساحل کیتسیلانو

ساحل کیتسیلانو (Kitsilano Beach) با چشم‌انداز زیبایی از کوهستان، یکی از تفریح‌گاه‌های ونکوور است که علاوه بر گردشگران، مورد توجه اهالی شهر نیز قرار دارد و مکان مناسبی است تا کمی‌ از دغدغه‌های روزمره دور شده و در استخر‌های طبیعی آن شنا کنند. علاوه بر تفریحات ساحلی، رستوران ها و کافه‌های کوچک و دنجی نیز در مسیر ساحل ساخته شده‌اند و مراکز خرید پر جنب و جوش، از جاذبه‌های گردشگری این ساحل زیبا محسوب می ‌شوند.

جزیره گرانویل

جزیره کوچک توریستی گرانویل (Granville Island) در زمان های قدیم یک منطقه صنعتی فعال بوده، ولی هم اکنون به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری بسیار محبوب ونکوور شناخته می شود. بازار عمومی جزیره گرانویل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در زمینه‌ فروش میوه‌ها، سبزیجات، غذاهای دریایی و همچنین خوراک های محلی و غذا‌های آماده است. هنرمندان و فروشندگان زیادی به این جزیره نقل مکان کرده‌اند. این جزیره بیشتر شبیه به یک مرکز هنری است که توسط یک جاده و پل‌های عابر پیاده‌ به مناطق مسکونی در جنوب آن وهمچنین به وسیله کشتی به مرکز شهر ونکوور مرتبط است.

موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی، بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است که اطلاعاتی از اولین ساکنین بریتیش کلمبیا و همچنین فرهنگ‌های سایر نقاط جهان را در اختیار عموم قرار می‌دهد. گردشگران در این موزه می‌توانند هنر‌های بومی مانند ستون‌های بزرگ توتم (totem) که در سالن های بزرگ قرار دارند را مشاهده کنند. نمایشگاه‌های این موزه، هنر و فرهنگ بومی را به نمایش گذاشته‌اند و البته آثاری کشف شده از مناطق باستانی آسیا، اقیانوس آرام جنوبی، آمریکا، آفریقا و اروپا نیز در آنها دیده می‌شود.

کوه گرووس

کوه گرووس (Grouse) نقش یک بام برای شهر ونکوور را بازی می‌کند و هنگامی که در شب چراغ‌های شهر روشن است، چشم‌اندازه فوق‌العاده‌ای را به بازدید‌کنندگان هدیه می‌دهد. در تمام طول سال با تله‌کابین می‌توان خود را به قله رساند و از مناظر زیبای حیات وحش و همچنین امکانات رفاهی ساخته شده در این کوهستان لذت برد. این کوه در زمستان مکان مناسبی برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی مثل اسکی، اسنوبرد و … می باشد. همچنین این کوه مسیر فوق العاده‌ای به نام گروس گریند (Grouse Grind) دارد که مناسب پیاده روی در تابستان می باشد.

پارک stanley

پارک استنلی با درختان بزرگ خود بزرگ ترین پارک کانادا است و در مجاورت مرکز شهر ونکوور قرار دارد. این پارک دارای مسیر مسطحی است که از یک سو از فضای سبز و از سوی دیگر از ساحل می‌گذرد و علاوه بر زیبایی‌های خاص خود، گردشگران را برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری در امتداد دیوار ساحلی معروف خود جذب می کند. این پارک یکی از مقاصد دیدنی کشور کانادا به شمار می‌رود.

Canada Place

Canada Place ساختمانی است که در خط ساحلی خلیج Burrard در ونکوور واقع شده است. این سازه منحصر به فرد، سقفی غیرمعمول شبیه بادبان دارد که باعث شده این بنا شبیه یک کشتی بزرگ بادبانی به نظر برسد. این بنا ترکیبی از یک پایانه کشتی سواری، هتل و مرکز اجتماعات و مکانی برای رفت و آمد اتوبوس‌های گردشگری است. گردشگران می‌توانند با رفتن به قسمت آخر این اسکله نماهای بسیار زیبایی از شهر را ببینند.

گاس تاون

گاس تاون (Gastown) قدیمی‌ترین بخش شهر ونکوور، منطقه ای توریستی است که از رستوران‌ها، گالری‌ها، مغازه‌ها و ساختمان‌های سبک ویکتوریایی تشکیل شده است. این منطقه در سال ۱۸۶۷ میلادی پایه‌گذاری شد، زمانی که فردی به نام جان دیتون به این منطقه نقل مکان کرد. اکنون تندیسی از او در این منطقه قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در منطقه‌ای به نام میدان درخت افرا از این مجسمه یادبود بازدید نموده و با آن عکس یادگاری بگیرند. ساعت بخار یا Steam Clock که هر پانزده دقیقه یک بار توده‌های بخاری از آن خارج می‌شود نیز در همین قسمت قرار دارد.

پل کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو (Capilano) به عنوان یکی از اولین جاذبه‌ های گردشگری ونکوور در سال 1889 افتتاح شد و از آن زمان تا به حال، این پل یک مقصد گردشگری محبوب برای گردشگرانی است که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند و این پل معلق را برای عبور از دره انتخاب می‌کنند. این پل ۷۰ متر بالاتر از رودخانه قرار گرفته است و به پارکی منتهی می‌شود که پر از مسیرهای جنگلی زیبا و درختان سربه ‌فلک‌ کشیده و قدیمی است.

محله چینی ها

China Town (محله چینی‌ها) که یکی از هیجان انگیز‌ترین قسمت‌های ونکوور به شمار می‌آید، در پشت دروازه میلنیوم قرار گرفته است. علائمی که در رستوران‌ها و مراکز خرید این مکان وجود دارد، عمدتاً به زبان چینی نوشته شده‌اند. جاذبه‌های زیادی در این محله وجود دارد از جمله یک باغ که به سبک باغ‌های چینی دوران امپراتوری مینگ طراحی شده است. ساکنین چاینا تاون هر سال عید سال نو خود را در این مکان با برگزاری مراسم بسیار زیبایی جشن می‌گیرند.

خلیج انگلیسی

خلیج انگلیسی (English Bay) و مراکز خرید و تفریحی آن یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل ونکوور است. این منطقه که قسمتی از محله «وست اند» (West End) محسوب می‌شود، بهترین رستوران‌ها و مراکز خرید ونکوور را دارد. بزرگ‌ترین رویدادی که در این ساحل برگزار می‌شود یک رویداد سه روزه تابستانی است که در آن هزاران نفر به این ساحل می‌آیند تا به تماشای آتش‌بازی و اجرای موسیقی زنده بپردازند. البته جاذبه‌های تفریحی فضای باز مثل پیاده روی، دوچرخه‌سواری یا گشت و گذار در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ های هنری، از دیگر دلایل جذابیت این خلیج اقیانوسی برای گردشگران و اهالی شهر است.

پارک ملکه الیزابت

این پارک سالانه حدود شش میلیون بازدید کننده دارد و بعد از پارک استنلی یا همان پارک ونکوور، محبوب ترین پارک است. نقطه‌ مرکزی پارک ملکه الیزابت، Little Mountain نام دارد و بلندترین نقطه در ونکوور است. قرار گرفتن این منطقه در ارتفاع، باعث شده که چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از مرکز شهر و از مناطق کوهستانی شمال ونکوور داشته باشد. در این پارک جاذبه‌های تفریحی زیادی برای اهالی شهر و گردشگران وجود دارد از جمله زمین گلف، زمین تنیس، رستوران، باغ گیاه‌شناسی و…

 

 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan