توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بیست و سه کشور امن جهان

23 کشور امن جهان

نوداد -

نمودار لگاتوم پس از بررسی 149 کشور جهان براساس امنیت ملی و نیز امنیت فردی شهروندان، کشورهای جهان را رده‌بندی کرده است. 23 کشور امن جهان از دیدگاه موسسه لگاتوم از بدترین به بهترین به این شرح است:

نشانه هایی که شما پولدار نخواهید شد

پولداری

ثروتمند بودن برای افراد کمتری کم اهمیت است، بیشتر مردم دوست دارند که در رفاه و آسایش زندگی کنند، اما خیلی‌ از مردم رسیدن به پول و ثروت را امری غیرممکن می‌دانند و به همین جهت تلاشی در این جهت نمی‌کنند، در اینجا ما چند مورد را بیان می‌کنیم که شما را از راهی برای ثروتمند شدن دور می‌کند.

از بادام هندی تا انار برای مقابله با کم خونی

آنمی یا کم خونی اختلالی است که در نتیجه کاهش میزان هموگلوبین خون (بر اثر کمبود آهن یا مشکلات مربوط به جذب این ماده معدنی) بروز می کند. کم خونی یک اختلال تغذیه ای بسیار رایج در جهان است. این مشکل معمولاً خانم ها و کودکان را بیشتر درگیر می کند.

کم خونی
 
متأسفانه در نتیجه ابتلا به کم خونی نیز فرد دچار مشکلات کمابیش جدی در بدن می شود. البته علاوه بر کمبود آهن، ممکن است کم خونی در نتیجه کمبود اسیدفولیک و ویتامین B12، عوامل ژنتیکی یا بیماری های مزمن نیز بروز کند. محققان بر این عقیده هستند که داشتن تغذیه مناسب کلید پیشگیری از بروز این بیماری و همچنین درمان آن است. در این مطلب شما را با چند ماده غذایی آشنا می کنیم که کمک زیادی برای مقابله با کم خونی می کنند. لطفاً با ما همراه باشید.

خرید ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد تحویل ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ با تاریخی خواندن این روز برای صنعت هوانوردی کشور، این قرارداد را در راستای مقاوم کردن اقتصاد ایران خواند و از پشتیبانی رئیس جمهوری و دیگر همراهانش در سازمان‌های وابسته برای به انجام رساندن این تلاش، سپاسگزاری کرد.

به گزارش تین‌نیوز متن بیانیه‌ای که عباس آخوندی، بعد از امضای قرارداد تحویل ۸۰ فروند هواپیمای بوئینگ قرائت کرد؛ به این شرح است؛
قطعا امروز یک روز تاریخی است که ظرفیت اثرگذاری جدی برصنعت حمل‌ونقل هوایی و از آن فراتر، امنیت ایران، منطقه و جهان دارد.

فواید پیاز

فواید پیاز

 فایده پیاز یا فواید پیاز فقط افزودن طعم به سوپ، خوراک‌های گوشتی و املت نیست ! این نوشتار را بخوانید تا فواید شگفت‌انگیز پیاز را برای سلامتی بدانید، فوایدی که شاید تا به حال به گوش‌تان نرسیده‌است. در ادامه ۱۰ خاصیت پیاز برای سلامتی معرف می شود:

بهترین منابع ویتامین B12 را بشناسید

B12

اگر به دنبال تامین ویتامین B12 مورد نیاز بدن خود هستید پیشنهاد میکنیم که از مکمل ها فاصله بگیرید و سعی کنید این ویتامین مفید را از طریق تغذیه سالم تامین کنید.

اگر سعی دارید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، باید مواد غذایی حاوی ویتامینB12 مصرف کنید. B12 ویتامینی است که برای کمک به عملکرد سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری است. اغلب اوقات ویتامین B12 به پروتئینی که هنگام خوردن انواع خاصی از مواد غذایی دریافت می‌کنید متصل می‌شود.

با اینحال، این ویتامین می‌تواند بصورت مصنوعی نیز به مواد غذایی افزوده شود تا به شما کمک کند دوز توصیه شده‌ی روزانه تان از ویتامین B12 را دریافت کنید. علاوه بر این، برای کسانی که ویتامین B12 کافی از رژیم غذایی‌شان دریافت نمی‌کنند، این ویتامین بصورت مکمل نیز موجود است.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شنگن

20 Christmas Makeup Looks to Make You Stand Out

With Christmas knocking at the door, there is so much work to be done. By now you have already bought the Christmas tree, and its trinkets; now it is time to decorate them. It is also the time to sit with your shopping lists and be sure there is nothing left for the last minute. With all these in mind, it seems that the ladies are running around the town to get the best for their family, house, and themselves.

Ladies, you have the fancy dresses, matching shoes and bags, and makeup sets to stand out from the crowd and look gorgeous. This article will give you some best Christmas makeup looks for you to try this year.

هتل رویال کلیف پاتایا

هتل رویال کلیف پاتایا

هتل وتفریحگاه ساحلی رویال کلیف یک محیط دور از هیاهو ،مجلل ،مشرف به تنگه ،کاملا مستقل که ۵کیلومتر با جنوب پاتایا فاصله داشته را به میهمانان ارائه می دهد.این هتل ۵ ستاره در ۸۰۰ متری مکان های دیدنی و تاریخی شهر قرار گرفته است. شما می توانید از انواع تفریحات مانند زمین تنیس ،اجاره دوچرخه ،خدمات سونا ،آبگرم وماساژ، اسکواش ،بیلیارد واستخر کودکان استفاده ولذت ببرید. سالن زیبایی مستقر در هتل رویال کلیف پاتایا نیازهای آرایشی شما را برآورده می سازد. پنج رستوران هتل برنده از طرف مجله Spectator نیویورک گردیدند. رستورانها انواع غذا از استیک ،ایتالیایی،اروپایی تا تایلندی و چینی را سرو می نمایند. مجموع رستورانهای هتل رویال کلیف ۱۰ عدد می باشد که به سرو انواع غذاهای محلی و بین المللی می پردازند. وجود زمین بازی مخصوص کودکان، باعث شده آنها لحظات خوشی را در هتل رویال کلیف داشته باشند همچنین از دیگر خدمات هتل می توان به سرویس نگهداری کودکان اشاره کرد. هتل دارای صرافی و خود پرداز می باشد. یک اتاق جلسه کاملا مجهز در این هتل پاتایا وجود دارد.

ده شگفتی طبیعی برتر جهان

با وجود مکان های بسیار زیبا در جهان ، ایجاد یک لیست از ده شگفتی طبیعی برتر جهان بعید به نظر می رسد. این لیست شگفتی های طبیعی جهان است که ما فکر می کنیم نشان دهنده بهترین چیزی است که طبیعت ارائه می دهد. البته حتما در پست های بعدی در این سایت به لیست های دیگری از شگفتی های دیگر طبیعی خواهیم پرداخت که بدون شک گوشه کوچکی از عجایب زیبا و باور نکردنی در طبیعت خواهد بود . 

جزایر برتر در تایلند

جزایر ساحلی تایلند در دریای آندامان و خلیج سیام ، محبوب ترین مکان های گردشگری در جنوب شرقی آسیا هستند. برخی از این جزایر برای سواحل زیبا و فضای مهمانی هایشان ، در سراسر جهان معروف می باشند. اما جزایر برتر تایلند، فرصت های زیادی را برای تفریح و سرگرمی، و سفری آرامش بخش ارائه می دهند. در اینجا به معرفی 10 جزیره برتر در تایلند می پردازیم : 

10 کو لایپ (Ko Lipe)

کو لایپ

صاحب هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ طلا کیست؟

صاحب هواپیمای بوئینگ  ۷۳۷ طلا کیست؟

untitled-11

به راستی این هواپیمای طلایی شگفت انگیز متعلق به کیست؟ با ما همراه باشید تا جزئیات مربوط به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که از جنس طلای خالص ساخته شده است بیشتر آشنا شوید:

نمادهای شهر تهران

نمادهای شهر تهران

تقریباً همه پاریس را با برج ایفل می شناسند. همچنین شهر پیزا در توسکانی ایتالیا با وجود داشتن ابنیه و اماکن دیدنی بسیار به خاطر برج کجش در تمام جهان مشهور است. با دیدن دستان باز مجسمه مسیح به سرعت یاد ریودوژانیرو می افتیم. از این نمادها در تصاویر خبری و همچنین در فیلم های سینمایی به کرات استفاده می شود. به عنوان نمونه می شود به تصویر برج ایفل در فیلم نیمه شب در پاریس ساخته وودی آلن و نیز تصویر همین برج در نمای آغازین فیلم هوگو ساخته مارتین اسکورسیزی اشاره کرد که به سرعت ما را از محل رخداد داستان با خبر می کند. این نمادهای شهری در توسعه گردشگری شهرها نیز تأثیر به سزایی دارند. آیا می دانید نماد شهر تهران کجا است و این نماد چند بار تغییر کرده است؟ با ما همراه شوید تا سری به اسرار نمادهای پایتخت بزنیم.

با ۱۰غذای لذیذ گرجستان آشنا شوید

وقتی وارد گرجستان می شوید، ماموران مرزی علاوه بر مهر زدن پاسپورتتان به شما نوشیدنی نیز تعارف می‌کنند. این در واقع روش خاص خوش آمدگویی در گشور گرجستان است، کشوری کوهستانی و بسیار زیبا که مابین قاره های اروپا و آسیا واقع شده است، کشوری که در آن  مهمانان به عنوان “هدایایی از خداوند” بسیار مورد تکریم و احترام قرار می گیرند . ضیافت سنتی مردم  گرجستان با نام سوپراس (supras) که در انجیل نیز به آن اشاره ای شده است گاهی اوقات چندین روز ادامه می یابد.

غذا

با غذاهای سنتی ارمنستان آشنا شوید

غذای سنتی ارمنستان

وقتی نام ارمنستان بر زبان می آید ناخودآگاه یاد چند چیز می افتیم. اول از همه کوهستان های زیبا و طبیعت حیرت انگیز این کشور دوست داشتنی که آرارات تنها یک نمونه از آن است. آرامش و سکوت بی انتهای این طبیعت مثال زدنی است. بعد از این طبیعت زیبا به میوه خوشمزه انار می رسیم. ارمنی ها انار را سمبل ثروت و باروری می دانند . البته باید به غذاهای لذیذ ارمنی هم اشاره کرد، خوردن این غذاها تجربه ای منحصربفرد برای شما رقم خواهد زد. در طول سفرم به ارمنستان آشنایی با سرآشپزها و چشیدن طعم اصیل غذاهای ارمنی تجربه ای براستی تکرارنشدنی را برای من بوجود آورد. در ادامه برخی از بهترین غذاهایی را که در طول این سفر , تجربه کردم را معرفی می کنم. این غذاها در واقع سمبل های ارزشمندی برای مردم ارمنستان محسوب می شوند؛ سمبل کشورشان، مردمانشان و صد البته احساسات عمیقشان.

حال سؤال این است که ویژگی اصلی غذاهای ارمنی چیست؟

مرگبارترین غذاهای دنیا

مرگبارترین غذاهای دنیا

صدف
بهترین توصیه‌ی ما به شما این است: پس از باز کردن صدف آن را بو کنید و فقط زمانی که از سلامت آن مطمئن شدید صدف را بخورید. در میان خطرناک‌ترین غذاهایی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا فهرست بندی شده اند، صدف خام به‌دلیل خطر بسیار بالای آن در صدر جای گرفته است. دو عامل بیماری‌زای بسیار خطرناک در صدف خام یعنی نورو ویروس ( که می تواند موجب اسهال و استفراغ شود) و ویبریو که باکتری مرتبط به بیماری وبا است و می تواند منجر به تب، شوک سپتیک، ضایعات پوستی همچون تاول و حتی عفونت‌های خونی کشنده شود این غذا را تبدیل به غذایی بسیار خطرناک کرده است.

اخبار؛ رایگان شدن ویزای تایلند

ویزای تایلند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر به نقل از خبرگزای مهر، سفارت پادشاهی تایلند به گردشگران و آژانس های مسافرتی اعلام کرد: از تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۵ تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ برابر با ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ تمامی ویزاهای توریستی یک بار ورود، رایگان و بدون پرداخت هزینه صادر می شود.

۷ شهر ارزان اروپا برای زندگی

هفت شهر اروپایی ارزان

افزایش هزینه مسکن در لندن باعث شده است افراد زیادی برای زندگی از پایتخت انگلیس و سایر پایتخت‌های مهم اروپایی خارج شوند. اگر به دنبال شهری ارزان‌ قیمت اما با موقعیت شغلی مناسب هستید، بعضی از شهرهای اروپایی استانداردهای لازم برای یک زندگی مناسب را دارا هستند. میزان درآمد در شهرهای مختلف اروپا متفاوت است اما این بدان معنا نیست که شهرهای پردرآمدتر، استانداردهای زندگی بالاتری دارند. بر اساس گزارش وبسایت معتبر بیزینس اینسایدر بعضی از شهرهای اروپایی که از لحاظ درآمدی در سطح پایینی قرار دارند، با هزینه‌های کم استانداردهای قابل قبولی برای زندگی دارند. در این گزارش که «شاخص هزینه زندگی» نام دارد به بررسی میزان درآمد به هزینه مورد نیاز برای تامین سبد کالاهای خاص و ارائه خدماتی چون رستوران، حمل‌و‌نقل و اجاره پرداخته شده است. با گلابچی همراه باشید تا ۷ شهر ارزان اروپا بر اساس شاخص هزینه را بشناسید.

مهمترین اختراعات بشر در طول تاریخ

مهمترین اختراعات بشر در طول تاریخ

انسان‌ها موجودات باهوش و مبتکری هستند. باوجود این که ما در مقایسه با عمر ۵٫۴ میلیارد ساله زمین برای مدت زمان نسبتاً کوتاهی روی این سیاره بوده‌ایم، اما اختراعات عجیب و گاه دور از انتظاری داشته‌ایم. از زمانی‌که بشر از یک سنگ اولین ابزار لبه تیز را ساخت تا آغاز به کار چرخ و توسعه مریخ‌نوردها و اینترنت، چندین پیشرفت کلیدی به‌عنوان انقلاب در نظر گرفته می‌شوند. در ادمه با نارون مگ همراه باشید تا با مهمترین اختراعات بشر در تمام دوران‌ها و با علم نهفته در این اختراعات و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

جزیره قشم

قشم

این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتى از شهرستان بندر لنگه، از شمال‌شرقى به جزیره‌ى هرمز، از شرق به جزیره‌ى لارک، از جنوب به جزیره‌ى هنگام و از جنوب غربى به جزایر تنب بزرگ و کوچک و بوموسى محدود مى‌گردد. فاصله جزیره‌ى قشم (از بندر قشم) تا بندرعباس 8/10 مایل (20 کیلومتر)، تا بندر هرمز 72/9 مایل (18 کیلومتر)، جزیره لارک (تا مرکز دهستان لارک) 85/4 مایل (9 کیلومتر)، تا جزیره بوموسى 01/88 مایل (163 کیلومتر) و جزیره تنب بزرگ 55/61 مایل (114 کیلومتر) است.

اخبار؛صدور مجوز فروش ۱۰۶ هواپیمای ایرباس به ایران از طرف وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت ایرباس اجازه داد ۱۰۶ هواپیمای تجاری به شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر بفروشد. خبرگزاری رویترز می گوید یک منبع آگاه این مطلب را روز سه شنبه اعلام کرد. رویترز به نقل از این منبع که نخواسته هویتش منتشر شود، گزارش داد اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری، موسوم به اوفک، روز دوشنبه این مجوز را صادر کرده است. شرکت ایرباس در فرانسه مستقر است اما به خاطر اینکه دست کم ۱۰ درصد تجهیزات به کار رفته در هواپیماهایش ساخت آمریکا است، باید برای فروش هواپیما به ایران از ایالات متحده اجازه بگیرد. هفته گذشته، گروهی از قانون گذاران آمریکایی طرحی را تصویب کردند که فروش هواپیماهای تجاری به ایران را منع می کند. این مصوبه اگر با وتوی رئیس جمهوری آمریکا مواجه نشود، مانع فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران خواهد شد.

زیباترین سواحل جزایر مدیترانه

سواحل زیبای مدیترانه

آیا قصد دیدن یک ساحل زیبا در جزایر مدیترانه را دارید؟ در این مطلب ما زیباترین سواحل جزایر مدیترانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan