توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

پنج جاذبه برتر روسیه

برای آنهایی که عاشق معماری هستند سفر به روسیه بهترین گزینه ممکن است در این کشور زیبا شما اماکنی روبرو خواهید شد که هر انسانی را شگفت زده میکند.

روسیه، بی شک یکی از زیباترین و پهناورترین کشورهای دنیا می باشد .کشوری که کاخ ها و بناهای باشکوهش، نشان از هنر و فرهنگی غنی در این کشور است. گردشگران به دفعات از سراسر جهان چه در قالب تور روسیه چه به صورت مستقل به روسیه سفر می کنند تا از جاذبه های این کشور که اوج عظمت را می توان در آن لمس کرد، دیدن کنند. با ما همراه باشید تا مروری بر 5 جاذبه برتر روسیه داشته باشیم.

کلیسای بزرگ سنت باسیل

کلیسای بزرگ سنت باسیل بین سال های ۱۵۵۴ و ۱۵۶۱ در قلب مسکو ساخته شد و از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری روسیه است. بازدیدکنندگان بیشتر از معماری منحصربفرد بیرونی کلیسا استقبال می کنند چراکه معماری داخلی اش در مقایسه با نمای آن حرف زیادی برای گفتن ندارد. این کلیسا طوری طراحی شده که شبیه آتش بزرگی در حال شعله کشیدن باشد. سبک معماری این کلیسا نه تنها در زمان خودش مبتکرانه بوده بلکه امروزه نیز نظیر آن پیدا نمی شود.

Saint Basil's Cathedral

چگونه ریه را سم زدایی کنیم؟

چگونه ریه را سم زدایی کنیم؟

اگر برای مدتی سیگاری بوده‌اید یا در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی کرده‌اید مطمئناً این معجون برای سم زدایی ریه شما کارآمد خواهد بود.

پاکسازی ریه برای سیگاری ها و غیر سیگاری ها که در هوای آلوده زندگی می کنند یک ضرورت است. آیا بیش از ۳ سال است که سیگار می‌کشید؟ یا اخیرا سیگار را ترک کرده‌اید؟ آیا در محیطی آلوده به آلایندهای سمی زندگی می‌کنید؟ اگر این‌طور است باید بدانید ریه ی شما پر از مواد سمی است و تمیز کردن آنها ضروری‌تر از ضروری است.

پایتخت فلفل قرمز کجاست؟

پایتخت فلفل قرمز دنیا

پایتخت فلفل قرمز دنیا کجاست؟!

چای سبز؛ کاهش دهنده فشار خون

چای

آب خالص، ایده‌آل‌ترین نوشیدنی‌ موجود است، اما چای با کیفیت نیز یکی دیگر از موارد ارزشمند در بین نوشیدنی‌هاست. چای هم مانند آب نه تنها برای بدن آبرسانی قویست، بلکه اکثر انواع چای‌ها فواید دیگری نیز دارند.

چای با کیفیت، به خصوص چای سبز، حاوی آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول می‌باشد که به تشخیص محققان عامل پیشگیرانه در بسیاری از بیماری‌هاست و خواص ضد پیری دارد. ۳۰٪ از هر برگ‌ چای‌سبز از پلی‌فنول تشکیل شده است.

در گروه پلی‌فنول‌ها، فلونوئیدها قرار دارند که حاوی کاتچین‌ها (از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها) هستند. یکی از قوی‌ترین کاتچین‌ها  epigallocatechin-3-gallate (EGCG)هستند که در چای سبز یافت می‌شوند. اثبات شده که این ماده موجود در چای سبز تاثیر فوق‌العاده‌ مثبتی بر روی بسیاری از بیماری‌ها و حالات جسمی و روحی افراد دارد.

بر اساس مطالعاتی که سابقا صورت گرفته بود، چای سبز بر روی یک سری مولکول‌های عصبی تاثیر گذاشته، رشد و گسترش سلول‌های سرطانی را متوقف می‌کند. همچنین موجب توقف خون‌رسانی به سلول‌های سرطانی می‌شود.

رنگین ترین خیابان های روی زمین

همه جای دنیا ساختمان های دلگیر و آسمان خراش های کسل کننده وجود دارد. تقریبا همه جا کمبود رنگ در زندگی احساس می شود. اما در میان تمام این یکنواختی ها در برخی کشورها خیابان های رنگارنگی مانند رنگین کمان و پر از حس زندگی وجود دارد.

رنگین ترین خیابان های روی زمین

راهنمای انتخاب عینک آفتابی

انتخاب عینک آفتابی

وقتی می خواهیم عینک آفتابی برای خود بخریم معمولا با دو نوع توصیه روبرو می شویم، بعضی می گویند به دنبال قاب عینکی باش که ویژگی هایش با فرم صورتت همخوانی داشته باشد و بعضی نیز می گویند عینکی را انتخاب کن که خودت فکر می کنی با آن زیباتر جلوه می کنی.

بهترین کار این است که حد وسط بین این دو ایده را بگیرید. به دنبال قابی هستید که در آن راحت باشید اما دوست دارید عینکتان با استایل شخصی تان نیز همخوانی داشته باشد.

اطلاعات مهم و راهنمای سفر به شانگهای

شانگهای

برای عاشقان سفر به شانگهای مقاله‌ای کامل را آماده کرده‌ایم که در کنار مقالات راهنمای انتخاب هتل در شانگهایو بهترین مراکز خرید شانگهای می‌توان شما را برای داشتن یک سفر ایده‌آل یاری کند.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ شهر شانگهای در حقیقت یک شبه جزیره میان رود یانگ تسه، خلیج هانگزو و جزیره چانگ مینگ و چند جزیره کوچک تر است. ارتفاع متوسط شانگهای از سطح دریا چهار متر است و تنها چند تپه کم ارتفاع در جنوب غربی آن وجود دارد.

چهل ستون اصفهان؛ در گذر زمان

شاه عباس صفوی برای ثبات و توجیه قدرت خود در زمان حکومتش، از فعالیت‌های عمرانی به خصوص احداث باغ یاری گرفت. او دستور داد یک مرکز جدید برای شهر ایجاد کنند. این مرکز در ربع جنوب غربی شهر و بر روی باغ نقش جهان شکل گرفت. باغ نقش جهان، قبل از انتخاب آن به عنوان مرکز حکومتی، توسط شاهان صفوی به عنوان اقامت‌گاه مورد استفاده قرار می‌گرفته و جزو تیول شاهی محسوب می‌شده است.

نقشه اصفهان
نقشه قدیم اصفهان

گردشگری برای همه؛ ترویج دسترسی جهانی

روز جهانی گردشگری

مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری از سال ۱۹۸۰ توسط سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل آغاز گردید. از آن روز به بعد تمام دنیا هر ساله، ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می گیرند. هدف از تصویب روز جهانی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری، گرامیداشت گردشگری و آگاه نمودن مردم دنیا در مورد نقش برجسته ی صنعت گردشگری در دنیا و نشان دادن نحوه ی اثر گذاری گردشگری بر فرهنگ و جامعه، و اقتصاد دنیا است، روز جهانی گردشگری امسال در ۲۷ سپتامبر برابر با ۶ مهر ماه در بانکوک، تایلند برگزار می گردد.

سازمان جهانی گردشگری شعار امسال را «گردشگری برای همه؛ ترویج دسترسی جهانی» تعیین کرده است.

انواع مکمل روی

انواع مکمل روی و زینک

 روی، یک ماده‌ی معدنی مهم است که اکثر افراد، روزانه مقدار کافی از آن را دریافت نمی‌کنند. مصرف یک مکمل زینک خوب، روش مناسبی برای جلوگیری از یک بیماری به نام کمبود روی است. کمبود روی اگر درمان نشود، می‌تواند اغلب منجر به کند شدن ترمیم زخم، محدود کردن عملکرد مغز، ریزش مو، اسهال و ضایعات پوستی گردد. اگر شما زینک کافی از رژیم غذایی‌تان دریافت نمی‌کنید، باید یک مکمل زینک خوب مصرف کنید به ویژه از آن‌جایی که بدن شما نمی‌تواند به تنهایی زینک تولید کند.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در صربستان

صربستان امروزی ترکیبی از فرهنگ‌هاست. این کشور در گذشته متحمل جنگ‌های فراوانی از طرف رومیان، عثمانی‌ها و سایر کشورها شده است. اما در حال حاضر مکانی برای سرگرمی است و فستیوال‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. صربستان جایی است که فرهنگ شرقی با فرهنگ غربی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و شهر های مرتبط به قرون وسطی با قلعه‌ها و صومعه‌های باستانی در می‌آمیزد. در این مقاله قصد داریم بهترین مکان‌ها برای بازدید در صربستان را بیان کنیم:

مجلل ترین رستوران‌های دنیا کدامند؟

اگر شما هم به کیفیت غذا و محل سرو آن اهمیت می‌دهید و حاضر نیستید در هرجایی غذا بخورید بهتر است با بهترین رستوران‌های جهان آشنا شوید.

برای گردشگران و حتی افرادی که می خواهند بیرون از خانه غدا و یا نوشیدنی میل کنند رفتن به رستوران مورد علاقه آن ها تنها به معنی غذا خوردن نیست بلکه جذابیت و تجربه های دیگری را نیز می تواند به همراه داشته باشد.

بهترین ادویه‌ها برای آشپزی سالم

آشنایی با گیاهان دارویی مختلف برای هر کسی مفید است مخصوصاً اگر آن شخص آشپزی منزل را بر عهده داشته باشد.

 ادویه جات هم برای طعم غذا و هم برای سلامتی نقش بسزایی دارند و همه ما می دانیم که تا چه اندازه قوی هستند. به عنوان مثال مقدار آنتی اکسیدان موجود در نصف قاشق چایخوری دارچین چندبرابر یک فنجان بلوبری می باشد. یا نصف قاشق چایخوری پونه کوهی به اندازه ۳ فنجان اسفناج آنتی اکسیدان دارد.

بهترین ادویه‌ها برای آشپزی سالم

جاهای دیدنی و مکان‌های گردشگری ایسلند

از یخچال‌های طبیعی زیبا تا چشمه‌های آب گرم زمینی و آتش فشان‌های فعال، ایسلند یک مکان عالی با مناظر طبیعی است که همیشه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است. حتی در پایتخت پر جنب و جوش این کشور نیز نمای بسیار زیبایی به دریا و کوه‌های اطراف وجود دارد. این کشور قرن‌هاست که از سایر قسمت‌های اروپا جدا شده است. سرزمین آتش و یخ؛ میراث فرهنگی منحصر به فردی از ادبیات، موسیقی و غذاهای فریبنده دارد. با روحیه متکی به توانایی‌های موجود و حس عمیقی که در جامعه وجود دارد، مردم ایسلند همانند مکان‌های زیبای موجود در آن دیدنی هستند. این مکان توسط شفق شمالی در فصل زمستان و آفتاب نیمه شب در تابستان در هر فصلی می‌درخشد. در این مطلب 10 مورد از بهترین مکان های ایسلند برای دیدن را معرفی میکنیم:

موثرترین مکمل های غذایی برای افزایش وزن

کدام خوراکی‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم که بتوانیم افزایش وزن سالم داشته باشیم؟ در این مقاله به معرفی 5 خوراکی سالم خواهیم پرداخت که جزء بهترین و موثرترین مکمل های غذایی افزایش دهنده وزنهستند.

افزایش وزن

چگونه شاد باشیم؟

برای شاد بودن دچار مشکل شده‌اید؟ شادی یک احساس شگفت انگیز است که هر انسانی به آن نیاز دارد و بدون آن واقعاً زندگی کردن سخت میشود.

شاد باشید

خواص انجیر برای سلامتی

کدام میوه تابستانی را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ اگر جواب شما انجیر باشد پس خبرهای خوبی برایتان داریم:

خواص انجیر

کم کالری ترین غذاها برای کاهش وزن

رژیم لاغری

برای شروع یک رژیم لاغری مناسب باید با بهترین خوراکی‌های سالم آشنا شوید تا بتوانید از آنها در رژیم خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین خوراکی‌های کم کالری را معرفی کنیم.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan