توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

زیباترین سواحل جزایر مدیترانه

انزوا و هنر ماقبل تاریخ، Levanzo، ایتالیا

جزایر Egadi، در شمال غربی سیسیل، با اینکه نسبت به جزایر Aeolian از شهرت کمتری برخوردار هستند ولی هنوز هم مرکز ماهیگیران قدیمی این منطقه است. لوانزو که با آب ‌باله (hydrofoil) تنها ده دقیقه با جزیره بزرگتر Favignana قرار دارد، برای کسانی که در پی آرامش و فرصتی برای رها کردن خودشان در طبیعت وحشی و پر رایحه هستند، بسیار ایده ‌آل است. این جزیره تنها یک روستا دارد که Cala Dogana نام دارد و دارای سواحل سنگی با آب بسیار شفاف نیز هست. یکی از جاذبه‌ های این جزیره، غاری با نام La Grotta del Genovese است که در سال ۱۹۴۹ کشف شد و در آن نقاشی ‌های گرافیتی و سنگی ‌تراشیده با ۱۲۰۰۰ سال قدمت دیده می ‌شود. پیاده، با قایق یا ماشین بزرگ می ‌توان به این غار رسید (تور دو ساعته).

Porquerolles، فرانسه

Porquerolles جزیره ‌ای عالی برای دوچرخه ‌سواران و کسانی که اهل پیاده‌ روی هستند. این جزیره در فاصله کمی از ساحل Provence واقع است. هیچ خودرویی حق تردد در این جزیره را ندارد؛ اما می ‌توان با چند مسیر از میان سراشیبی ‌های تند جنوبی آن، به گشت و گذار پرداخت و از میان مناظر بکر و دور از چشم، به گردش پرداخت. قایق ‌هایی که به این جزیره تردد دارند، از Hyères (رزرو همراه با برگشت، ۱۹ یورو، مدت: ۱۵ دقیقه) و Toulon می ‌آیند.

فکر خوبی است که با قایق صبح از Ibiza به سمت جزیره کوچک و مسطح Formentera بروید. این کار حداکثر یک ساعت طول می ‌کشد و چندین شرکت هستند که قایق ‌های خود را برای مسافر بردن، به آب انداخته‌ اند (با قیم نزدیک به ۱۹ یورو، Aquabus را امتحان کنید که مسیر برگشت هم دارد). بعد از ورود به این جزیره، به اجاره دوچرخه از بندرگاه بپردازد، یا برای اجاره کردن موتور گازی، گواهینامه ‌تان را به همراه داشته باشید. بین تپه‌ های نمکی در این جزیره به گردش بپردازید و سپس برای ناهار در Tiburon (Playa Cavall d’en Borás) توقف کنید – که درست در ساحل قرار گرفته است. شیرجه ‌ای به آب‌ های شفاف بزنید و از پدیکور رایگان توسط ماهی ‌ها برخوردار شوید. بعد در ساحل چرتی بزنید و پس از آن کمی به دوچرخه ‌سواری بپردازید، سپس به قایق ‌سواری در غروب بپردازید و همزمان با برگشتن به Ibiza، از غروب آفتاب لذت ببرید. در کل روز بسیار خوبی خواهد بود.

Porquerolles

ویس (Vis)، کرواسی

با اینکه خیلی راحت (با قایق‌ های Split) می‌ توانید خودتان را به دورترین جزیره کرواسی که دارای سکنه است، برسانید؛ اما جالب است که این راه، بسیار طولانی به نظرتان خواهد آمد! به‌نظر می ‌رسد که شهرک ماهیگیری Komiža، مربوط به گذشته ‌های دور باشد! ماهیگیران هنوز هم به ‌طور سنتی ماهی می ‌گیرند و حال و هوای خوبی حکمفرماست. در این قسمت از ایتالیا، خانه ‌های کوچک و بامزه، تعدادی ساحل سنگ مرمر، غذای دریایی تر و تازه و بهترین ژلاتین وجود دارد. بهترین گزینه ‌های اقامت عبارتند از خانه‌ های ماهیگیران در سمت راست بندر که قیمت بسیار مناسبی هم دارند (اما انتظار اسباب و اثاثیه قدیمی را داشته باشید). بهترین جا در یک مایلی دریای مدیترانه.

ویس (Vis)، کرواسی

Korčula، واقع در کرواسی

بسیاری بر این عقیده هستند که این جزیره – که چندین قایق از شهرک ‌های اصلی اطراف از جمله جزیره‌ های Hvar و Mljet به آن آمد و شد دارند – محل تولد مارکوپولو بوده است. موزه ‌ای در شهر Korčula، با پذیرش رایگان بازدیدکنندگان چینی، سفرهای این ماجراجو به چین را گرامی می ‌دارد. با گذشتن از یک سربالایی تند منتهی به چیزی که برج منزل خانوادگی مارکوپولو نامیده می ‌شود، توانستیم از نمای بالا به خیابان ‌های باریک و کوچه‌ های این شهر نگاهی داشته باشیم. با یک اتوبوس ‌سواری کوتاه به مقصد Lumbarda که روستای کوچکی در قسمت شرقی شهر است، در سواحل شنی آرام که در نزدیک آن بودند، شنا کردیم و حمام آفتاب گرفتیم. یونانی ‌ها نخستین تاکستان‌ ها را در اینجا بیش از ۲۰۰۰ سال پیش بنا کردند و بنابراین روزمان را به پایان بردیم.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan