توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

نکاتی درباره تغذیه زنان باردار

مرغ با ماست یونانی و کاری

مرغ با ماست یونانی و کاری

 

مرغ مزه‌دار شده با ماست یونانی و کاری یک غذای مقوی و سالم سرشار از پروتئین، کلسیم، فیبر، ویتامین c و اسید فولیک است که همگی از جمله مهم‌ترین منابع غذایی، املاح و ویتامین‌ها برای رژیم غذایی زنان باردار محسوب‌ می‌شوند.

 

مواد لازم

 

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۴ عدد خرد شده به اندازه دلخواه

پیاز: یک عدد بزرگ و درشت خرد شده

آب: ۱ لیوان

نمک و پودر فلفل سیاه و قرمز: به میزان دلخواه

ماست یونانی: یک فنجان

پودر کاری: ۱ قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه

 

ابتدا تکه‌های سینه مرغ  و پیاز را در یک لیوان آب و روی شعله متوسط آب بپزید. یک لیوان آب بعد از پخت باید کاملا تبخیر شود. تکه‌های سینه مرغ پخته را با نمک و فلفل سیاه و قرمز به میزان دلخواه مزه‌دار کنید. در یک ظرف جداگانه ماست یونانی و پودر کاری را به هم مخلوط کنید. در صورت دلخواه مقداری روغن زیتون و آب لیموترش تازه هم به آن اضافه کنید. تکه‌های سینه مرغ پخته را به این سس اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۵ تا ۶ دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید و سپس سرو کنید. مرغ مزه‌دار شده با ماست یونانی و ادویه کاری را می‌توانید با برنج یا سبزیجات گریل شده یا پخته مثل لوبیا سبز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، اسفناج و قارچ میل کنید.

نکته: می‌توانید تکه‌های مرغ خام را به سس ماست و کاری و پیاز رنده شده آغشته کنید و سپس گریل کنید.

 

املت نودل و پنیر موزارلا

 

املت نودل و پنیر موزارلا

 

املت در انواع مختلف از جمله مقوی‌ترین و مفیدترین غذاها برای وعده‌های مختلف در رژیم غذایی زنان باردار است. املت نودل و پنیر موزارلا غذایی سرشار از پروتئین، کلسیم، فیبر و کربوهیدرات است.

 

مواد لازم

 

نودل فوری: ½ بسته

تخم‌مرغ: ۲ عدد

پنیر موزارلا: ۲ قاشق غذاخوری

کره: ۱ قاشق غذاخوری

نخودفرنگی پخته: ۳۰ گرم

فلفل قرمز دلمه‌ای: ¼ یک عدد کوچک نازک خرد شده

میگوی تفت داده شده: ۱۷۰ گرم

نان تست کامل برای سرو

 

طرز تهیه

 

نودل را طبق دستور‌العمل روی بسته بپزید، آبکشی کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه مناسب تخم‌مرغ‌ها را بزنید و نودل و پنیر موزارلای رنده شده را به آن اضافه کنید. این ترکیب را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. در یک ماهیتابه تفلون یا چدن کره را آب کنید و ترکیب تخم‌مرغ، پنیر و نودل را در ماهیتابه بریزید. دو طرف املت را تا زمانی که طلایی شود سرخ کنید. میگوهای تفت داده شده، نخود فرنگی پخته و فلفل قرمز دلمه‌ای را به املت اضافه کنید و حدود یک دقیقه صبر کنید تا مواد طعم همدیگر را به خود بگیرند. یک لبه املت را روی لبه دیگر بگذارید و کمی دیگر روی حرارت ملایم گاز تفت دهید. املت شما حاضر است. املت نودل و پنیر موزارلا را نان تست سرو کنید. در کنار املت می‌توانید از انواع سبزیجات گریل و آب‌پز استفاده کنید.

 

نکاتی در مورد تغذیه زنان باردار

 

نکاتی در مورد تغذیه زنان باردار

 

تغذیه زنان باردار از مهم‌ترین دغدغه‌های متخصصان زنان باردار در طول دوران بارداری است. این در حالی است که برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند یک زن باردار باید دو برابر از زمانی که باردار نیست غذا بخورد، متخصصان تغذیه و پزشکان متخصص زنان و زایمان بر این باورند که رژیم غذایی زنان باردار باید متعادل و باکیفیت باشد. در حقیقت در دوران بارداری یک زن باردار مجاز است که ۳۰۰ کالری به رژیم غذایی عادی خود اضافه کند و نیازی به دو برابر کردن کالری دریافتی نیست. به این ترتیب هم نیازهای مادر و هم نیازهای غذایی جنین تامین شده و در نتیجه نوزادی سالم و سرحال به دنیا خواهد آمد. مصرف کلسیم، پروتئین، آهن، اسید فولیک در کنار چربی‌های سالم، فیبر و سبزیجات و میوه‌جات مختلف به علاوه منابع غذایی سرشار از امگا ۳ و نوشیدنی‌های طبیعی کمک فراوانی به گذراندن یک بارداری سالم و ایمن می‌کند.

لازم به ذکر است که کارشناسان تغذیه، شاخص تناسب قد و وزن سالم و مجاز را بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ می دانند. اگر اضافه وزن دارید، باید تا انتهای بارداری خود بین ۷ تا ۱۱ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنید – یعنی حدود ۹۰۰ گرم تا ۱٫۳ گیلوگرم در هر ماه به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری. خانم هایی که خیلی چاق هستند نباید بیشتر از ۵ تا ۹ کیلوگرم در طول بارداری اضافه وزن پیدا کنند.طبق تحقیقات پزشکی انجام گرفته، زنانی که بیش از حد مجاز در دوران بارداری چاق می شوند حدود ۵۰ درصد بیش از دیگر زنان باردار دچار دیابت بارداری می‌شوند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan