توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

ندانستنی های جالب علم پزشکی درباره بدن انسان

ندانستنی های جالب علم پزشکی درباره بدن انسان

علم نمی‌تواند هر ساختاری که در جهان وجود دارد را توضیح دهد. حداقل تا به امروز برای برخی از مواردی که در بدن اتفاق می‌افتد علم  توضیح قانع کننده ای نداشته است. مواردی وجود دارد که بدن شما انجام می‌دهد و ضرورتا علم توضیح معناداری برای آن ندارد. همین موضوع باعث شده است بدن انسان به یک موضوع پیچیده تبدیل شود.

بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از پروژه هفت‌دریا

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این پروژه گردشگری، که مراحل پایانی ساخت آن درحال انجام است، 25 واحد اقامتی در 5 بلوک، موزه تاکسیدرمی، 3 مجموعه vip، رستوران، سالن کنفرانس و همچنین محل کاشت و برداشت دمنوش‌های گیاهی برای سرو در کافی‌شاپ ایجاد شده است.

پروژه هفت‌دریا با اعتباری بالغ بر 80میلیارد تومان و با سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و خارجی ساخته شده است.

همچنین این مجموعه دارای کارتینگ و زمین بازی است و خردادماه سال جاری افتتاح می‌شود.

منبع: خبرگزاری میراث آریا 

گردشگری یکی از پول‌ساز‌ترین صنایع دنیا

صنعت گردشگری و هتلداری

این آمار درحالی منتشر شد که ترس از تروریسم و بحران‌های اقتصادی پی‌در‌پی در دهه‌های اخیر مردم دنیا را به وحشت انداخت و موجب شد نه تنها کشورهای خاورمیانه بلکه کشورهای اروپایی نیز ناامن شوند، اما با این وجود رشد گردشگری نشان داد که این صنعت همچنان به‌عنوان یکی از پول‌ساز‌ترین صنایع دنیا به کار خود ادامه می‌دهد، چراکه بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که صنعت گردشگری با ایجاد 100 میلیون شغل مستقیم، پس از صنایع نفت و خودروسازی در ردیف سوم صنایع مهم جهان قرار گرفته و حتی انتظار می‌رود با رونق گردشگری درکشورهای مختلف، در سال‌های آینده بر اهمیت این صنعت بیش از پیش افزوده شود. طبق این آمار تعداد گردشگران در سراسر جهان از 25میلیون نفر در سال 1950 به 178میلیون نفر در سال 1980، 674میلیون نفر در سال 2000، یک‌میلیارد و 186میلیون نفر در سال 2015 و 1/2میلیارد نفر در سال 2016 افزایش یافته است. همچنین عواید گردشگران بین‌المللی که از نقاط مختلف جهان بازدید کرده‌اند، از 2 میلیارد دلار در سال 1950 به 104 میلیارد دلار در سال 1980 رسیده و در ادامه در سال 2000 به 495 میلیارد دلار افزایش یافته و در نهایت، در سال 2015 این رقم به یک‌هزار و 260میلیارد دلار رسیده است.

طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری در مجلس

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 29 فروردین مجلس با طرحی که امضای 114 نماینده را پای خود داشت با یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  زمینه ارتقای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن در مجلس این سازمان با همه اختیارات و وظایف به وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تبدیل می‌شود.

یک فوریت این طرح با 137 رأی از 229 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری میراث آریا 

بازارهای جدید صنایع دستی ایران در عمان

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از سه محور کارگاه‌های تولیدی، واحدهای اداری و مراکز فروش شهر نزوا در عمان گفت: «حضور گردشگران در مناطق مختلف کشور عمان بسیار چشمگیر بود و این نشان از برنامه‌ریزی‌های رو به جلو این کشور دارد و همین امر موجب فروش بیشتر صنایع‌دستی خواهد شد.»

چگونه گردش خون را افزایش دهیم؟

گردش خون یکی از مواردی است که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشید. اما باید به خاطر داشته باشید که وجود گردش خون برای سلامت بدن شما ضروری است. قلب شما در هر دقیقه حدود ۵۵ لیتر خون را از طریق سیستم رگ های خونی به سرتاسر بدن ارسال می کند. زمانی که سیستم گردش خون شما به خوبی کار می کند می تواند اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم آورد و به دفع مواد زائد کمک کند. اما اگر گردش خون ضعیف باشد، خون در سرتاسر بدن به خوبی جریان پیدا نمی کند و نشانه‌هایی همچون کرختی و بی حسی در انگشتان دست و پا، احتباس مایع، نفخ و کمبود انرژی به وجود می اید.

قطر2022؛ فرصتی تازه برای اقتصاد ایران

میزبانی جام جهانی #فوتبال پیشکش؛ آیا برای «قطر 2022» کاری می ‎کنیم؟!

قطر2022

در حالی که قطری ها شبانه روز در تلاشند کشور خود را آماده میزبانی یکی از مهم ترین رویدادهای سال 2022 میلادی کنند، جا دارد از مسئولان کشورمان بپرسیم، ما برای این رویداد چه تدارکی خواهیم دید؟ آیا میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال برای همسایگانِ این کشور کوچک، امتیازاتی نخواهد داشت؟ اگر دارد، این امتیازات چیست و تا چه اندازه برای بهره بردن از آنها آمادگی داریم و اگر نه، چگونه می شود کاری کرد که ما نیز در این خوان نعمت که قرار است در همسایگی مان پهن شود، بهره مند شویم؟

عوارض خروج از کشور را الکترونیکی پرداخت کنید

امکان پرداخت الکترونیکی #عوارض خروج از کشور از طریق بانک ملی #ایران راه اندازی شده است.

عوارض خروج از کشور

در آستانه سال نو و افزایش سفرهای نوروزی، امکان پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور از طریق بانک ملی ایران، نقش موثری در تسهیل و تسریع امور هموطنان ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از آذرماه امسال این خدمت توسط بانک ملی ایران در شعبه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه اندازی شده و در آینده برای سایر مبادی خروجی کشور نیز عملیاتی خواهد شد.

سال96؛توسعه گردشگری دریایی

سال 96، سال توسعه گردشگری دریایی

توسعه گردشگری دریایی

معاون رئیس‌جمهوری گفت: «بسته‌های گردشگری دریایی باید هرچه سریع‌تر تهیه شود؛ در سال 96 توسعه گردشگری دریایی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامههای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مدنظر قرار می‌گیرد.»

او با اشاره به روش‌های مختلف برگزاری تورهای دریایی در کشورهای مختلف افزود: «یکی از جذابیت‌های سفر دریایی آن است که حضور گردشگر بر روی آب و درون کشتی است؛ بر همین اساس و با توجه به وجود کشتی کروز در کیش می‌توان درخصوص برگزاری تور گردشگری با این کشتی برنامه‌ریزی کرد.»

گردشگری پایدار در سایه توسعه صنعت هتلداری

ایران پهناور اگرچه غنی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری است اما چالشهای #هتلداری، مانع اصلی بر سر راه توسعه صنعت #گردشگری به شمار می آید.

گردشگری پایدار در سایه توسعه هتلداری

کشورمان از نظر دارا بودن جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری نه تنها کم و کاستی ندارد بلکه از طبیعت پرشکوه و زیبا در چهار فصل سال گرفته تا اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحیِ متنوع را در خود جای داده است. با وجود این، صنعت گردشگری کشور آن گونه که باید و شاید توسعه نیافته است. از سویی اگرچه در سال های اخیر و پس از رفع تحریم ها در دولت یازدهم بر شمار گردشگران خارجی در کشور افزوده شد اما ظرفیت های غنی گردشگری ایران توانایی جذب بیش از این میزان گردشگر را دارند.

غلامرضا ابراهیمی مالک شرکت زرین غزال

شرکت زرین غزال Zarrin Ghazal تولید کننده بستنی با نام تجاری دایتی و لبنیات با نام تجاری آپادا می باشد. این شرکت تولید بستنی را از سال ۱۳۸۴ و تولید لبنیات را از سال ۱۳۸۷۷ آغاز نمود.

غلامرضا ابراهیمی مالک شرکت شرکت زرین غزال است. از او به عنوان یکی از شاخص ترین کارآفرینان شیرازی یاد می شود که کسب و کارش را با سرمایه اندک آغاز کرد.


غلامرضا ابراهیمی

درآمد میلیاردی (رضا راد)

رضا راد

«رضا راد» یا «منصور قیامت» مدیر کانال «گیزمیز» Gizmiz یکی از محبوب ترین کانال های تلگرام است که حدود یک میلیون و سیصد هزار مخاطب جمع کرده. اگر برایتان سوال است که زندگی یک مدیر تلگرام چطور می گذرد این مصاحبه را بخوانید.  

مادر شدن کار آسانی نیست! با سختی‌های آن آشنا شوید

قبل از بارداری

شاید کتاب‌ها و وبسایت‌ها تلاش کنند که همه چیزهایی که شما باید درباره مادر بودن بدانید به شما آموزش دهند … که البته جز در موارد نادر غیرممکن است. فقط یک دوست که خودش همین راه را پیموده و چندی قبل مادر شده می‌تواند اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد که حتی تصورش را هم نمی‌کردید روزی به آنها نیاز پیدا کنید. در اینجا ۱۰ رازی که پس از مادر شدن آشکار می‌شوند و شما فقط از زبان یک مادر می‌توانید بشنوید را برایتان فاش می‌کنیم.

۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان

دیوید راکفلر، بزرگ‌ترین میلیاردر جهان، در جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌اش گفت‌وگویی با مجله فوربس انجام داده که در آن گفت‌وگو درس‌های مهم زندگی اش را که طی ۱۰۰ سال زندگی به‌دست آورده است، بیان می‌کند. با ما همراه باشید تا ۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان را بدانید. در ادامه ۹ درس مهم زندگی از پیرترین میلیاردر جهان آمده است:

چگونه بوی غذا را از خانه رفع کنیم!؟

رفع بوی غذا از خانه

کافی است یک لحظه حواستان پی یک تماس تلفنی یا یک پیام برود تا کل زحمت روزتان روی گاز از بین برود و بوی دود همه جا را بردارد. از بوی سوختگی که بگذریم، از بوی ماهی و سیر داغ نمی‌توان گذشت. گاهی حتی یک روز بعد از صرف غذا، هنوز این بوی سمج دست از سر خانهه  برنمی‌دارد. در این مطلب با چند راه طبیعی برای از بین بردن بوی غذا از خانه آشنا می‌شویم.

راهنمای سفر به شیراز

راهنمای سفر شیراز

استان فارس از استان‌های جنوبی کشور است که به دلیل وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همواره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. این استان پهناور در بخش جنوبی کشورمان قرار گرفته است و قدمتی بسیار طولانی دارد. فارس از دیرباز مورد توجه حاکمان سرزمین پهناور ایران بوده است.

راهکارهای گیاهی و خانگی درمان سرماخوردگی

اگر سرمای زمستان به بدن شما غلبه کرده است، مجبور نیستید برای خلاص شدن تا گرمای تابستان منتظر بمانید! گیاهان دارویی و  ادویه‌جات رایجی که در کابینت موجودند می‌توانند به شما کمک کنند، همانطور که می‌توانند کیفیت و کمیت عمر شما را افزایش دهند.

گیاهان دارویی

  1. هل

هل، ادویه‌ای است که طعمی دلچسب به چای می‌بخشد. هل سرشار از روغن‌های اساسیست که به هضم غذا کمک می‌کند، باروری را افزایش می‌دهد و قند خون را متعادل می‌سازد. در آسیا، هل از لحاظ پزشکی برای افزایش گردش خون و افزایش انرژی، بسیار ارزشمند است. همچنین هل، به بهبود آسم و برونشیت کمک می‌کند وحتی ممکن است بد‌خلقی را کاهش دهد.

  1. زنجبیل

هزارن سال است مردم چین، از زنجبیل که یک ضد التهاب طبیعی است، برای تسکین درد استفاده می‌کنند. زنجبیل به کاهش حالت تهوع، آرتروز، سردرد، دردهای قاعدگی، دردهای عضلانی و همه این‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند. زنجبیل علاوه بر اینکه یک مکمل عالی برای سبزیجات، سس و شیرینی‌جات است، یک جوشانده خوش‌طعم نیز هست.

  1. دارچین

این ادویه گرم و خوش‌طعم برای درمان انواع بیماری‌ها از قبیل ضعف، عفونت‌های احتمالی، التهاب معده، پوسیدگی دندان و درد مفاصل به کار گرفته می‌شود. دارچین خاصیت ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و قند خون را پایین می‌آورد. همچنین دارچین به افرادی که طبع سردی دارند و به کندی گردش خون مبتلا هستند، کمک می‌کند تا سرحال شوند. ‌روی بیسکوییت صبحانه، ماست و چای خود بپاشانید.

  1. زردچوبه

این ادویه‌ی خوش‌طعم و نارنجی اغلب در خوراک کاری پیدا می‌شود، خاصیت ضد‌التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. علاوه ‌بر‌این، گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد که این امر سبب می‌شود درون بدن خود احساس گرمی کنید. زردچوبه، دارای ماده‌ای شیمیایی به نام کورکومین است که موجب از بین رفتن انسداد و در نتیجه کاهش کلسترول، کارکرد بهینه انسولین و محافظت از مغز می‌شود. خاصیت ضد‌التهابی آن کمک می‌کند تا درد مفاصل تسکین یابد، به‌خصوص در هوای سرد که بسیار ضروری است. شیر (بادام یا سویا شیر) را گرم کنید و یک قاشق چای‌خوری در آن زردچوبه بریزید.

  1. فلفل قرمز

فلفل قرمز همه را سر حال می‌کند! به خاطر کاپسا‌سینی که درآن وجود دارد، درد مفاصل را تسکین می‌دهد، التهاب را از بین می‌برد و همچنین تصور می‌شود که سبب کاهش دردهای آرتروزی، پسوریازیس و سردردهای خوشه‌ای می‌شود. زردچوبه سوخت‌وساز بدن را  افزایش می‌دهد وبه قلب نیز، کمک می‌کند. میزان کلسترول بد را پایین می‌آورد، فشارخون را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و انسداد شریان‌ها را از بین می‌برد.

  1. سیر

این منبع افزایش دهنده ایمنی نه تنها سرحالتان می‌کند، بلکه شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا مصون می‌دارد. در گذشته، سیر برای تنظیم میزان قند‌خون و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به دیابت استفاده می‌شد. علاوه برآن، برای کاهش فشار خون و افزایش میزان  کلسترول خوب، به کار می‌رفت. طبق نظریه‌ی شورای تحقیقات سلامت و پزشکی همگانی، مصرف روزانه‌ی نصف یا یک حبه سیر قریب به ده درصد کلسترول را کاهش می‌دهد. ممکن است دهان شما بوی بدی بگیرد، اما برای قلب شما مفید است.

به خاطر داشته باشید، خاصیت‌های این گیاهان که باعث گرمی طبع شما می‌شوند، ممکن است در درمان‌های دیگری که دریافت می‌کنید اختلال ایجاد کنند، پس قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. به‌دلیل خاصیت رقیق‌ کنندگی خون، افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و همچنین کسانی که داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنند باید احتیاط بیشتری کنند.

با انواع طب جایگزین آشنا شوید

با انواع طب جایگزین آشنا شوید

مراجعه به متخصصان معمول، ممکن است برای درمان بیماری‌های مزمن نظیر بی‌خوابی، استرس یا کمردرد گزینه‌های قابل قبول‌تری  نسبت به درمان بیماری‌هایی که مستلزم تجویز دارو یا عمل جراحی هستند، باشند.اگر می‌خواهید یک درمان متفاوت را امتحان کنید پیشنهاد می‌کنیم با این ۶ روش جدید درمانی آشنا شوید.

در اینجا به ۶ مورد از مواردی که ارزشش را دارد به جای متخصصان معمول به متخصصان طب جایگزین مراجعه نمائید را برایتان ذکر  می‌کنیم.

قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

تغذیه برای ورزشکاران

آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما، قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌ می‌تواند کارایی شما را کاهش یا افزایش  دهد. خواه طرفدار پیاده‌روی صبح زود باشید یا کلاس پیلاتس، آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می‌باشد. اطمینان پیدا کنید که سوخت مورد نیاز بدنتان را برای یک ورزش طولانی و سنگین تأمین کرده‌اید.

مواد مغذی ضروری برای بدن

رژیم غذایی ضروری برای بدن

رژیم غذایی استاندارد امریکایی، که به DAS موسوم می‌باشد، به عنوان یک رژیم غذایی بسیار تاسف‌بار شناخته شده است. حدودا ۱۰۰ سال  است که اکثر آمریکایی‌ها از خوردن وعده‌های غذایی معمولی و خانگی امتناع می‌ورزند ( حتی پیش از آنکه غذاهای فرآوری‌ شده‌ای که ما امروزه در قفسه‌های فروشگاه می‌بینیم، وجود داشته باشند)، و مقدار زیادی از کربوهیرات‌ ساده و قند تصفیه شده مصرف می‌کنند. این تغییر در عادات غذایی، موجب رشد روزافزون بیماری‌های مزمن مرتبط با رژیم غذایی شده است که خود بیانگر بزرگترین علت چاقی مفرط و مرگ آنهاست. خوشبختانه، بهبود این وضعیت می‌تواند بسیار آسان باشد: مصرف هرچه بیشتر میوه‌ها و غذاهای تصفیه نشده، سبزیجات، غلات کامل، و سایر محصولات غذایی که فرآوری کمتری روی آن‌ها صورت گرفته است، کمک کننده است.

۶ عامل کاهش آی کیو

شش عامل کاهش آی کیو

حتی اگر براحتی جدول کلمات متقاطع را کامل کنید و بطور منظم دوستانتان را در بازی “کلمات با دوستان” شکست دهید ــ روش‌های کلاسیک برای فعال نگه داشتن ذهنتان ــ شاید عادات روزمره دیگری وجود داشته باشند که از راه‌های عجیب به ذهن شما آسیب برسانند و سلول‌های عصبی ارزشمندتان را تخریب کنند. در اینجا ۶ چیز که به گفته بهترین متخصصان می‌تواند به قوه ادراک شما صدمه بزند، را بیان می‌کنیم:

جوش صورت علائم چه بیماری هایی است؟

جوش صورت علائم چه بیماری هایی است؟

براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکان خاص آکنه‌ها می‌تواند سیگنالی از یک مشکل مهم در  سلامت فرد باشد.

مجموعه‌ای از محصولات با هدف از بین بردن آکنه وجود دارند.اما خلاص شدن از شر آکنه، همیشه به آسانی استفاده از لکه‌برها یا تغییر و  پرهیز غذایی جهت مراقبت از پوست نخواهد بود. گاهی عامل آکنه ناشی از بیماری داخلیست که فقط با برطرف کردن آن بیماری از بین می‌رود. بهترین مثال، آکنه هورمونی لجاجت است؛ با این حال در واقع فقط چند بیماری داخلی وجود دارد که به صورت آکنه هویدا می‌شوند.

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan