توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

رازهای طول عمر

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به‌افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

افزایش طول عمر

بدون شک، شما برخی رازهای طول عمر را می‌توانید حدس بزنید؛ عواملی مثل غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه و حفظ وزن ایده‌آل، اجتناب از کشیدن سیگار و دوری از استرس،‌ اما عوامل دیگری هم می‌تواند روی طول عمر تاثیر بگذارد که کاملا به روابط اجتماعی و شخصیت خودتان بستگی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که حس وظیفه‌شناسی می‌تواند افزایش طول عمر به همراه داشته باشد. محققان دریافته‌اند، افراد وظیفه‌شناس بیشتر به فکر سلامتشان هستند و بررسی دوره‌ای پزشکی را جدی می‌گیرند.

زیباترین مسیرها برای سفر با قطار

سفر با قطار را دوست دارید؟ در این مقاله میخواهیم زیباترین مسیرها برای تجربه یک سفر شگفت انگیز با قطار را به شما عزیزان معرفی کنیم:

سفر با قطار

10 جای دیدنی که باید قبل از مرگ دید

همه می خواهند دنیا را بگردند و مناظر زیبا را ببینند، اما با این همه جا برای دیدن باید از کجا شروع کرد؟ لیستی از ۱۰ مکان دیدنی و بسیار فوق العاده دنیا که می بایست پیش از مرگ دید را برای تان جمع کرده ایم.

۱. ساحل پناهگاه سفید– استرالیا (Whitehaven Beach)

ساحل پناهگاه سفید

ساحل بهشت سفید برای شن های سفیدش مشهور است. ساحل در جزیره ی ویتساندی (Whitsunday Island) و به طول ۷ کیلومتر است. این جزیره از طریق بنادر توریستی ساحل ایرلی (Airlie Beach)، بندر شیوت (Shute harbor) و همین طور جزیره ی همیلتون (Hamilton Island) قابل دسترسی است. این ساحل توسط CNN.com به عنوان تمیزترین ساحل دنیا شناخته شده است. ورود حیوانات و استعمال دخانیات در این ساحل ممنوع است.

با فواید چغندر آشنا شوید

فواید چغندر

چغندر یک گیاه شیرین و خوشمزه است. این گیاه مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. بعد از سال‌ها مصرف سالاد با سس چرب زمان تغییر فرا رسیده است. شما باید در سالادهای خود از مواد سالمی همچون چغندر استفاده کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. چغندر نه تنها حاوی مواد مغذی ضروری همچون ویتامین B ، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم است بلکه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. در این مقاله قصد داریم در مورد چغندر و مزایای آن برای سلامتی صحبت کنیم.

درمان خانگی آفت بدون دارو

آفت دهان

آفت دهان زخم‌های کوچک اما دردناکی است که می‌تواند حس بدی در فرد ایجاد کند. اگرچه دلیل واقعی ایجاد اینگونه زخم‌ها در دهان مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که این موارد توسط فاکتورهایی همچون استرس، آلرژی غذایی و حساسیت، سیستم ایمنی تضعیف شده، عفونت‌های ویروسی و سیگار کشیدن ایجاد می‌شوند. بهبود آفت دهان معمولا یک هفته طول می‌کشد اما به خاطر آزاردهنده بودن آن، افراد همیشه به دنبال درمان سریع این زخم‌ها هستند. خبر خوب این است که درمان‌های سریعی برای این بیماری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.

گرانترین کباب جهان در انگلیس!

یکی از رستوران های لندن پایتخت انگلیس کبابی را می فروشد که قیمت یک پُرس آن حدود هزار و 100 یورو است.

این رستوران در حومه شهر لندن واقع است و ابررستوران نامیده می شود و صاحب آن مدعی است که قیمت یک پرس کباب با توجه به موادی که در تهیه آن به کار می رود، معقول است .

فواید توت‌فرنگی‌

فواید توت فرنگی

وقتی که صحبت از یک میوه خوشمزه و پرخاصیت در میان باشد مطمئناً توت فرنگی به خوبی قدرت نمایی خواهد کرد و سایر رقیبان چیزی کم نخواهد داشت.

رژیم گرفتن همیشه کار راحتی نیست، بخصوص اگر عاشق شیرینی باشید. ولی با افزودن توت‌فرنگی به رژیم غذایی‌تان، می‌توانید از انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختصر بدون احساس گناه لذت ببرید. بهتر از همه آن که، توت‌فرنگی کم کالری، دارای فیبر بالا، و بدون چربی است و طیف گسترده‌ای از مزایای بیشتر سلامتی را در بر می‌گیرد.

این هم بعضی از مزایای حیرت‌انگیز توت‌فرنگی که می‌توانید از آنها لذت ببرید:

10 Books Successful People Are Reading, And Why You Should Be Too

Reading is essential for knowledge and continued learning outside of a formal education. A person that reads once a day about his profession will become an expert in their field 5 times faster than someone who doesn’t. In no time at all (or half a decade) you can become far more knowledgeable and thus more able to perform your duties than a person who has not been reading.

می توانید پوست موز را هم بخورید

تا کنون فکر می کردم که تنها خاصیت پوست موز محافظت از موز و فاسد نشدن آن است ولی اکنون فهمیده ام که نه تنها خوردن پوست موز بی خطر است بلکه پیشنهاد هم می شود. پوست موز علاوه بر داشتن پتاسیم که به تعادل الکترولیت ها و رشد سلول ها کمک می کند بلکه منبع منیزیم (برای سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن) فیبر (برای سلامت روده بزرگ) و ویتامین B6 (برای متابولیسم و سلول های قوی) است.

دریاچه دوقلو سیاه‌ گاو

دریاچه سیاه گاو از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام است که در چند کیلومتری سراب باغ آبدانان قرار گرفته است. طبیعت این منطقه ترکیب زیبایی از دریاچه، گلزار، دشت‌ و کوه‌ را رقم زده است. 

این دریاچه یکی از جاذبه‌های بکر طبیعی و نادر در ایران ماست که سرچشمه آن در اعماق زمین، کف جوش است. رودخانه سیاه گاو پس از عبور از بین صخره، دره و ارتفاعات کبیرکوه در جنوب شرقی آبدانان به دو دریاچه تبدیل می‌شود که دریاچه اول با کمی اختلاف سطح در بالادست دریاچه دوم قرار گرفته است.

دریاچه

فواید آناناس

آناناس میوه‌ی گرمسیریِ خوشمزه‌ای است. آن‌ را می‌توان به صورت تازه، پخته، و کنسروی مصرف کرد و آب آناناس را نیز می‌توان گرفت و نوشید. علاوه بر این‌که آناناس را به عنوان ماده‌ی محبوب برای درست کردن غذاهای مختلف می‌شناسند، از برگ آن نیز برای تولید الیاف نساجی به نام پیِنا استفاده می‌کنند؛ که این الیاف را برای درست کردن لباس ملی مردانِ فیلیپین به نام بارونگ تاگالوگ و هم‌چنین لباس زنان فیلیپینی به نام باروت سایا به کار می‌برند. از این الیاف برای تولیدِ کاغذدیواری و برخی دیگر از لوازم منزل نیز استفاده می‌شود.

علاوه بر کاربردهای مفیدی که آناناس برای انسان داشته است و می‌توان با آن کارهای مختلفی انجام داد و چیزهای متنوعی ساخت، این میوه مزایای شگفت‌انگیز زیادی نیز برای سلامتی انسان دارد.

آموزش های مالی

سواد مالی شما در چه حدی است؟ در طول زندگی‌تان عددهای زیادی هست که لازم است بدانید. تعداد قاشق شکری که رییس‌تان در قهوه‌اش دوست دارد. هر ماه اجاره‌تان چه‌قدر است. ماشین‌تان با باک بنزین خالی چند کیلومتر می‌رود.

البته بعضی از این اعداد از بقیه مهم‌تر هستند. به‌ویژه، وقتی پای زندگی مالی‌تان درمیان باشد، دانستن ۵ رقم که در ادامه آمده‌است، همه‌چیز را بی‌نهایت آسان‌تر می‌کند، چون ممکن است اساس بسیاری از تصمیم‌های پولی‌تان به این ارقام وابسته باشد.

آیا می‌دانید برای شما این ۵ رقم چه چیزهایی هستند؟

12 مهارت ضروری برای میلیاردر شدن

میلیاردر شدن یک آرزوی دست یافتنی است اما چطور میلیاردر شویم؟

اگر می‌خواهید میلیاردر شوید، برای گذران زندگی به مهارت‌هایی نیاز دارید.وجه تمایز میلیاردرها از دیگران در مهارت‌هایی است که دارند. این مهارت‌ها آن‌قدر خوب پرورش یافته‌اند که یک شخص معمولی آنها را تشخیص نمی‌دهند. این همان چیزی است که در درجه‌ی اول آنها را میلیاردر کرد.

در سفرم برای میلیاردر شدن، فکر می‌کردم پرورش چنین مهارت‌هایی ناممکن است. اما، وقتی شروع به ملاقات آدم‌هایی کردم که آن مهارت‌ها را داشتند، پی بردم، که من هم، می‌توانم آنها را یاد بگیرم.

بعد از اشتباهات بسیار، برای دریافتن آنها دوباره به مطالعه‌ روی متخصصان پرداختم. درحالی‌که بعضی از کسانی که من زندگی‌شان را مطالعه می‌کردم در میزان فروش عالی بودند، سایر آنها در بازاریابی عالی بودند. من از میلیاردرهایی که در هر یک از دو مهارت بهترین بودند چیزها آموختم. و این‌طور شد که میلیاردر شدم!

و این هم ۱۲ مهارت که هر میلیاردر باید داشته باشد:

6 Money Management Tips to Aid Your Startup Success

A discussion on Quora revealed that there are 4 million entrepreneurs worldwide. In the US alone, there are 11.5 million entrepreneurs and approximately 2.6million venture backed startups. Moreover, the percentage of successful startups is significantly lower than that of unsuccessful ones. With these numbers in mind, we can assume just how important of a role money management plays in a world of “break-even” and “ROI” KPIs.

In order to aid young entrepreneurs and startup founders, here are 6 money management tips that might save the day.

1. Money Comes With Patience So Don’t Rush It

شرکت‌های بزرگ میلیارد دلاری که کارشان را از خانه آغاز کردند

کسب و کارهای خانگی اغلب به‌عنوان کارهای جنبی برای به‌دست آوردن پول اضافی در نظر گرفته می‌شود و بیشتر افراد به این قبیل کارها به عنوان کار اصلی خود نگاه نمی‌کنند. اما همان‌طور که کارآفرینان زرنگ و مصمم ثابت می‌کنند، مکانی که شما کار را از آنجا شروع می‌کنید هیچ تأثیری بر میزان موفقیت شما نخواهد داشت. در حالی‌که همه کسب و کارهای خانگی نهایتاً به خارج از خانه و به ادارات بزرگ‌تر منتقل می‌شوند، در یک برهه آن‌ها دارای منابع مالی کم اما ایده‌هایی شگرف و رویاهایی برای تحقق آن‌ها بودند.

مطلب جالب و خواندنی درباره استکلهم

استکلهم پایتخت سوئد و بزرگترین شهر اسکاندیناوی است که ۹۱۴ هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند. این شهر با مساحت ۱۱۷ کیلومتر مربع روی جزایر و تپه‌ها ساخته شده است و به ونیز شمال اروپا شهرت دارد. در طراحی این شهر از طرح‌های اسکاندیناوی و خیابان‌های سنگ‌فرش که آن را شبیه داستان‌های افسانه‌ای می‌کند استفاده شده است. این شهر در محل تلاقی دریای بالتیک و دریاچه مالارن واقع شده است. برای آشنایی با برخی از ویژگی‌های جالب شهر استکهلم با نارون مگ همراه باشید.

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم؟

شاید اگر در یک برنامه کاهش وزن باشید هیچگاه سراغ افزایش اشتها را نگیرید اما برای عزیزانی که اشتهای کافی ندارند و میخواهند میل به غذا خوردن‌شان طبیعی باشد چندین راهکار کاربردی را بازگو میکنیم:

چگونه فشار خون را پایین بیاوریم؟

کاهش فشار خون

فشار خون بالا نقش موثری در بیش از ۱۵ درصد از مرگ و میرهای ایالت متحده آمریکا دارد. اگرچه پرفشاری نشانه و علامت شایعی ندارد اما می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی همچون سکته ، حمله قلبی، آنوریسم، زوال شناختی و نارسایی کلیه شود. تقریبا ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها به فشار خون بالا مبتلا هستند و خودشان از این موضوع آگاهی کافی ندارند. اگر در مدت دو سال فشار خون خود را بررسی نکرده‌اید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. اگرچه استفاده از داروهای متعدد می‌تواند به کاهش فشار خون و ثابت نگه داشتن آن کمک کند اما این داروها نیز دارای عوارض جانبی متعددی همچون سرگیجه، بی‌خوابی و گرفتگی عضلات پا هستند. خوشبختانه بیشتر افراد می‌توانند به طور طبیعی و بدون استفاده از داروها فشار خون خود را پایین بیاورند. اولین مورد کاهش وزن است. سپس موارد زیر را امتحان کنید تا بتوانید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

  1. از پیاده روی قدرتی استفاده کنید:

افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند و از پیاده روی استفاده می‌کنند می‌توانند فشار خود را تا چند میلی متر جیوه پایین بیاورند. ورزش و تمرینات ورزشی به قلب شما کمک می‌کند از اکسیژن بیشتری به طور موثر استفاده کند. تمرینات کاردیو(قلبی) شدید به مدت ۳۰ دقیقه در بیشتر روزهای هفته داشته باشید. سعی کنید هر روز سرعت و مسافت پیاده روی را افزایش دهید و قدرتمندتر شوید.

  1. نفس عمیق بکشید:

تنفس آرام و تمرینات مدیتیشن همچون گونگ ، یوگا و تای چی می‌تواند هورمون‌های استرس را کاهش دهد همین امر موجب افزایش رنین می‌شود. رنین یک آنزیم کلیوی است که فشار خون را بالا می‌برد. سعی کنید تنفس عمیقی داشته باشید. این کار را روزانه به مدت ۵ دقیقه تکرار کنید.

  1. از سیب زمینی استفاده کنید:

استفاده از غذاها و سبزیجات غنی از پتاسیم در رژیم غذایی روزانه می‌تواند باعث کاهش فشار خون شما شود. سعی کنید روزانه از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم پتاسیم استفاده کنید. منابع غنی از پتاسیم شامل سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، آب پرتغال، سیب زمینی، موز، لوبیا، نخودفرنگی و میوه های خشک مثل آلو و کشمش است.

  1. در مورد نمک هوشمندانه رفتار کنید:

برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر در معرض خطر ابتلا به پرفشاری خون هستند. اینگونه افراد باید نسبت به مصرف نمک حساس باشند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید مصرف نمک را کم کنید. از آوردن نمکدان بر سر سفره‌های خود اجتناب کنید.

  1. از شکلات تلخ استفاده کنید:

انواع مختلف شکلات تلخ حاوی فلاوانول هستند که باعث می‌شود رگ‌های خونی بیشتر الاستیک گردد. در یک مطالعه انجام شده، ۱۸ درصد از بیمارانی که هر روز از شکلات تلخ استفاده می‌کردند کاهش بیشتری در فشار خون احساس کرده بودند. بهتر است از شکلات‌هایی استفاده کنید که ۷۰ درصد کاکائو داشته باشد.

  1. از مکمل‌ها استفاده کنید:

در یک مقاله مروری از ۱۲ مطالعه انجام شده، محققان دریافتند که کو آنزیمی به نام Q10 فشار خون را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان می‌تواند باعث اتساع رگ‌های خونی شود. از پزشک خود در مورد مصرف ۶۰ الی ۱۰۰ میلی گرم از مکمل‌ها سوال کنید.

  1. تا جایی که می توانید الکل مصرف نکنید:

بر اساس مطالعات انجام شده، هر چقدر مصرف الکل کمتر باشد فشار خون نیز پایین تر خواهد بود. پس تا جایی که می‌توانید از الکل استفاده نکنید تا فشار خون متعادل تری داشته باشید.

  1. از قهوه بدون کافئین استفاده کنید:

دانشمندان در مورد اثرات کافئین بر روی فشار خون اختلاف نظر دارند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که کافئین نقشی در افزایش یا کاهش فشار خون ندارد اما مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف قهوه کافئین دار می‌تواند تا ۴ میلی متر جیوه فشار خون را افزایش دهد. کافئین با تنگ تر کردن عروق خونی می‌تواند باعث افزایش فشار خون گردد. زمانی که تحت استرس و فشار هستید، قلب شروع به پمپاژ خون بیشتری می کند و همین امر نیز موجب افزایش فشار خون می‌شود.مصرف کافئین در این حالت شرایط را بدتر می‌کند. پس بهتر است در شرایط استرس زا مصرف قهوه کافئین دار را کنار بگذارید.

  1. از چای استفاده کنید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد کاهش فشار خون با مصرف چای امکان پذیر است. افرادی که روزانه سه فنجان چای گل بامیه مصرف می‌کنند، فشار کمتری خواهند داشت. البته مصرف گیاهان به عنوان دارو باید زیر نظر یک فرد متخصص صورت گیرد.

  1. کمتر کار کنید:

کار کردن به مدت ۴۱ ساعت در هفته می تواند خطر ابتلا به پرفشاری خون را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. اضافه کاری نیز این شرایط را بدتر می‌کند. هرچقدر بیشتر کار کنید زمان کمتری برای ورزش و خوردن غذاهای سالم خواهید داشت. تا جایی که می‌توانید از ساعت‌های کاری خود بکاهید به خصوص اگر نیازی به آن ندارید.

  1. آرام باشید و به موسیقی گوش دهید:

اگر شما هم نیاز دارید که فشار خون خود را بدون مصرف دارو پایین بیاورید بهتر است سبک زندگی خود را تغییر دهید. استفاده از موسیقی آرام می تواند مفید باشد. بر اساس مطالعات انجام شده افرادی که به موسیقی کلاسیک گوش کرده بودند، فشار خون کمتری نسبت به سایر افراد داشتند.

  1. به دنبال دلایل خرو پف کردن خود باشید:

اگر همسر شما از خر و پف‌های شبانه تان ناراضی است بهتر است وقت را غنیمت بشمارید و به دنبال درمان آن باشید. خرو پف پی در پی و با صدای بلند یکی از نشانه‌های اصلی آپنه انسدادی خواب (OSA) می‌باشد. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ممکن است به پرفشاری خون نیز مبتلا باشند. پس اگر آپنه خواب دارید، ممکن است پتانسیل ابتلا به پرفشاری را نیز داشته باشید.

  1. از سویا استفاده کنید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که جایگزین کردن کربوهیدارت‌های تصفیه شده در رژیم غذایی با مواد غنی از سویا می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد. استفاده از شیر یا مواد غذایی حاوی سویا می‌تواند فشار خون سیستولیک را پایین بیاورد.

دلایل مهم برای پرورش نعناع در خانه و روش کاشت آن

9 دلیل برای اینکه باید گیاه نعناع را در منزل پرورش دهید؛

گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی عالی است که به سرعت رشد می‌کند و دارای مزایای بسیاری است. پرورش و نگهداری آن در منزل می‌تواند حیوانات و حشراتی همچون مورچه و مگس را از شما دور کند. مزایای این گیاه برای سلامتی باورنکردنی است.

فواید شگفت انگیز جنسینگ

شاید در مورد جنسینگ چیزهایی شنیده‌اید، این ماده یک عنصر کلیدی در نوشیدنی‌های انرژی زاست. هنوز هم این ریشه گیاهی جادویی دارای مزایای شگفت انگیز بسیاری است. جنسینگ در سراسر آسیای شرقی و شمال آمریکا کشت می‌شود اما یک گیاه سنتی چینی است که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. گفته می‌شود جنسینگ آمریکایی به آرامش بدن کمک می‌کند در حالیکه جنسینگ آسیایی باعث افزایش انرژی بدن خواهد شد. مزایای کمتر شناخته شده جنسینگ در سراسر جهان گزارش شده است. در این مقاله قصد داریم برخی از فواید شگفت انگیز جنسینگ را بیان کنیم.

۶ نشانه خاموش سرطان روده بزرگ

تقریبا ۱۴۰۰۰۰ نفر در آمریکا به سرطان روده بزرگ مبتلا هستند. خونریزی از رکتوم واضح‌ترین نشانه سرطان روده بزرگ است، اما نشانه‌های دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد. اگر شما متوجه هر کدام از نشانه‌های زیر شدید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

افزایش اشتها در بدنسازی

بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که نیازمند یک روحیه پرخوری سالم است! برای انجام هر جلسه بدنسازی به مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و سایر املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری نیازمند هستید و تمام این موارد را باید از طریق خوردن تامین کنید.

اگر علاقمند به رشته بدنسازی هستید و اشتهای کمی در خوردن دارید این راهکارهای افزایش اشتها را بررسی نمایید:

۱ ۲
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan