توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۶ نشانه خاموش سرطان روده بزرگ

ممکن است کم خونی داشته باشید:

تشخیص کم خونی ممکن است اولین نشانه‌ای باشد که شما خونریزی داخلی دارید حتی اگر نشانه‌های آن را مشاهده نکرده باشید. اگر فردی در دوران قاعدگی خود باشد، کم خونی کمتر از بقیه موارد نشان دهنده سرطان خواهد بود. اما اگر مردی به کم خونی مبتلا باشد باید وجود خونریزی در قسمتی از بدن را در نظر بگیرید. در برخی از موارد امکان خونریزی داخلی شش ماه قبل از مشاهده آن در آزمایش‌ها وجود دارد. در اینگونه موارد فرد متوجه هیچ چیزی نمی‌شود. اگر نشانه‌های کم خونی همچون خستگی یا سرگیجه را داشتید حتما با یک پزشک مشورت کنید.

امکان تنگی نفس وجود دارد:

عارضه دیگر خونریزی داخلی تنگی نفس است. اگر خونریزی تهاجمی یا استفراغ همراه با خون نداشته باشید، بدن پلاسمای بیشتری را در خون قرار می‌دهد بدون اینکه آهن یا گلبول‌های قرمز بیشتری ایجاد شود. همین امر موجب می‌شود بدن مقدار زیادی خون از دست ندهد اما توانایی خون برای حمل اکسیژن کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر نیز توجه به تنگی نفس بسیار مهم است.

احساس نفخ شدیدی دارید:

اگر مواد غذایی در مسیر روده مسدود شود، ممکن است احساس نفخ شدیدی داشته باشید. به یاد داشته باشید که نفخ اندک می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. اما اگر علائم معده باقی ماند بهتراست به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر درد ثابتی در سمت راست شکم خود داشتید، به این معنی است که بیماری در مراحل نهایی خود قرار دارد و به سمت کبد نیز گسترش یافته است.

ممکن است یبوست شدیدی داشته باشید:

اگر یبوست شما زیاد حاد نیست جای نگرانی وجود ندارد اما اگر این مشکل حادتر شد و ادامه داشت ممکن است نشانه سرطان روده بزرگ باشد. در برخی از موارد یبوست نشان دهنده یک مانع است و باید بررسی دقیقی شود.

ممکن است مدفوع باریک و نازکی داشته باشید:

همیشه مدفوع خود را بررسی کنید حتی اگر خونی در آن وجود نداشته باشد. اگر مدفوع شما به طور دائم به شکل باریک و تنگ است ممکن است نشانه سرطان در روده بزرگ باشد. حالت تهوع دائمی نیز می‌تواند نشان‌دهنده مشکل باشد. پس با یک پزشک مشورت کنید.

ممکن است رنگ مدفوع عجیب و غیر عادی باشد:

خونریزی از مقعد ممکن است همیشه به رنگ قرمز روشن نباشد. مدفوع تیره و قیری شکل نشان‌دهنده خونریزی است. البته اینگونه موارد ممکن است توسط مواردی همچون زخم معده نیز ایجاد شود اما بهتر است در صورت مشاهده این مورد با یک پزشک مشورت کنید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan