توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

جلوگیری از حمله‌ قلبی

اما خبر خوب اینکه مصرف پروبیوتیک‌ها و تدوام یک رژیم غذایی سالم تا حدود زیادی چاره‌ساز است. پیشنهاد دکتر «جوئل کان»، پروفسور مرکز طبی دانشکده پزشکی «وین استیت» در آمریکا این است که از پزشک‌تان درخواست کنید تا آزمایش خون TMAO (تری‌متیل‌آمین ان-اکسید) را برای شما انجام دهد. این تست با نشان دادن سطح TMAO در خون، وضعیت سلامت دستگاه گوارش را نشان می‌دهد. TMAO یک ماده‌ی شیمیایی در روده است که می‌تواند به‌طور مستقیم به شریان‌ها و قلب صدمه بزند.

۲. اگر دچار وقفه‌ی تنفسی در خواب هستید آن را درمان کنید

وقفه تنفسی در خواب - جلوگیری از حمله قلبی

عارضه‌ی وقفه‌ی تنفسی در خواب به‌ویژه در خواب شبانه می‌تواند به‌طور چشم‌گیری خطر ابتلا به پرفشاری خون را افزایش دهد. به گفته‌ی دکتر «پیتر جونز» پروفسور دانشکده‌ی‌ پزشکی «بایلور»، اغلب افراد مبتلا به عارضه‌ی وقفه‌ی تنفسی در خواب به فشار خون بالا نیز مبتلا هستند که خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بروز سکته را در این افراد افزایش می‌دهد. همچنین وقفه‌ی تنفسی می‌تواند ریسک ابتلا به «فیبریلاسیون دهلیزی» را که شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است افزایش دهد. این آریتمی می‌تواند منجر به لخته شدن خون و بروز سکته‌ی‌ قلبی شود.

اگر مشکوک به این عارضه هستید یا احتمالا اهل خانه از خروپف شما در خواب شکایت دارند، درباره‌ی این مشکل با پزشک‌تان مشورت کنید.

۳. به دندان‌پزشک‌ مراجعه کنید

حتما می‌دانید که مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراقبت‌های دندان‌پزشکی هر ۶ ماه یک‌ بار، یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بروز بیماری‌های لثه است، اما جالب است بدانید این اقدامات از بروز بیماری‌های قلبی هم جلوگیری می‌کند.

دقیقا مشابه روده، دهان شما هم محل سکونت باکتری‌هایی است که برخی از آنها برای قلب و رگ‌های خونی مفید و برخی دیگر مضر هستند. پس به توصیه‌ی دکتر کان با دندان‌پزشک‌تان در رابطه با تست DNA که کارکرد آن تعیین میزان انواع باکتری‌های دهان است و در تعیین طرح درمان مناسب نیز به شما کمک می‌کند، مشورت کنید.

۴. انجام آزمایش‌های مربوط به کلسترول

به‌طور استاندارد چربی موجود در بدن شامل کلسترول خوب (HDL)، کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسیرید است. اگر فشار خون بالا یا دیابت دارید، دچار اضافه‌وزن یا چاقی هستید، رژیم غذایی نا‌مناسب دارید یا دارای سابقه‌ی خانوادگی بیماری‌های قلبی هستید، پزشک‌تان باید به میزان LDLL و لیپوپروتئین شما که بهترین شاخص‌های اندازه‌گیری میزان کلسترول بد هستند توجه کند. به علاوه پزشک‌تان ممکن است آزمایش خونی را برای بررسی سطح پروتئین (CRP) که نشان‌دهنده‌ی التهابات در بدن است انجام دهد.

۵. چربی‌های دور شکم‌تان را آب کنید

انباشت چربی اطراف شکم - جلوگیری از حمله قلبی

تصور رایج این است که با افزایش سن حجم چربی‌های اطراف شکم زیاد می‌شود اما لازم است بدانید که چربی شکمی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. یافته‌های مطالعه‌ای که اخیرا در ژورنال سالیانه‌ی پزشکی در آمریکا منتشر شده حاکی از آن است که افرادی که عدد «نسبت کمر به باسن» در آنها بالاست و اصطلاحاً دچار چاقی گلابی شکل هستند نسبت به افرادی که شاخص توده‌ی بدنی (BMI) نرمال دارند با احتمال بیشتری دچار مرگ زودرس می‌شوند.

۶.کنترل سطح هموسیستئین (Homocysteine) در خون

به گفته‌ی دکتر کان اگر شما دچار کمبود ویتامین‌های B۶ ،B۱۲ یا فولیک‌اسید باشید ممکن است سطح هموسیستئین خون‌تان بالا باشد. بالا بودن سطح این اسید‌آمینه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن یک فاکتور ژنتیکی‌ای تحت عنوان «MTHFR» نیز بر میزان هموسیستئین مؤثر است.

خبر خوب اینکه اگر سطح هموسیستئین خون شما بالا برود یا داری فاکتور MTHFR باشید همه‌ی آنچه به آن نیاز دارید مکمل‌های B‌کمپلکس است.

۷. استفاده از ادویه‌ها را در غذایتان فراموش نکنید

استفاده از ادویه‌ ها در رژیم غذایی برای جلوگیری از حمله قلبی

محققان دریافته‌اند که مصرف یک وعده غذای پرادویه یک بار در هفته به‌طور مؤثری مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. خوب است که استفاده از ادویه‌هایی نظیر دارچین، جوز‌ هندی، رزماری، آویشن و … را در غذایتان امتحان کنید.

۸. مثبت‌اندیشی

جلوگیری از حمله قلبی با مثبت‌ اندیشی

یکی از مزیت‌های نیمه‌ی پر لیوان را نگاه گردن، حفظ سلامت قلب است. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه «ایلینوی» انجام شده نشان داده است که افراد مثبت‌اندیش نسبت به سایرین از سلامت قلبی و عروقی بیشتری برخوردارند.

۹. اضطراب و افسردگی را از خود دور کنید

مطالعات نشان داده است که اضطراب و افسردگی نه تنها می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود، بلکه در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باعث بروز مشکلات غیرمعمول شده و نهایتا به مرگ منجر می‌شود. اگر با این مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر با ‌پزشک‌تان در خصوص درمان و به‌کارگیری راه‌های کاهش استرس صحبت کنید.

۱۰. لطفا به خاطر قلب‌تان بایستید

مطالعات نشان داده است که نشستن‌های طولانی منجر به آریتمی کرونر و آسیب به عروق می‌شود. انجام حرکات ورزشی در بین فعالیت‌های روزانه و استراحت‌های کوتاه و مکرر در مواقعی که با رایانه کار می کنید و نیز استفاده از تردمیل بسیار کمک‌کننده است.

۱۱. استراحت و خواب کافی

استراحت و خواب کافی منجر به کاهش آدرنالین و کورتیزول در خون می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. اما «بیشتر همیشه بهتر نیست.» مطالعات نشان داده است که ۷ ساعت خوابِ شبانه واقعاً معجزه می‌کند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan