توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

مقاصد گردشگری سلامت

مدیرکل سابق سلامت شهرداری تهران همچنین تولید شغل، درآمد را از مهم ترین فواید جذب گردشگر سلامت در هر کشور دانست و افزود: بر اساس هر گردشگر سلامتی که وارد کشور می شود بیش از۱۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم در آن کشور ایجاد می شود که البته این موضوع برای گردشگری سلامت از دو دیدگاه درآمدی و ایجاد شغل بسیار قابل توجه است.

هر گردشگر سلامت در طول اقامت در کشوری بیش از ۱۰ هزار دلار ارز مصرف می کند

او یادآور شد: در واقع یک گردشگر معمولی وقتی وارد کشوری می شود بیش از ۱۰ هزار دلار هزینه می کند که این میزان در گردشگری سلامت به دلیل اینکه خدمات درمانی می گیرد به مراتب ۳ تا ۴ برابر افزایش می یابد بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر چه موارد گردشگر سلامت کمتر است اما سود آن به مراتب بیشتر از گردشگری معمولی است یعنی هر کسی می تواند گردشگر طبیعت باشد ولی نمی تواند گردشگر سلامت باشد.

بهترین و پیشرفته ترین جراحی های دنیا در ایران قابل انجام است

تقی زاده در پایان با تاکید بر اینکه بهترین و ریزترین اعمال جراحی پیشرفته دنیا در ایران قابل انجام است گفت: ما در حوزه جذب گردشگری سلامت تنها نیازمند برنامه جامع و مشخصی هستیم که در آن آژانس هایی باشند که با مفاهیم پزشکی و حوزه گردشگری آشنا باشند دومین استراتژی، استراتژی تبلیغات است یعنی ما از هر طریقی پتانسیل ها و امکانات کشور را با دنیا معرفی کنیم و این اطمینان را به بیمار دهیم که از نظر امنیت و کیفیت خدمات مطمئن باشند.

معمولا بیشتر افراد برای درمان شرایط خود به دنبال پزشکان خارجی می روند. اغلب این بیماران به دنبال خدمات با کیفیت پزشکی  با هزینه مناسب هستند. 

تایلند برای جراحی پلاستیک:

گردشگری سلامت در تایلند

در حال حاضر تایلند یکی از مقاصد پزشکی مقرون به صرفه است. بیشتر فرایندهایی که در این کشور انجام می شود ۴۰ الی ۶۰ درصد هزینه کمتری نسبت به آمریکا و اروپا دارند. اداره گردشگری تایلند گزارش کرده است که بیماران اسیای جنوب شرقی حدود ۸۰ درصد توریست های پزشکی تایلند را تشکیل می دهند. تایلند شهرت خوبی را در طول سال ها به خاطر جراحی به دست آورده است اما فرایندهای دیگری همچون جراحی زیبایی، دندانپزشکی و طب سنتی تایلندی در این کشور ارائه می شود.

مالزی برای پوست:

گردشگری سلامت مالزی malaysia-medical-tourism

بسیاری از گردشگران پزشکی که از مالزی دیدن می کنند، از سایر کشورهای آسیایی و نیز از انگلستان، استرالیا و خاورمیانه هستند. اعتقاد بر این است که ۱۲۰۰۰ گردشگر پزشکی آمریکایی سالانه از این کشور بازدید می کنند. به گزارش شورای سفر بهداشت مالزی، ۶۰ درصد مسافران سلامت از اندونزی به این کشور می آیند. بیماران برای لقاح آزمایشگاهی، درمان تومور، جراحی عمومی و درمان بیماری زنان  مراجعه می کنند. در سال ۲۰۱۳ گزارش شد که بین ۵۶۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ گردشگر پزشکی از مالزی بازدید کرده اند.

آلمان برای انکولوژی:

گردشگری سلامت آلمان germany-medical-tourism

آلمان با وجود تعدادی از مراکز درمانی پیشرفته و متخصصان سرطان  به  عنوان یکی از کشورهای برجسته جهان برای انکولوژی، شهرت و اعتبار خوبی دارد. بیماران معمولا به دلیل عدم دسترسی به مراقبت های تخصصی در کشور خودشان، از سراسر جهان برای درمان سرطان به آلمان سفر می کنند. بیمارستان های درمان انکولوژی را می توان در  شهرهای بزرگ برلین، هامبورگ، مونیخ و دورتموند  یا شهرهای کوچکتری که به ارائه کیفیت مراقبت مشهور هستند همچون هایدلبرگ، زیگبورگ و ویسبادن پیدا کرد.

کاستاریکا برای مراقبت های دندانی:

گردشگری سلامت کاستاریکا costa-rica-medical-tourism

کاستاریکا کشوری است که به خاطر فضای آرام و منظره ای که از جنگل های بارانی و مایل از خط ساحلی نامنظم دارد  شناخته شده است. این کشور دارای بیمارستان های معتبر JCI و همچنین بسیاری از کلینیک های خصوصی است که بخش گردشگری پزشکی آن با توجه به یافته های Promed در سال ۲۰۱۱ با نرخ سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد می کند. آنها عمدتا روش های تخصصی در جراحی زیبایی، ارتوپدی ، زنان و دندانپزشکی را ارائه می کنند. سیستم بهداشتی کاستاریکا بالاتر از ایالات متحده است و هزینه های آن تقریبا نصف هزینه های موجود در آمریکاست. ۹۰ درصد از گردشگران پزشکی آنها آمریکایی و کانادایی هستند. سایر افراد بیشتر از اسپانیا و برزیل بازدید می کنند.

مکزیک برای دندانپزشکی:

گردشگری پزشکی مکزیک mexico-medical-tourism

بسیاری از کلینیک ها در مکزیک متعلق به شرکت های آمریکایی یا بیمارستان هایی هستند که بیماران را از فرودگاه جذب خود می کنند. مکزیک در حال حاضر دارای هفت بیمارستان JCI معتبر است. بسیاری از آنها در مکزیک متعلق به ایالات متحده آمریکا و تحت مدیریت آن هستند. بیمارانی که از ایالات متحده آمریکا و کانادا به این کشور سفر می کنند معمولا به دنبال خدمات دندانپزشکی هستند اما دیگر درمان هایی که به شدت دنبال می شوند عبارتند از: جراحی زیبایی، جراحی چاقی و پزشکی عمومی.

به کمک این فهرست می توانید بهترین مقصد پزشکی را برای خود انتخاب کنید که با نیازهایتان سازگار است. فقط یک قانون طلایی را به خاطر داشته باشید و آن هم تحقیق کامل در مورد کلینیک ها و موقعیتی است که می خواهید به آن سفر کنید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan