توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

مبارزه با بیماری خاموش؛ درمان کبد چرب

 

در این بیماری بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کل کبد توسط  اسیدهای چرب و تری گلیسیرید ها اشغال می شود .

ظاهرا کبد چرب به طور مستقیم با سندرم متابولیک مرتبط  است، اما همچنین ممکن است به دلیل آسیب های ناشی از مصرف بیش از حد الکل  نیز به وجود آید .

کبد چرب یک بیماری برگشت پذیر است، و اگر خوب کنترل نشود می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در فرد شود و فعالیت طبیعی سایر سیستم های بدن را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد .

 

مشکل اینجاست که این بیماری از ابتدا نشانه های آشکاری ندارد بنابر این معمولا در سکوت و بدون اینکه فرد متوجه باشد پیشرفت می کند.

خوشبختانه، چندین درمان جایگزین طبیعی در دسترس است که استفاده منظم از آنها به شما کمک می کند تا قبل از اینکه این بیماری کیفیت زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد با آن مبارزه کنید .

 

در ادامه ، می خواهم شما را با ۵ تا از بهترین درمان های طبیعی بیماری کبد چرب آشنا کنم همراه ما باشید .

 

چای زنجبیل

ریشه زنجبیل از  مواد ضد التهابی فعال و مواد سم زدا تشکیل شده است، بنابراین استفاده از آن می تواند در درمان کبد چرب مفید باشد.

جینجرول، ماده ای که طعم تند را به زنجبیل می دهذ، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ضد چربی است که با تجمع چربی در کبد مقابله می کند .

باید چکار کنم؟

به مدت ۲ هفته روزی ۳ بار با استفاده از زنجبیل تازه چای درست کنید و هر روز نوش جان کنید .

 

چای بولدو

بولدو درختی است به ارتفاع ۶ تا ۸ متر که موطن اصلی آن در شیلی است. طمع آن بسیار تلخ است ولی برگ‌های این گیاه برای تقویت دستگاه هاضمه بسیار مفید است. از این گیاه قرن ها برای کمک به هضم غذا و تقویت و پاکسازی کبد استفاده می شده است .

 

این گیاه با پاکسازی کبد و کیسه صفرا به بهبود هضم چربی ها کمک می کند .

همچنین برای برطرف کردن سنگ کیسه صفرا و پاکسازی کانال های که صفرا را به روده می برند توصیه می شود.

 

باید چکار کنم؟

برگ بولدو را از فروشگاه های گیاهی یا عطاری ها تهیه کرده و با استفاده از آن چای بولدو را تهیه کنید .

به مدت یک هفته روزی ۲ بار از این چای گیاهی بنوشید.

 

آب تربچه

وجود مقادیر زیادی از مواد  آنتی اکسیدانی در تربچه به شکستن چربی های تجمع یافته در کبد کمک کرده و بدین طریق منجر به بهبود توانایی سم زدایی کبد می شود .

خوردن تربچه همچنین به کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون (دوچربی که درمان کبد چرب را سخت می کنند) کمک می کند .

 

باید چکار کنم؟

چند تربچه را به همراه یک فنجان آب در یک مخلوط کن بریزید و کاملا آن را میکس کنید سپس مخلوط را از صافی عبور داده و آب ترچه را نوش جان کنید .

 

چای برگ چغندر

مصرف کنسانتره برگ چغندر به شکل چای به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدانی و عوامل سم زدای موجود در آن، به بهبود عملکرد کبد و هضم ترکیبات چربی کبد کمک می کنند.

مواد فعال موجود در برگ چغندر با از بین بردن سموم به کاهش التهابات ناشی از کبد چرب کمک می کند .

 

باید چکار کنم؟

تعدادی برگ چغندر را در یک قابلمه آب، به مدت ۵  دقیقه بجوشانید سپس آن را از صافی رد کنید . ۲ تا ۳ لیوان  از این چای را درطول روز به مدت دو هفته استفاده کنید.

 

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت تازه یک راه حل عالی برای کمک به درمان کبد چرب است.

وجود ترکیب نارنژین در گریپ فروت به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. این ترکیب دارای اثرات ادرارآور نیز می باشد، که با حذف مایعات به کاهش التهاب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب کمک می کند .

گریپ فروت همچنین با علایم سندرم متابولیک نیز مبارزه می کند .

باید چکار کنم؟

آب شش عدد گریپ فروت تازه را بگیرید و آن را با یک قاشق چای خوری عسل شیرین کنید .

این آبمیوه طبیعی را بدون هیچ ماده غذایی دیگر، به صورت ناشتا به مدت حداقل ۲ هفته متوالی استفاده کنید .

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan