توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

جاذبه های گردشگری بریتانیا

پل برج (Tower Bridge)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

در سال ۱۹۵۲، پل دچار مشکلی شد و شکافی برداشت، در حالی یک اتوبوس دو طبقه بر روی آن وجود داشت. آلبرت گونتون با شجاعتی که به خرج داد، اتوبوس را سریعا از روی پل خارج کرد و در آن زمان، ۱۰ دلار بخاطر شجاعت‌اش به آن اعطا شد. همچنین پلی شبیه به پل برج را می‌توانید در شهر سوژو (Suzhou) چین ببینید.

استون‌هنج (Stonehenge)، ویلتشایر (Wiltshire)، انگلستان

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

در سال ۱۹۱۵، استون‌هنج در حراجی به قیمت ۶۶۰۰ پوند به سسیل چوب (Cecil Chubb) فروخته شد. گفته می‌شود که او استون‌هنج را به عنوان هدیه برای همسرش خریداری کرده بود، اما همسرش از آن خوشش نیامد. به همین دلیل بعد از سه سال دوباره به ملت باز‌گردانده شد.

دیوار هادریان (Hadrian’s Wall)

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

برگری که امروزه به این شکل مشاهده می‌کنید و فکر می‌کنید که از انگلستان آمده، در اصل برای رومیان بوده که به شمال شرقی انگلستان وارد شده است. هادریان، امپراتوری روم بود که برای حفاظت انگستان در برابر اسکاتلندی‌ها دستور ساخت این دیوار را داد که در حال حاضر قسمت کمی از آن موجود است. این دیوار ۱۲۲ سال پس از میلاد، با همکاری ۱۵۰۰۰ کارگر و در طول ۶ سال ساخته شد.

کلیسای سنت پل (St Paul’s Cathedral)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

اکثر مردم در مورد تالار زمزمه در این کلیسا، چیز‌هایی می‌دانند، اما کمتر کسی می‌داند که موزاییک‌های به کار رفته در بستر آن، توسط زنان زندانی درست شده است. همچنین در سال ۱۹۶۴ پادشاه وقت، مارتین لوتر در این کلیسا سخنرانی داشت یا در سال ۱۹۴۰ بیشتر کلیسا به وسیله بمبی که توسط نازی‌ها کار گذاشته شده بود، خراب شد.

کلیسای وست مینستر (Westminster Abbey)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

در قرن چهاردهم، تاج‌گذاری پادشاه ادوارد در این مکان انجام شد. یکی از مواردی که شاید تا به حال چیزی در مورد آن نشنیده باشید، سنگ اسکون است که توسط ادوارد در سال ۱۲۹۶ به این کلیسا آورده شد. در روز کریسمس سال ۱۹۵۰ چهار دانش‌آموز اسکاتلندی، این سنگ را دزدیدند تا از مرز قاچاق کنند؛ اما در نهایت توسط مقامات انگلیسی ردیابی شده و سنگ را به کلیسا باز‌گرداندند. اما در سال ۱۹۹۶ این سنگ به طور رسمی به اسکاتلند برگرداندند.

اسکله برایتون (Brighton Pier)، برایتون

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

اسکله ۱۷۶۰ فوتی برایتون در طول جنگ جهانی دوم به دلیل ترس از استفاده‌ی سربازان آلمانی، بسته بود. بعد از بسته شدن اسکله، توسط سربازان از آن محافظت شد.

موزه تیت مدرن (Tate Modern)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

مهمان‌هایی که به طور مرتب به دودکش‌های این موزه‌ی ۹۰ متری سر می‌زنند، شاهین‌ها هستند. برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ دو پرنده با نام‌های میستی و هودینی که بیش از چند دهه غیبت داشتند، در این محل دیده شدند. جفت کنونی به نام امی و شلدون، از سال ۲۰۰۵ اینجا را به عنوان محل اقامت انتخاب کرده‌اند.

محل اقامت آرتور، ادینبورگ، اسکاتلند

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

منشاء این نام اختصاصی در ادینبورگ، تنها راز و رمز اطراف آن نیست. در سال ۱۸۳۶، پنج جوان برای شکار خرگوش به این منطقه رفته بودند که ناگهان حین شکار، غاری را کشف کردند که در آن ۱۷ شخصیت مینیاتوری موجود در تابوت بود. در حالی که نظریه‌های زیادی در این رابطه مانند سحر و جادو و قتل‌های اتفاق افتاده در سال ۱۸۲۸ وجود دارد، اما تا به امروز، اصل این داستان مشخص نشده است.

پل معلق کلیفتون (Clifton Suspension Bridge)، بریستول

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

در حالی که طراح این پل، آیزامبارد کینگدام برونل (Isambard Kingdom Brunel) است، اما او هرگز نتوانست ساخت آن را به اتمام برساند. در نتیجه‌ی شورشی که در سال ۱۸۳۱ اتفاق افتاد، ساخت و ساز پل متوقف شد. حتی زمانی که در سال ۱۸۵۹ برونل در‌گذشت، ساخت پل تمام نشده بود. در نهایت دو مرد با نام‌های جان هاوکشاو و ویلیام هنری بارلو با ایجاد تغییراتی، ساخت پل را به اتمام رساندند و پل در سامبر ۱۸۶۴ افتتاح شد.

بیگ بن (Big Ben)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

به احتمال زیاد می‌دانید که بیگ بن نام برج ساعت نیست، بلکه نام زنگ بزرگ داخل برج است. اما آن چیزی که ممکن است ندانید، این است که این زنگ واقعا شکسته است. پس از این که در سال ۱۸۵۹ ترکی که بر روی زنگ وجود داشت، بیشتر شد، در اقدامی عقربه‌های ساعت را یک ربع چرخاندند و با چکشی سبک به آن ضربه‌ای وارد کردند که دارای صدای منحصر‌به‌فردی شبیه به بوینگ بود که بعد‌ها زنگ با توجه به آن صدا، بیگ بن نامگذاری شد.

مجلس پارلمان ، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

بیش از ۳۰۰ سال است که این روند ادامه دارد، سیگار کشیدن در حومه مجلس پارلمان بریتانیا از قرن هفدهم میلادی ممنوع شده است. کسانی که نیاز به نیکوتین دارند، باید از انفیه (گردی سیاه رنگ درون قوطی‌های فلزی که مانند سیگار اعتیاد‌آور است) استفاده کنند. گفته می‌شود که هنوز هم برخی از اعضای مجلس از این روش استفاده می‌کنند.

برج شارد (Shard)، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

تیم شش نفره‌ی پاک‌کننده با طناب، ۱۱۰۰۰ پانل شیشه‌ای (که برابر با ۵۶۰۰۰ متر مربع) که نمای این آسمان خراش را تشکیل می‌دهد، پاک می‌کنند. برای تمیز کردن هر طرف آن تقریبا زمان یک هفته‌ای نیاز است تا فرآیند به اتمام برسد.

فرشته شمال، گیت شید (Gateshead)

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

به منظور ادای احترام به کارگرانی که در مشاغل سخت عصر صنعتی فعالیت دارند، فرشته‌ای ۶۶ فوتی، با استفاده از ۳۱۵۳ ورقه‌ی فولادی که در ساخت کشتی از آن‌ها استفاده می‌شود، استفاده شد. همچنین یک درب در قسمت شانه‌‌ی فرشته تعبیه شده است که دسترسی به داخل بدن آن و انجام بررسی‌های امنیتی را ممکن می‌سازد.

الدترافورد (Old Trafford)، منچستر

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

الد‌ترافورد، یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال در بریتانیا و جهان است. فوتبال تنها رویدادی ورزشی نیست که در سایت ورزشگاه منچستر یونایتد برگزار می شود. بازی شینتی (shinty) که نوعی بازی سنتی اسکاتلندی است و همچنین بازی بیس‌بال، توسط سربازان آمریکایی در جنگ جهانی اول در این ورزشگاه برگزار شد.

پروژه عدن (Eden Project)، سنت آستل (St Austell)، کرن‌وال (Cornwall)

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

پروژه باغبانی و گلخانه‌ای عدن، برای اولین بار با استخراج خاک رس که دارای رنگ صورتی-قرمز خاصی بود، از گودال‌های آن منطقه به وقوع پیوست. برای این پروژه گلخانه‌ی حبابی شکل سه نوع آب و هوای خاص شبیه‌سازی شده است.

ستون نلسون، لندن

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

ستون نلسون به مناسبت کسب پیروزی بر ناپلئون در سال ۱۸۰۵، در ترافالگار بر‌افراشته شد. حکاکی‌هایی که بر روی ستون وجود دارد، بین سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۴۳ با هزینه‌ای شگفت‌آور، معادل ۴۷ هزار پوند انجام شد.

قلعه ویندسور (Windsor Castle)

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

بیش از ۵۰۰ نفر در قلعه ویندسور کار و زندگی می‌کنند. آنان حتی یک تیم کریکت و باشگاه کریکت خانوادگی سلطنتی هم دارند. این بزرگ‌ترین قلعه قابل سکونت در جهان است که دارای حدود ۱۰۰۰ اتاق ( صد مورد از اتاق‌‌ها طی آتش‌سوزی که در سال ۱۹۹۲ اتفاق افتاد، از بین رفتند)، ۳۰۰ شومینه، ۳۰۰۰۰۰ کتاب و ۴۵۰ عدد ساعت است.

بخش دریاچه‌ها

دیدنی های بریتانیا,جاهای دیدنی بریتانیای کبیر

اگر‌چه نام سرزمین دریاچه‌ها را به خود اختصاص داده است، اما در واقع تنها دارای یک دریاچه رسمی با نام بسنت ویت (Bassenthwaite) است. بقیه‌ی قسمت‌های آن را مرداب، آبگیر و دریا، تشکیل داده است. دریاچه ویست واتر (Wastwater) با ۷۴ متر، عمیق‌ترین دریاچه انگلستان و وایندرمر (Windermere) با ۱۰.۵ مایل، طولانی‌ترین و سیت‌ویت (Seathwaite)، با ۳۵۵۲ متر مربع بارش در سال بارانی‌ترین محل برای سکونت در بریتانیا است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan