توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

دیابتی‌ها این ۴ نوع آجیل را در شب یلدا با خیال راحت بخورند

 

بهترین آجیل‌ها برای مصرف بیماران دیابتی

وقتی شما از بیماری دیابت رنج می‌برید، بی‌شک یکی از دغدغه‌های همیشگی‌تان خوردن غذا است. یک شخص دیابتی حق خوردن هر نوع غذایی را ندارد، از این رو باید به دنبال یک میان وعده سالم باشد که با بیماری دیابت نیز سازگاری داشته باشد. آجیل‌ها می‌توانند از آن دست از غذاهایی باشند که یک شخص دیابتی می‌تواند در رژیم غذایی خود لحاظ کند. این مواد غذایی که معمولا به شکل میان وعده مصرف می‌شوند، منبع سرشاری از روغن‌های سالم، پروتئین‌ها و مواد معدنی و ویتامین‌ها و انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفید هستند.

آجیل دوست قلب و غذایی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

Melissa Joy Dobbins سخنگوی انجمن بین المللی آموزش دیابت در آمریکا می‌گوید:«چربی سالم در آجیل، به نوعی از ضربان منظم قلب تان محافظت می‌کند. به گفته انجمن قلب آمریکا این امر بسیار مهم است، زیرا افراد مبتلا به دیابت، ۲ الی ۴ برابر احتمال ابتلا به بیماری قلبی نسبت به دیگر افراد جامعه را دارند.» Melissa Joy می‌گوید، چربی‌های غیرمستقیم و چرب غیر اشباع شده در آجیل می‌تواند LDL یا همان سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد. او همچنین می‌گوید:«این در حالی است که مصرف آجیل می‌تواند سطح کلسترول خوب خون یا همان HDL را نیز افزایش دهد. کلسترول خوب در گردش خون باعث جلوگیری از ایجاد پلاکت در شریان‌ها می‌شود.»


 

Melissa Joy درباره مصرف آجیل می‌گوید:«این مواد غذایی توانایی تنظیم قند خون بدن را نیز دارند. محققین در این باره مطالعات زیادی انجام داده‌اند و دریافته‌اند که مصرف آجیل در هنگام خوردن غذاهایی با کربوهیدارت بالا که معمولا باعث افزایش قند خون می‌شوند، می‌تواند میزان سطح قند خون را در بدن کنترل کند. پسته، گردو، بادام و برخی دیگر از آجیل‌ها توانایی کاهش سطح قند خون در بدن را دارند، از این رود توصیه می‌شود افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند، برای کاهش قند خون خود به طور منظم گردو مصرف کنند، چرا که این ماده غذایی با کنترل قند خون می‌تواند سطح آن را به مقدار قابل توجه‌ای کاهش دهد و این امر در افراد دارای دیابت، بسیار حیاتی و ضروری است.» این یافته در سال ۲۰۱۴ در مجله PLoS One منتشر شده است.

 

دیابتی‌ها این ۴ نوع آجیل را در شب یلدا با خیال راحت بخورند

 

کنترل بر مصرف خود سرانه آجیل

گر چه نتایج به دست آمده از مصرف آجیل ثابت می‌کند که این مواد غذایی برای بدن بسیار سودمند هستند، اما باید توجه داشته باشید؛ چرا که آجیل‌ها با توجه به چربی بالایی که دارند از کالری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. بنابراین خوردن بیش از حد آجیل می‌تواند باعث افزایش وزن نیز شود. به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، برای اینکه بتوانید از مزایای بهداشتی آجیل‌ها بهرمند شوید و همچنین به خاطر کالری زیادشان دچار چاقی نشوید. مقدار ۱ اونس (۳۰ گرم) در روز مصرف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از پرخوری آجیل‌ها فاصله بگیرید. البته خوردن آجیل‌هایی که نمک اندود شده‌اند، بر سلامت شما تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت، چرا که سدیم موجود در نمک می‌تواند فشار خون‌تان را در حد خطرناکی بالا ببرد. البته بادام‌هایی که با مواد شیرین کننده ترکیب شده‌اند، به هیچ وجه نمی‌توانند یک میان وعده سالم برای افراد دیابتی باشند. از این رو بهتر است از آجیل‌هایی استفاده کنید که با هیچ گونه افزودنی مخلوط نشده باشند و کاملا دست نخورده و طبیعی باشند. البته آجیل‌های خام از سلامت و عطر طعم بهتری نسبت به آجیل‌های خشک برخوردار هستند. سعی کنید این موارد را در مصرف آجیل‌ها رعایت کنید تا سلامت‌تان به خطر نیافتد. آجیل‌ها معمولا پای ثابت شب‌های یلدا هم هستند. اما افراد دیابتی چه نوع آجیل‌هایی را می‌توانند مصرف کنند؟ در ادامه با ۴ نوع آجیل که دیابتی‌ها می‌توانند با خیال راحت در شب یلدا مصرف کنند، آشنا می‌شویم.

 

دیابتی‌ها این ۴ نوع آجیل را در شب یلدا با خیال راحت بخورند

 

مصرف گردو راهی برای کاهش قند خون و کنترل وزن

با توجه مطالعه‌ای که در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ در نشریه دیابت، چاقی و متابولیسم منتشر شد؛ مصرف گردو می‌تواند باعث سیر شدن، کم کردن میل به غذاهای ناسالم و به طور بالقوه به کاهش وزن کمک کند. مطالعه دیگر که در ماه آوریل ۲۰۱۳ در مجله تغذیه منتشر شد و این مطالعه که بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ صورت گرفت، نشان داد که مصرف منظم گردو می‌تواند فیبر، پروتئین، و چربی‌های مفید مورد نیاز بدن را تامین کند و همچنین با مصرف گردو این افراد می‌توانستند بر قند خون خود کنترل بیشتری داشته باشند. Melissa Joy می‌گوید که گردو همچنین یک منبع غنی از اسید آلفا لیپوئیک (ALA) است و می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود. وجود التهاب با بیماری دیابت، آلزایمر و حتی بیماری‌های قلبی وابسته است.

کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با مصرف بادام درختی

طبق مطالعه‌ای که در ماه آوریل ۲۰۱۱ که در مجله متابولیسم منتشر شد؛ مصرف بادام به کنترل قند خون کمک می‌کند و همچنین خطر بیماری قلبی عروقی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع۲ کاهش می‌دهد. Dobbins در این باره می‌گوید:«بادام درختی نسبت به دیگر آجیل‌ها دارای فیبر بیشتری است. اگر شما به دنبال منبع خوبی از فیبر در بین آجیل‌ها هستید، بادام درختی می‌توانید گزینه مناسبی باشد. وجود فیبر در مواد غذایی باعث می‌شود تا شما احساس سیری کنید و همچنین چرخه هضم غذا با وجود فیبر در آن بهتر انجام می‌گیرد. همچنین شما با مصرف بادام درختی می‌تواند بر قند خون خود کنترل بیشتری داشته باشید.»

یکی دیگر از مزایای مصرف بادام برای افراد مبتلا به دیابت این است که این ماده غذایی می‌تواند در یک وعده غذایی ۲۰ درصد نیاز بدن به منیزیم را نیز تامین کند. از آن‌جایی که اکثر افراد مبتلا به دیابت دارای کمبود این ماده معدنی هستند، مصرف بادام می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها بکند. بد نیست بدانید وجود منیزیم در بدن باعث افزایش استحکام استخوان‌ها شده و بر روی عملکرد عضلات و دستگاه عصبی تاثیر مثبت می‌گذارد و همچنین فشار خون را طبیعی کرده و نیز باعث کنترل قند خون نیز می‌شود.

 

دیابتی‌ها این ۴ نوع آجیل را در شب یلدا با خیال راحت بخورند

 

پسته میان وعده ای سرشار از مواد مغذی

وجود فیبر، پروتئین و همچنین چربی‌های سالم در پسته به شما کمک می‌کند تا دیرتر به سراغ غذا بروید، چرا که خوردن این آجیل باعث سیری در افراد می‌شود. این ماده غذایی می‌تواند به عنوان یک میان وعده جانشین خوبی برای انواع غذاهای دارای کربوهیدارات باشد. مطالعات متعدد بر روی افراد دارای دیابت نشان می‌دهد که این گونه افراد با مصرف پسته به عنوان میان وعده توانسته‌‌اند، میزان قند خون خود را بهبود ببخشند. شما می‌توانید از این آجیل به عنوان یک میان وعده سرشار از مواد مغذی، نهایت بهره را ببرید. همچنین شما می‌توانید با خرد کردن پسته از آن به عنوان یک چاشنی بر روی انواع مواد غذایی هم چون مرغ سوخاری و یا پخته شده و حتی ماهی‌ها استفاده کنید.


 

بادام زمینی مخصوص افراد چاق دارای بیماری دیابت

بر اساس یک مطالعه که در ماه ژوئن ۲۰۱۳ انجام گرفت و در مجله تغذیه بریتانیا نیز منتشر شد؛ زنان چاق مبتلا به دیابت نوع۲ که کره‌های بادام زمینی را به صبحانه خود اضافه کردند، غلظت گلوکز و کنترل اشتها را تا ۸ تا ۱۲ ساعت حفظ کردند. با این حساب بد نیست که به همراه صبحانه خود علاوه بر کره بادام زمینی از یک قاشق غذای خوری بلغور جو دوسر نیز استفاده کنید. تا با استفاده از ترکیب این دو نوع ماده غذایی بتئانید مواد مغذی بیشتری وارد بدن خود کنید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan