توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

هفت عادت بسیار مهم مسافران تجاری

۱. مثل یک حرفه ای چمدان تان را ببندید

حرفه ای چمدان ببندید

 به یاد داشته باشید مسافران حرفه ای هیچ وقت از صفر شروع به بستن چمدان شان نمی کنند. در عوض، همیشه یک کیف با وسایل ضروری و لوازم بهداشتی مانند مسواک، خمیر دندان، دئودرانت و حتی لوازم آرایشی آماده و دم دست دارند و همچنین با توجه به شهر مقصد و وسایل مورد نیاز در آن شهر، یک لیست از وسایل ضروری تهیه می کنند. مثلا زمانی که مقصد سفر کاری آنها شهرکیش بوده و اقدام به رزرو هتل در کیش می کنند دقیقا می دانند در این شهر با توجه به آب و هوای شرجی و ساحلی بودن منطقه به چه ضروریاتی نیاز است و قطعا بخشی از این وسایل با چمدانمان در سفر کاری به شیراز یا تبریز متفاوت خواهد بود.

۲. حداکثر استفاده از تکنولوژی

تکنولوژی در سفر

کسانی که زیاد سفر می کنند نهایت بهره را از تکنولوژی می برند. آنها می دانند چه نرم افزارهایی تاخیر یا تغییر پرواز هواپیما ها را هشدار می دهد، از برنامه مسیریابی وگزارش جاده ای Waze برای کاهش زمان رانندگی و انتخاب بهترین مسیر و ….این افراد با به کار گیری ابزار های مناسب، برخی از استرس ها و ناراحتی ها را از سفرشان دور می کنند.

۳. زود یا دیر تحویل گرفتن اتاق و پرواز

زود یا دیر اتاق و پرواز گرفتن

مسافران با تجربه می دانند که سفر کردن وقت و زمان خودش را دارد. آنها بر جریان طبیعی اتکا می کنند و از مزیت های آن برخوردار می شوند و همواره نفرات اولی هستند که کارت پروازشان را دریافت می کنند چون متوجه شدند که از این طریق می توانند بهترین صندلی های هواپیما را بدست بیاورند یا از دیگر امیتازات عالی بهره مند شوند و تا جای ممکن سعی می کنند پرواز شان در اوایل روز باشد چون در این ساعت ها، پرواز ها کمترین تاخیر و کنسلی را دارند. همچنین می دانند در زمانی که اقدام بهرزرو هتل می کنند به ساعت تحویل اتاق دقت کرده و می دانند منفعت  واقعی در پس دیر اقدام کردن برای تحویل گرفتن اتاق وجود دارد- اتاق های هتل ممکن است کاملا رزرو شده باشد و تنها چیزی که باقی مانده سوئیت های عالی یا اتاق های VIP  است.

۴. درخواست کنید تا دریافت کنید

مسافران تجاری می دانند برخوردار بودن از امتیازات عالی کلید تجربه یک مسافرت بهتر است، چه این تجربه، یک صندلی خوب باشد، چه یک اتاق سطح بالا و یا یک میز در رستورانی که رزرو کردن آن محال است. مسافران بی تجربه ممکن است اینها را خوش شانسی تلقی کنند، اما برعکس افراد با تجربه می دانند که این اتفاقات خوشایند فقط به این دلیل که شما فرد دوست داشتنی و خوش مشربی هستید برای شما رخ می دهد. آنها از اهمیت مهربان بودن با خبر هستند.

۵. ریسک کنید

ریسک پذیر باشید

گیر افتادن در منطقه امن کار آسانی است. در سفرهای کاری، اگر خودتان را از این محدوده خارج کنید، ممکن است چیز های خارق العاده ای برای شما اتفاق بیافتد. زمانی که برای یک سفر کاری اقدام به رزرو هتل در تهران می کنید، به جای پیگیری رستوران های هتل و درخواست خدمات آن، بیرون بروید و در یک رستوران محلی شام بخورید. گفتگویی را با بغل دستی تان شروع کنید، ممکن است اطلاعاتی درباره شهر بدست بیارید و یا اینکه یک ارتباط کاری بر قرار کنید. اگر پا را از خط قرمز های خودتان بیرون بگذارید، می توانید پاداش هم بگیرید.

۶. به اندیشه ات بال و پر بده

چیزی که یک مسافر مجرب را از یک مسافر تازه کار متمایز می کند از قبل برنامه ریزی کردن و عمل کردن نیست، در واقع بهبود دادن شرایط است وقتی که کارها خوب پیش نمی روند. این افراد برای موقعیت های بد برنامه ریزی می کنند و همیشه در صورت بروز مشکلی مثل تاخیر هواپیما، یا خوب پیش نرفتن یک قرار ملاقات کاری گزینه های دیگری در دست دارند. آنها سختی را، یک فرصت می بینند.

و یک عادت خاص دیگر: شاد بودن را به یاد داشته باشید. در مواقعی که سفرهای کاری شما را خسته می کند، هنوز هم می توانید شاد باشید. حتی اگر از یک شهر۱۰۰ بار دیدن کرده اید، باز هم می توانید یک چیز جدید کشف کنید و سورپرایز شوید. شاد باشید و مثبت بیاندیشید.

منبع: پایگاه اینترنتی مهرشادگلابچی، توسعه ایرانگردی و جهانگردی، بازارصنعت، توریسم، سفر  

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan