توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

زیباترین معابد هندوستان

  1. معبد Ramanathaswamy

معابد هندو,لیست معبدهای هند,ramanathaswamy_temple

این معبد که در جزیره رمسارامام در تامیل نادو قرار دارد، به خدا شیوا تقدیم می شود. این معبد شامل یکی از ۱۲ jyotirlingas است، که اشیاء مذهبی هستند که به شیوا تقدیم می شوند. معبد Ramanathaswamy همچنین یکی از چهار مقصد در مدار  Char Dham برای هندوها است. اعتقاد بر این است که اگر شخصی به هر چهار بخش سفر کند، هر گونه گناه از زندگی گذشته او برداشته می شود. معبد بزرگ Ramanathaswamy توسط دیوارهای بلند محصور شده و دارای یک برج ۱۲۶ فوت بلند شرقی، برج غربی ۷۸ فوت و  ۲۲  چاه مقدس است. این معبد طولانی ترین معبد در میان تمام معابد هندوستان است. انتظار می رود که متعهدین قبل از ورود به معبد درونی در آبهای این چاه های مقدس حمام کنند.

  1. معبد ماهابودی

معابد هندو,لیست معبدهای هند,mahabodhi_temple

این مجموعه که در Bodhgaya واقع شده است، محل بسیار مهم و مقدس برای بودایی ها است. گفته شده است این معبد در مکانی  که سیذارتا گوتاما – بودا به روشنفکری دست یافته است ،ساخته شده است. بودایی ها همچنین این نقطه را دریایی زمینی می دانند و همچنین معتقدند که این جایی است که این زمین پایان خواهد یافت و محل جدیدی که دوباره خلقت زمین آغاز خواهد شد. معبد Mahabodhi، که در دوران مرحوم گپتا ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین سازه های آجری در شرق هند محسوب می شود. در داخل معبد، بودای بسیار بزرگ، طلایی، نشسته شده است که با روپوش نارنجی روشن پوشانده شده است. مجتمع معبد Mahabodhi همچنین برای درخت اصلی Bodhi که درخت انجیر بود معروف است.

  1. معبد راناکپور

معابد هندو,لیست معبدهای هند,ranakpur_temple

معبد راناکپور یکی از بزرگترین و مهمترین معابد جین در هند است. این معبد از سنگ مرمر رنگی ساخته شده است و دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد است. همچنین دارای حدود ۱۴۴۴ ستون سنگ مرمر است که به صورت جداگانه حک شده است به طوری که هیچ کدام شبیه هم نیستند. ظاهر این ستون ها بسته به زمان روز، از طلا تا آبی روشن تغییر می کند. راناکپور یک معبد خیره کننده است که در حکاکی های پیچیده پوشیده شده است و همه چیز از گل تا الگوهای هندسی در آن دیده می شود. این معبد فقط در بعد از ظهر برای گردشگران باز است و در یک دره سرسبز بین اودیپور و جدهپور در روستای رناکپور واقع شده است.

    1. معبد آکشاردام

معابد هندو,لیست معبدهای هند,akshardham_temple

معبد آکشاردام در مقایسه با برخی معابد مشهور دیگری که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است نسبتا جدید است و در سال ۲۰۰۵ در حومه شرقی دهلی نو ساخته شده است و بزرگترین معبد هندو در جهان محسوب می شود که با استفاده از تکنیک های باستانی ساخته شده است. بنابراین در حالی که جدید است، با تزیینات ماسه سنگی خیره کننده و پیچیده حکاکی شده است. مجتمع معبد Akshardham، که در ساحل رودخانه یامونا واقع شده است، همچنین دارای قایق سواری، نمایش موسیقی و یک مجسمه باقیمانده با پایه ۱۱ فوت، از Bhagwan Swaminarayan، است.

  1. معبد Kailasa

معابد هندو,لیست معبدهای هند,kailasa_temple

معبد Kailasa واقع در الیورا، واقعا یکی از شگفت انگیز ترین آثار هنری انسان است. این معبد در سال ۷۶۰ میلادی توسط پادشاه کریشنا اول ساخته شده است. این معبد از یک سنگ جامد بزرگ با دست با استفاده از برس، چکش و برش حک شده است. اگر چه بیرونی معبد نسبتا برنامه ریزی شده است، درون آن با طرح های پیچیده پوشیده شده است و ستون هایی از سنگ جامد حک شده است. معبد یکی از ۳۴ غار ساخته شده توسط انسان در این منطقه است. از آن غارها، ۱۲ معابد بودایی، ۱۷ هندو و ۵ جین هستند.

  1. معبد لوتوس

معابد هندو,لیست معبدهای هند,lotus_temple

معبد لوتوس که در دهلی نو واقع شده است، به عنوان خانه پرستش بهایی یا معبد بهاری مشرقالقدان شناخته می شود. این معبد در سال ۱۹۸۶ به روی عموم باز گردید. این معبد بسیار جالب به نظر می رسد که در قالب یک گل لوتوس ساخته شده است. از آنجا که ایمان بهایی به “اتحاد خدا، اتحاد مذاهب و همبستگی بشری” اعتقاد دارد، معبد لوتوس از طرفداران مذاهب مختلف استقبال می کند. علاوه بر این، نباید در مواجهه با این معبد از موعظه ها استفاده شود. معبد لوتوس نیز یک گونه معماری است. این ساختار که توسط معمار ایرانی فریبرز صهبا طراحی شده است دارای ۲۷۷ گلبرگ سنگ مرمر است که شکل لوتوس آن را ایجاد می کند.

  1. معابد Khajuraho

معابد هندو,لیست معبدهای هند,khajuraho

این معابد با منبت کاری تزیین شده است. معابد Khajuraho در مدائیا پرادش بین ۹۰۰ AD و ۱۱۳۰ AD توسط سلسله Chandela. ساخته شده است. ممکن است ۸۵ معبد در این منطقه وجود داشته باشد اما امروز تنها ۲۵ معبد باقی مانده است. واقعا نمی دانیم چرا این معابد جین و هندو دارای نقوش انفرادی هستند، اما آنها بسیار دقیق هستند و انسان ها و گاهی حیوانات را در انواع مختلفی از کوپلینگ های هودونیستی نشان می دهند. یک مکتب خاص باور دارد این حکاکی ها به افتخار کاما یا لذت ساخته شده است- یکی از چهار اهداف مجاز در هندوستان است.

  1. معبد Virupaksha

معابد هندو,لیست معبدهای هند,virupaksha_temple

این معبد که در رودخانه Tungabadra واقع شده است، قدیمی ترین معبد در هند است که از قرن هفتم میلادی بوده است. معبد Virupaksha بعدها بخشی از شهر سلطنتی Vijayanagar بود، که پایتخت امپراتوری Vijayanagar بود. اگر چه معبد هنوز هم دست نخورده است، بقیه شهر در حال حاضر عمدتا در ویرانه ها است. مجتمع معبد Virupaksha شامل سه برج اختصاص داده شده به خدای شیوا است. هنگام بازدید از این معبد از فیل متبرک دعای خیر بگیرید.

  1. معبد Meenakshi Amman

معابد هندو,لیست معبدهای هند,meenakshi_amman_temple

بیشتر معابد مهم هند نسبتا ساده هستند. معبد Meenakshi Amman انفجار رنگ ها است. معبد در تامیل نادو در ساحل رودخانه Vaigai واقع شده است و دارای ۱۴ برج که در آن ها ۳۳۰۰۰ مجسمه رنگارنگ وجود دارد می باشد و به شیوا و همتای پارتی اختصاص دارد. از قرن ششم قبل از میلاد، یک معبد در این سایت وجود داشته اما ساختمان های اصلی در سال ۱۳۰۰ میلادی توسط ملک کافور به عنوان بخشی از ماموریت خود برای تبدیل منطقه به مسلمان نشین، نابود شده اند. با این حال، معابد در سال ۱۵۵۹ توسط اولین پادشاه نایاک مادورای بازسازی شدند. اگر چه مجسمه ها روی برج ها سفید بودند، در طول سال های جشنواره رنگی شده اند.

  1. معبد طلایی

معابد هندو,لیست معبدهای هند,golden_temple

این معبد خیره کننده، که در وسط یک دریاچه کوچک، مقدس قرار دارد، مقدس ترین حرمسراهای سیک است. پانل های طلایی بیشتر قسمت های بیرونی معبد را پوشش می دهد و گنبد آن نیز طلایی است. معبد طلایی در آمریتسار، پنجاب واقع شده است و داستان جالبی دارد. گفته شده است که بودا یک بار وقت خود را در این محل گذراند و پس از آن ۲۰۰۰ سال بعد، گورنوک، که بنیانگذار مذهب سیک بود، در اینجا در دریاچه زندگی می کرد. در نهایت، پیروانش یک معبد در این محل ساختند. اگر از این معبد بازدید می کنید، سعی کنید مراسم هر روز صبح که گورو گرانت صحیب – مجسمه مقدس سیک ها – را نصب می کنند یا مراسم هر شب که آن را به آقال طهت، محل مجلس سیک می برند را ببینید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan