توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

کمبود خواب سلامت بدن را به خطر می اندازد

۱. کمبود خواب باعث چاقی زیاد می‌شود.

۲. خواب کم باعث از دست رفتن هوشیاری و ذکاوت می ‌شود.

۳.تحقیقات علمی نشان می‌دهند که نداشتن خواب کافی توانایی یادگیری در افراد را پایین می‌آورد

۴. کمبود خواب می‌تواند دلیلی هم برای یبوست.

۵.  عامل مهمی در بروز ناراحتی‌های قلبی و اختلال در گردش خون است.

با این حال تعجب‌آور است که اگرچه بسیاری از افراد درباره لزوم استراحت و آرامش حرف می‌زنند، باز دیر برای خواب به رختخواب می‌روند. طبق پژوهشی جدید که توسط انستیتوی تحقیقات اقتصادی آلمان انجام گرفته است، میانگین خواب هر فرد شاغل در آلمان تنها ۶ ساعت و ۴۹ دقیقه و ۴۸ ثانیه است. حتی نوزادان در این کشور نسبت به گذشته مدت زمان بیشتری بیدار می‌مانند.

نیمی از همه نوزادان بریتانیایی در سنین بین شش ماهگی و یازده ماهگی با تبلت و گوشی هوشمند بازی می‌کنند. این در حالی است که به ازای هر یک ساعتی که یک کودک با چنین دستگاه‌هایی مشغول بازی شود – و در نتیجه تنش در بدنش افزایش پیدا کند – شب ۱۵ دقیقه کمتر می‌خوابد.

تغییرات آب و هوایی نیز بر خواب انسان‌ها تاثیر گذاشته است. وقتی هوا گرم باشد نیاز به زمان بیشتری برای به خواب رفتن وجود دارد. اگر گرم شدن هوا همین‌طور ادامه پیدا کند، بر شمار شب‌های داغ غیرقابل تحمل هم رفته رفته افزوده خواهد شد.

اگرچه در حکایات آمده است که لئوناردو داوینچی، هنرمند مشهور ایتالیایی، تنها یک ساعت و نیم در شبانه‌روز می‌خوابید یا در باره برخی سیاستمداران گفته می‌شود که چهار پنج ساعت خواب برایشان کافی است، اما انسان معمولی نه نیاز به ساعت دارد تا به زور از خواب بیدارش کند و نه اینترنت و ای‌میلی که صدای دینگ دینگش مدام او را از خواب بپراند. هر انسان معمولی نیازمند آرامش است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan