توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

غذاهای سفید رنگ بیشتر مصرف کنیم

به عنوان مثال خوردن شکر سفید یا غذاهای تهیه شده از آرد سفید مزایای زیادی برای بدن نخواهد داشت. غذاهای سفیدی که از غلات تصفیه شده و شکر سفید تهیه می‌شوند(همچون پاستای سفید، نان سفید، آرد  تورتیلا، برنج سفید، کراکرها، کوکی ها و سایر مواد این چنینی) کالری زیادی وارد بدن می‌کنند و مواد مغذی کافی برای بدن ندارند. با اینحال کربوهیدراتی که در بیشتر غذاهای سفید یافت می شود برای سلامت بدن ضروری است و نباید به طور کلی از رژیم غذایی حذف  شود. در حقیقت، کربوهیدرات ها منبع سوخت ارجح برای بدن شما هستند. با این وجود برای اینکه بتوانید از تمامی مزایای آن بهره مند شوید باید کربوهیدرات های مناسبی را انتخاب نمایید. میوه‌ها و سبزیجات سفید رنگ سرشار از مواد مغذی هستند و می‌توانند انرژی خوبی برای بدن فراهم اورند.

گل کلم:

گل کلم مزایای زیادی برای بدن دارد. مصرف گل کلم به عنوان سبزی با کربوهیدرات پایین و سرشار از مواد مغذی می تواند مفید باشد.  همچنین شما می‌توانید از گل کلم برای تهیه یک پیتزای سرشار از فیبر و بدون آرد استفاده کنید و زمانی که گل کلم تفت داده می‌شود طعم بسیار خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید آن را با روغن زیتون، سبزیجات مختلف، ادویه جات، کمی نمک تفت دهید یا به مدت ۲۰ دقیقه در فری با درجه حرارت ۴۲۰ درجه فارنهایت بگذارید. یک پیمانه (۱۰۰ گرم) از گل کلم خام در برگیرنده۲۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر؛ ۲ گرم پروتئین؛ ۲۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین K و۷۷ درصد از نیان روزانه بدن به ویتامین C است.

تربچه:

اگرچه تربچه معمولا به رنگ صورتی، قرمز یا بنفش است اما اگر نگاهی به داخل آن بیندازید متوجه رنگ سفیدش خواهید شد. این سبزی را می‌توان در سالاد مصرف کرد اما زمانی که تفت داده می‌شود طعم جدیدی به خود می‌گیرد. یک پیمانه از تربچه برش خورده در برگیرنده ۱۹ کالری، ۰ گرم چربی، ۴ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۱ گرم پروتئین و نیز ۲۹ درصد از نیاز بدن به ویتامین C است.

موز:

موز ذاتا میوه شیرین و خوشمزه ای است.این میوه شیرین، خوشمزه و خوش طعم سرشار از مواد مغذی فراوانی برای بدن است. شما می توانید ان را به جوی دوسر یا ماست اضافه کنید یا آن را با کره بادام زمینی ترکیب کنید تا میان وعده متعادلی داشته باشید. یک موز متوسط(۱۱۸ گرم)در برگیرنده ۱۰۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱ گرم پروتئین، ۲۲ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 ، ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C، ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنر، ۱۲ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم است.

خانواده پیازها:

خانواده آلیوم، که در برگیرنده پیاز، سیر، تره فرنگی، موسیر،پیازچه است می‌تواند مزایای زیادی برای بدن به همراه داشته باشد. این مواد را می‌توان به غذاهای دیگر اضافه کرد و از طعم و مواد مغذی آن بهره برد. این خانواده از سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و سایر سرطان ها مرتبط هستند. این موضوع به خاطر محتوای سولفید، انتی اکسیدان ها، ویتامین CC و سایر موارد  است.

قارچ:

این ماده سرشار از ویتامین D است و می‌تواند منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B و مس باشد. می‌توانید قارچ را به مواد غذایی مختلف اضافه کنید. یک پیمانه از قارچ سفید برش خورده(۷۰ گرم) در برگیرنده ۱۵ کالری، ۰ گرم چربی، ۲ گرم کربوهیدرات،۱ گرم فیبر و ۲۲ گرم پروتئین است.

لوبیای سفید:

اگر از افرادی که رژیم می‌گیرند بپرسید چه ماده ای برای بدن عالی است حتما لوبیای سفید را بیان می‌کنند. این ماده سرشار از مواد مغذی همچون پروتئین، فیبر، آهن و سایر مواد معدنی است.شما می‌توانید از آن در مواد غذایی خود استفاده کنید. یک دوم پیمانه از لوبیای سفید پخته شده حدود ۱۵۰ کالری، ۱ گرم چربی، ۲۸ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم فیبر، ۱۰۰ گرم پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف دارد.

سیب زمینی:

سیب زمینی چندان شهرت خوبی در میان افراد ندارد زیرا بیشتر به صورت سرخ کرده مصرف می‌شود و همین امر از سلامت آن می‌کاهد. با  این وجود اگر سیب زمینی به درستی پخته شود می‌تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. یک عدد سیب زمینی پخته شده متوسط(۱۷۳ گرم) می‌تواند ۱۶۱ کالری، ۰ گرم چربی، ۳۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C، ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن،۲۷ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 ، ۲۶ درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین کند. همچنین این ماده منبع خوبی از نیاسین، فولات، منیزیم، فسفر، مس و منگنز است. پس بهتر است خوردن این مواد را برای همیشه کنار نگذارید. همانطور که مشاهده کردید مواد غذایی سفید رنگ نیز می‌تواند مزایای زیادی برای بدن فراهم کند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan