توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

ندانستنی های جالب علم پزشکی درباره بدن انسان

  1. حس سقوط حین خواب:

حس سقوط حین خواب یا سقوط خوابگاهی یک حرکت یا تیک غیرارادی عضلات است که معمولاً بیشتر هنگامی که یک فرد شروع به خواب می‌کند رخ می‌دهد و باعث بیداری ناگهانی فرد می‌شود و شبیه به حس سقوط یا افتادن است. زمانی که به خواب می‌روید ، ممکن است احساس کنید از بالای یک بلندی به پایین پرتاب شده اید. در این شرایط به سرعت از خواب بیدار می‌شوید. بنیاد ملی خواب بر این باور است که بیش از ۷۰ درصد افراد سقوط خوابگاهی را تجربه می‌کنند اما علم هنوز توضیحی برای این موضوع ندارد.

  1. عطسه کردن در زیر نور خورشید:

عطسه واکنش به نور، زمانی رخ می‌دهد که در معرض نور خورشید یا یک نور روشن قرار می‌گیرید. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی در این باره معتقد است با اینکه از هر ۴ نفر یک نفر با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند و به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور روشن عطسه می‌کنند اما هنوز دلیل روشن و واضحی برای این عملکرد بدن وجود ندارد و دانشمندان نتوانسته اند دلیل واکنش به نور را در انسان‌ها شناسایی کنند.

  1. اثر دارونما:

حتما تا به حال اسم اثر دارونما را شنیده اید. در این شرایط به بیمار داروهایی داده می‌شود که در واقع دارو نیست. معمولا خود بیمار از این موضوع اطلاعی ندارد و چنین فکر می‌کند که داروی تجویز شده یک داروی واقعی است. انتشارات هاروارد بر این باور است که علم هنوز نتوانسته دلیل کامل اثر دارونما را توضیح دهد و موثر بودن آن را با دلایل واقعی بیان نماید. اما می‌توان چنین نتیجه گرفت که قدرت مغز در باور کردن یک پدیده طبیعی و قدرتمند است.

  1. خمیازه‌های مستمر:

حتما شما نیز این شرایط را تجربه کرده اید. فردی پیش شما نشسته است و شروع به خمیازه کشیدن می‌کند. حالا نوبت شماست که خمیازه بکشید. به این پدیده خمیازه‌های مستمر می‌گویند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد شرکت کنندگان زمانی که ویدئوی مربوط به خمیازه کشیدن را نگاه کردند بیش‌تر از چند بار خمیازه کشیدند. چرا بدن چنین عملکردی دارد؟ دانشمندان هنوز دلیل واقعی برای این موضوع پیدا نکرده اند.

  1. خواب دیدن:

حتما از اینکه خواب می‌بینید شگفت زده هستید و نمی‌دانید چه پیامی پشت این خواب‌ها وجود دارد. متخصصان بر این باورند که با وجود نظریه‌های مختلف در این مورد، باز هم چرایی خواب دیدن مشخص نشده است هنوز هیچ کس به درستی نمی‌داند دلیل خواب دیدن چیست.

  1. سرخ شدن:

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است چهره تان بدون دلیل مشخص سرخ شود؟ با اینکه سرخ شدن یک پدیده رایج در میان افراد است اما هنوز دانشمندان به خوبی نمی‌دانند چرا در برخی از موقعیت های خاص گونه افراد به رنگ قرمز درمی‌آید. موسسه اضطراب اجتماعی بیان کرده است که سرخ شدن ممکن است در افرادی که ابتلا به اختلال اضطراب اجتماعی هستند یا خجالت می‌کشند رخ دهد. حتی فکر کردن  در مورد سرخ شدن نیز می‌تواند گونه‌های شما را به رنگ قرمز یا صورتی در بیاورد. هنوز به طور کامل مشخص نیست که چرا بدن انسان چنین واکنشی از خود نشان می‌دهد اما موسسه اضطراب اجتماعی معتقد است در حال یافتن روش‌هایی برای کاهش اضطراب است که  می‌تواند سرخ شدن چهره افراد را کاهش دهد.

  1. اثر انگشت:

همه انسان‌ها الگوی منحصر به فردی از اثر انگشت را دارند. حتی دوقلوها نیز اثر انگشت متفاوتی خواهند داشت. همین امر باعث شده است شناسایی افراد ساده تر باشد و دستگیری مجرمان به راحتی انجام گیرد. اما هنوز یک سوال باقی مانده است. چرا اثر انگشت وجود دارد؟ با اینکه دانشمندان نظریه‌های مختلفی در مورد اثر انگشت دارند اما هنوز دلیل اصلی آن نامشخص و مبهم است.

  1. بوسیدن:

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دلیل اصلی بوسیدن چیست؟ روانشناسان بر این باورند که در برخی از فرهنگ‌ها افراد همدیگر را به خاطر دوست داشتن نمی‌بوسند. بوسیدن ممکن است یک رفتار اکتسابی باشد و این موضوع جزو ضروریات زندگی نیست. هنوز دلیل این امر به خوبی مشخص نشده است. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد بوسه از روی عشق می‌تواند تمایل افراد برای برقراری رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. پس به نظر می‌رسد این دو مورد به نحوی با هم در ارتباط هستند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan