توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

نوبرانه های لیوانی

1- نرم نوش هلو 

مواد لازم:

صد سی سی آب پرتقال 

یک اسکوپ بستنی 

5 عدد توت فرنگی

سه چهارم یک عدد هلو یـا نصف یک کمپوت هلو

یک قاشق و نیم ماست خامه ای

سه قالب یخ 

مراحل تهیه: 

حواس تان باشد که همه اندازه ها را دقیق بگیرید. اگر کارتان را درست انجام بدهید، در پایان همه مراحل، شما 400 سی سی نوشیدنی خواهید داشت که یک لیوان شربت خوری بزرگ را پر می کند. 

می توانید برای تزیین لیوان، یک توت فرنگی را ورقه ورقه کرده و به دیواره اش بچسبانید و نوشیدنی را توی لیوان بریزید. اکنون نرم نوش هلوی شما آماده است!

چه طعمی دارد؟ 

ترکیب هلو و توت فرنگی طعم جدیدی به وجود آورده که مزه ای از هر دو میوه را در خود دارد. نوشیدنی به خاطر وجود ماست و بستنی سفت است. سفتی اش به اندازه ای است که وقتی نی را داخلش می اندازید لق نمی زند. اگر دل تان برای یک ترکیب جدید و هیجان انگیز تنگ شده، این نوشیدنی را امتحان کنید. 

2- نرم نوش شاه توت 

مواد لازم: 

100 سی سی شیر

یک قاشق و نیم ماست خامه ای 

10 عدد شاه توت 

یک اسکوپ عسل 

5 عدد توت فرنگی متوسط 

یک اسکوپ بستنی 

3 عدد یخ قالبی 

مراحل تهیه:

مواد لازم را به ترتیبی که در بالا نوشته شده در مخلوط کن روی هم بریزید. نوشیدنی را آنقدر در مخلوط کن نگه دارید که مواد اولیه اش کاملا با هم مخلوط شوند. حواس تان باشد که ماست تان حتما باید خامه ای باشد و لاغیر! برای تزیین نوشیدنی می توانید از شاه توت یا توت فرنگی استفاده کنید. 

چه طعمی دارد؟ 


نوشیدنی غلیظی است که همزمان طعم توت فرنگی و ترشی ملایم شاه توت را دارد؛ جدید است و خوش طعم؛ حتما امتحان کنید!

3- نرم نوش هندوانه و نعناع 

مواد لازم: 

دو سوم یک لیموی تازه آبگیری شده 

350-300 سی سی آب صاف شده هندوانه 

10 برگ نعناع 

3 قالب یخ 

مراحل تهیه: 

2 راه دارید: اگر دل تان می خواهد تکه های نعناع ریز شده را زیر دندان هایتان حس کنید، مخلوط کن را کنار بگذارید. امّا اگر دلتان می خواهد نوشیدنی تان فقط طعم نعناع داشته باشد، مواد بالا را باهم در مخلوط کن بریزید و بعد از مخلوط مخلوط شدن، چند قطعه یخ در لیوان مورد نظرتان بریزید. نوشیدنی شما آماده است نوش جان!

چه طعمی دارد؟

ترکیب طعم هندوانه و نعناع، نوشیدنی های سنتی خانه مادربزرگ را به یاد آدم می آورد. برای تنوع خوب است، ضمن اینکه نعناع طبع سرد هندوانه را هم می گیرد. 

4- نرم نوش هندوانه و لیمو 

مواد لازم: 

نصف یک لیموی تازه آبگیری شده 

250-200 سی سی آب صاف شده هندوانه

150 سی سی آب گوجه صاف شده 

سس فلفل یا سس تند 

فلفل سیاه و نمک به میزان کافی 

سه قالب یخ 

مراحل تهیه: 

برای آماده کردن این نوشیدنی نیازی به همزن ندارید. کافی است مواد مورد نظر را در یک ظرف جدا باهم مخلوط کنید. اگر سس فلفل یا گوجه در خانه ندارید، می توانید میزان فلفل سیاه تان را بیشتر کنید. برای تزیین این نوشیدنی می توانید حلقه های لیمو را درون آن رها کنید. 

چه طعمی دارد؟ 

مخلوط طعم هندوانه و گوجه و تندی ای که به خاطر فلفل در این نوشیدنی وجود دارد، طعم آن را خاص کرده. راهش این است که یک بار نوشیدنی را برای خودتان درست کنید و بچشید! طعم خاصی دارد که به همان اندازه که ممکن است آن را بپسندید، ممکن است از آن خوش تان نیاید!

5- موهیتوی گازدار

مواد لازم: 

نصف یک لیمو 

15 برگ نعناع 

یک قاشق غذا خوری عسل یـا یک قاشق مربا خوری شکر قهوه ای

آب گازدار 

مراحل تهیه:

نصف لیمو را حلقه حلقه کنید. 2 حلقه را کف لیوان چیده و بعد برگ های نعناع را رویش قرار بدهید. عسل را روی برگ های نعناع بریزیدو بعد باقی برش های لیمو را روی آن بگذارید. حالا با یک گوشتکوب کوچک، ترکیبی که توی لیوان جلوی رویتان قرار دارد را آرام آرام بکوبید تا آب لیمو در بیاید. بعد قالب های یخ را روی ترکیب بیندازید و لیوان را با آب گازدار پر کنید. 

چه طعمی دارد؟ 

اگر طرفدار نوشیدنی های لیمویی و نعناعی آن هم از نوع گازدارش هستید، موهیتو را حتما امتحان کنید. ویژگی اصلی این نوشیدنی که حسابی هم آن را پرطرفدار کرده، چند لایه بودن آن است. از همان لحظه ای که شروع به نوشیدن موهیتو می کنید، طعم لیمو، نعناع و عسل کم کم زیر زبان تان می رود و حالتان را خوب می کند. خنک است و مناسب عصرهای گرم تابستان. 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan