توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

ویزای شینگن چیست؟

کشورهای اتحادیه اروپا را نباید با کشورهای محدوده شنگن اشتباه نمود. برای مثال نروژ و ایسلند بخشی از شنگن هستند اما جزو اتحادیه اروپا نیستند. یا مثلا انگلستان و ایرلند عضو اتحادیه اروپا هستند اما جزو محدوده شنگن نیستند.

به همین دلیل ویزا (روادید) انگلستان و ایرلند جهت ورود به شنگن بی اعتبار است و ساکنین و اتباع انگلستان و ایرلند باید به هنگام ورود و خروج از کشورهای عضو شنگن مورد کنترل مرزی قرار بگیرند.

اما کشورهایی نیز وجود دارند که از اعضای اتحادیه اروپا نبوده اما از طریق بستن قرادادهای مخصوص بخشی از محدوده شنگن بشمار میروند. برای مثال نروژ و ایسلند عضوی از اعضای اتحادیه اروپا نیستند اما عضو قرارداد شنگن هستند. به همین دلیل ویزاهای صادر شده از سوی نروژ و ایسلند جهت ورود به همه کشورهای عضو شنگن معتبر است و اتباع و ساکنین این دو کشور نیز بدون عبور از هر گونه کنترل مرزی به همه کشورهای عضو محدوده شنگن داخل و خارج میشوند.

٢٤ کشور عضو محدوده شنگن عبارتند از:
بلژیک, دانمارک, استونی, فنلاند, فرانسه, یونان, ایتالیا, ایسلند, لتونی, لوکزامبورگ, لیتوانی, مالت, هلند, نروژ, لهستان, پرتغال, اسلواکی, اسلوانی, اسپانیا, سوئد, چک, آلمان, مجارستان, اتریش.

27 کشور عضو اتحادیه اروپا عبارتند از: بلژیک, بلغارستان, قبرس, دانمارک, استونی, فنلاند, فرانسه, یونان, ایرلند, ایتالیا, لتونی, لوکزامبورگ, لیتوانی, مالت, هلند, لهستان, پرتغال, رومانی, اسلواکی, اسلوانی, اسپانیا, بریتانیا, سوئد, چک, آلمان, مجارستان, اتریش.

15 کشور عضو اتحادیه اروپا که از پول واحد “یورو” استفاده می کنند نیز عبارتند از: بلژیک, قبرس, فنلاند, فرانسه, یونان, ایرلند, ایتالیا, لوکزامبورگ, مالت, هلند, پرتقال, اسلوانی, اسپانیا, آلمان و اتریش.

مهم: ویزا به معنی گارانتی ورود نیست

بسیاری از افراد تصور میکنند که یک ویزا به معنی تضمین ورود به محدوده شنگن است. اما یک ویزای شنگن فقط به معنی تضمین رسیدن به یکی از مرزهای شنگن است, نه بیشتر. پس از آن مقامات مرزی شنگن تصمیم میگیرند که به شما اجازه ورود داده و یا به دلایلی از ورودتان به محدوده شنگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری در خارج از شنگن که از آن آمده اید اخراج کنند. مقامات مرزی شنگن قانونا میتوانند حتی در صورت دارا بودن ویزای معتبر, از ورود شما به شنگن جلوگیری بعمل آورده و شما را به کشوری که از آن آمده اید اخراج کنند. برای مثال ممکن است فرد با ارائه مدارک جعلی و یا تقلب دیگری در سفارتخانه موفق به گرفتن ویزا شده باشد. از جمله به همین دلیل مرزها ورودی شنگن این حق را دارند که همه مسافرین ورودی دارای ویزا را مورد کنترل مجدد قرار دهند و در صورتی که دارای شرایط ورود نباشند از ورود آنان به محدوده شنگن جلوگیری بعمل آورند.

مسافر ورودی به شنگن باید آماده باشد که در صورتی که در هر زمانی و به هر دلیلی مورد شک مقامات مرزهای ورودی شنگن قرار گیرد موارد زیر را توضیح دهد:

1- هدف از مسافرت وی چیست و صحت آن را از طریق ارائه مدارک ثابت کند.
2- آدرس محل اقامتش وی در شنگن (هتل یا نزد آشنایان) کجاست.
3- از پس هزینه مدت اقامت خود در شنگن بر خواهد آمد یا خیر (پول به همراه دارد و یا اینکه شخص دیگری پرداخت مخارج وی را تقبل کرده است و در اینصورت نام, آدرس و شماره تلفن این شخص).
4- بلیط ترک شنگن دارا باشد و یا اینکه پول کافی جهت خرید بلیط جهت ترک شنگن را دارا باشد.

موارد بالا بویژه هنگامی که با ویزای یک کشور شنگن که ویزا را صادر کرده است به کشور دیگر شنگن که ویزا را صادر نکرده است وارد میشوید اهمیت بیشتری دارد. ویزای شنگن جهت تردد به همه کشورهای عضو اعتبار دارد اما برای مثال چنانچه با استفاده از ویزای صادر شده توسط مثلا یونان از مرز سوئد وارد شنگن شوید, باید بتوانید در صورت درخواست به همه پرسشهای افسران مرزی از جمله چهار مورد بالا پاسخ دهید.

تذکر: ویزای شنگن جهت تردد به همه کشورهای عضو اعتبار دارد اما در بعضی موارد بسیار استثنائی (که توضیح آن از حوصله این بحث خارج است) ویزای شنگن میتواند تنها جهت ورود به کشور صادر کننده آن اعتبار داشته باشد و دارنده ویزا در این صورت حق مسافرت به کشور دیگر شنگن را نخواهد داشت. در چنین صورتی مورد این محدودیت مشخصا در ویزای صادر شده درج خواهد شد. همانطور که گفته شد چنین مواردی بسیار استثنائی است.

مقامات مرزی پلیس شنگن در سوئد حق دارند حتی بدون نیاز به حکم دادستان, هر مسافر ورودی در مرزهای سوئد را تا 6 ساعت جهت بازجویی در بازداشت نگاه دارند. جهت بازداشت بیشتر از 6 ساعت دادستان تصمیم گیری خواهد نمود. این قوانین در دیگر مرزهای شنگن نیز تقریبا مشابه است. در ضمن اطلاعاتی که شما بهنگام درخواست ویزای شنگن به هر سفارتخانه شنگن ارائه داده اید قابل کنترل توسط مقامات مرزی همه کشورهای عضو است و در صورتی که با دلایلی که در مرز ورودی ارائه میدهید همخوانی نداشته باشد میتواند اساس و پایه جلوگیری از ورود فرد دارای ویزا به محدوده شنگن باشد.

دارا بودن مدارک کافی بهنگام ورود به مرزهای شنگن تضمینی برای هر مسافر است تا مورد اقدامات ناخوشایندی از قبیل مصاحبه در مرز و یا بازداشت موقت تا بررسی صحت و سقم ویزایش و حق ورود به شنگن قرار نگیرد.

اخذ ویزای توریستی و تجاری و گروهی از کشورهای  اروپایی (شنگن)


اگر قصد خروج از کشور جهت مسافرت  در کشورهای عضو پیمان شینگن (اتحادیه اروپا)  را بصورت کوتاه مدت و یا بلند مدت دارید با مشاوران ما تماس بگیرید تا با بهترین و ارزانترین راه اخذ ویزای شینگن را به شما نشان دهند. ویزای شنگن با همراهی تورهای اروپا برای اکثر کشورهای اروپایی نیز امکان پذیر است.

برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر شماره تماستان را به شماره 09333007065 یا 09203007065 اس ام اس نمائید تا کارشناسان بخش ویزا در ساعات کاری با شما تماس بگیرند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan