توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

با غذاهای سنتی ارمنستان آشنا شوید

در جواب به این سؤال باید گفت که این غذاها آبدار و پرادویه هستند. در تهیه غذاهای ارمنی معمولا از ادویه ها، سبزیجات و گل های مختلف استفاده می شود که طعم بسیار دلپذیری به غذا می‌دهند. پخت این غذاها زمان بر و سخت است. دراین نوع آشپزی معمولا ماهی، گوشت و سبزیجات به دقت کوبیده و مزه دار می شوند که زمان زیادی را می طلبد. بیشتر غذاهای ارمنی غذای اصلی هستند که بسیار شناخته شده و معتبر هستند. البته ممکن است میان این غذاها گاهی سوپ و دیگر پیش غذاهای ساده نیز سرو شود.در ارمنستان به آشپزی اهمیت زیادی می‌دهند و جلب رضایت مهمانان بسیار اهمیت دارد. با توسعه ایرانگردی و جهانگردی همراه شوید و با تعدادی از غذاهای معروف و لذیذ ارمنستان آشنا شوید.

کوفته گوشت گاو (Beef Kofta)

کوفته یکی از مهمترین غذاهای ملی و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان محسوب می‌شود . این غذا درواقع نوع خاصی از کوفته قلقلی است. قدمت این غذای لذیذ به دوران امپراطوری عثمانی باز می گردد و در طول زمان کیفیت منحصربفرد کنونی اش را بدست آورده است.

نان تافتون با پنیر (Armenian Flatbread with Cheese)

این غذا در ارمنشستان با نام لامدز یا لامکین (lahmacun, lagmadzh)شناخته می شود مدت زمان تهیه این غذای لذیذ تنها بیست دقیقه است و مواد تشکیل دهنده‌اش آرد گندم و پنیر محلی خوش طعم است. این غذا میان وعده سبک و مقوی است و به عنوان پیش غذا هم سرو می‌شود.

گوشت گوساله در سس انار (Veal in Pomegranate Sauce)

انار سمبل ارمنستان است و در غذاهای ارمنی نیز بسیار استفاده می شود. در تهیه انواع سس ها، چاشنی ها و شربت ها از این میوه خوشمزه استفاده فراوانی می شود. رنگ قرمز بسیار منحصربفرد این میوه در واقع نشان دهنده طبیعت گرم و فرهنگ مردم ارمنستان است که در آن خطر کردن یکی از ملزومات زندگی است. این غذای لذیذ نیز یکی از غذاهایی است که بخوبی این طبیعت گرم را نشان می دهد.

دلمه یودالی (Udoli Dolma )

این غذای منحصربفرد که ترکیبی است از گوشت لطیف بره و میوه های خشک, در برگ های کلم به طرز هنرمندانه ای پیچیده می شود. دلمه در کشورهای مختلف و به سبکهای مختلف پخته می‌شود اما دلمه ارمنی چیز دیگری است.حتما امتحان کنید.

خوراک بره مخصوص (Traditional Armenian Dish Lamb )

این غذا که در ارمنستان با نام کاشلاما (Khashlama) شناخته می شود از گوشت بره و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. نکته مهم در سرو این غذا این است که حتما گوشت این غذا باید به همراه استخوان سرو شود تا مزه ویژه خود را از دست ندهد.

گاتا (Gata)

گاتا در واقع نوعی نان غنی شده با انواع آجیل است و یکی از محبوبترین غذاهای ارمنستان محسوب می‍شود. گاتا در نواحی مختلف ارمنستان به صورتهای مختلف و مواد متفاوت پخته می‌شود. این غذا که غذای ملی ارمنستان محسوب می شود, یکی از غذاهای بسیار مرسوم بین خانواده های ارمنی است و نکته جالب این است که هیچگاه نمی توان دو گاتای مشابه هم را یافت.

حریصا (Harisa)

این غذا که نوعی فرنی گندم به همراه گوشت مرغ است یکی دیگر از غذاهای معروف ارمنی است. این غذا معمولا در تعطیلات آخر هفته و در مهمانی های خانوادگی و دوستانه سرو می شود تا همگی از طعم لذیذ آن لذت ببرند.

باقلوای گوریس (Goris baklava )

باقلوا دسری بسیار شیرین است که در بسیاری از کشورهای جهان پخته می شود . اما باقلوای ارمنی که ترکیبی لذیذ از عسل، هل، دارچین و آجیل است تجربه ای بیادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan