توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان

۱. سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از بهترین اماکنی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را نظاره کرد، در جای جای این ساحل های زیبا جذابیت های متفاوتی وجود دارد در برخی نقاط هتل های لوکس و تفریحی جاذبه ی ساحل است و در برخی نقاط دیگر ماهی گیری سنتی رواج دارد و همین سبب توجه گردشگران شده است، در همه ی مناطق ساحلی بلغارستان توریست ها را می بینید که در حال تفریح و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل است اما اغلب عقیده دارند بهترین سواحل دریای سیاه وارنا ( Varna ) و بورگاس ( Burgas ) هستند.

برای لذت بیشتر از اقامتتان در سواحل دریای سیاه می توانید هتل های لوکس حاشیه ی دریای سیاه را رزرو کنید.

سواحل-دریای-سیاه-بلغارستان

۲. صومعه ریلا

صومعه ی ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده است، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته است از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل باید حدودا ۲ ساعت راه می باشد.

صومعه ی ریلا یکی از اماکن کهن اما بسیار زیبای بلغارستان است و مربوط به پیروان ارتودوکس می باشد، این مکان در طی قرون مختلف بارها تخریب شده یا آتش گرفته و دوباره بازسازی شده است، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره ی این صومعه به سال ۱۸۰۰ میلادی باز می گردد.

از نظر ظاهری صومعه ی ریلا منحصر به فرد و زیباست ، حیاطی وسیع دارد و کمی شبیه به کلیسا است، سقف این صومعه با کاشی کاری های زیبا تزیین شده و حس روحانی خوبی را به گردشگران القا می کند .

صومعه-ریلا-بلغارستان

۳. شهر کهن پلودیو | Plovp

پلودیو از نظر وسعت دومین بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه است ، اما این شهر دو ویژگی دارد که آن را برتر از صوفیه کرده و توجه گردشگران را به خود جلب کرده، اول این که روی تپه قرار گرفته و دیگر این که شهری قدیمی می باشد، قدمت این شهر را ۶۰۰۰ سال تخمین زده اند.

معماری ساختمان های این شهر همانند دوران رنسانس است و آمفی تئاترها و ساختمان های زیبایی دارد ، اغلب خانه ها رنگارنگ هستند و منظره ای تماشایی ساخته اند، علاوه بر دیدن معماری کهن در این ناحیه تپه نوردی هم در این ناحیه لذت خاصی دارد.

شهر-کهن-پلودیو-بلغارستان

۴. هفت دریاچه | Seven Lakes

یکی از جاذبه های معروف و دیدنی هفت دریاچه ی بلغارستان است که در همه ی فصول گردشگران را به خود جلب می کند ، در فصل زمستان دریاچه ها یخ می بندد و چهره ای زیبا طبیعت می بخشد و در تابستان هم به دلیل آب و هوای عالی و مناظر زیبا، توریست ها به دیدار هفت دریاچه می روند.

در اطراف این دریاچه ها پر است از آبشار و رودخانه های زیبا و دلنشین با آب های زلال، البته برای رسیدن به این دریاچه ها باید کمی کوه نوردی کنید.

در افسانه های کهن بلغارستان می گویند این هفت دریاچه به دلیل جمع شدن اشک چشم غولی تشکیل شده که از دوری معشوقه اش می گریسته و به کوه ها پناه برده بوده است.

دریاچه-بلغارستان

۵. قلعه بلوگرادچیک | Belogradchik

قلعه ی بلوگرادچیک به دلیل قرار گیری میان صخره هایی زیبا با اشکالی عجیب و غریب معروف شده است، به راستی که این قلعه ترکیبی از زیبایی های طبیعی و بشری است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

این قلعه آن قدر شگرف و جذاب است که در سال ۲۰۰۹ میلادی نامزد قرار گیری در فهرست جهانی عجایب هفتگانه شد، در این مکان ترکیب شن و ماسه و صخره با گیاهان گوناگون را می توانید مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر بلغارستان هستید این قلعه ی زیبا را از دست ندهید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan