توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

چگونه مغز و بدن را سم زدایی کنیم؟

وقتی به آلومینیوم فکر می‌کنید، شاید تصویر ورقه‌های فویل در ذهن‌تان تداعی شود. حتی ممکن است همین حالا باقی‌مانده‌ی غذا را در فویل پیچیده و در یخچال گذاشته‌باشید. آن‌چه شاید ندانید این است که آلومینیوم یک سم مرگبار برای بافت‌های عصبی است، و تنها در فویل آلومینیوم وجود ندارد.

آلومینیوم به خوراکی‌هایی که می‌خوریم نفوذ می‌کند، و حتی در داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی و واکسن‌ها نیز به کار می‌رود. هم‌چنین به‌طور طبیعی در آب و خاک نیز یافت می‌شود. پژوهشی که اخیرا در مجله‌ی علمی بین‌المللی الکتروشیمی چاپ شده‌است، تایید می‌کند که آلودگی به آلومینیوم شایع، و برای جسم انسان خطرناک است. هم‌چنین این پژوهش تایید می‌کند که قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های آلومینیومی می‌تواند غذایی را که می‌پزیم آلوده کند و این آلودگی حتی ممکن است در دراز مدت سبب بیماری آلزایمر شود. پژوهشگران اشاره کرده‌اند گوشتی که حاوی مقادیر زیادی چربی باشد معمولا بیش‌ترین میزان آلومینیوم را دارد.

پزشکان متوجه شده‌اند بیماران آلزایمری معمولا انباشته‌هایی از آلومینیوم در مغزشان دارند، چون بدن انسان نمی‌تواند این ماده را به آسانی بشکند. در عوض، آلومینیوم در مغز، و حتی در استخوان‌های انسان انباشته می‌شود. یک مطالعه‌ی موردی اخیر در دانشگاه کیل انگلستان نشان‌دهنده‌ی میزان بالای آلومینیوم در فردی است که در اثر قرار داشتن در معرض گرد آلومینیوم در محل کارش جان خود را از دست داد. ظاهرا گرد آلومینیوم منجر به شروع زودهنگام زوال عقل می‌شود. این مرد ۶۶ ساله میزان زیادی آلومینیوم را از طریق ریه‌هایش به بدنش جذب کرده‌بود، و در نتیجه، مقدار زیادی آلومینیوم در مغزش انباشته شده‌بود. کارگران صنعتی نیز مستعد آسم و فیبروز ریوی هستند، حتی وقتی از ماسک‌های ویژه‌ی ذرات استفاده می‌کنند. پژوهش دیگری در آزمایشگاه فیزیولوژی تنفس برزیل نشان‌دهنده‌ی کاهش حجم ریه در موش‌هایی است که در معرض گرد آلومینیوم بوده‌اند.

هم‌چنین آلومینیوم خود را شبیه استروژن می‌کند و با سرطان پستان در ارتباط است. زنانی که از دئودرانت یا مواد آرایشی حاوی آلومینیوم استفاده می‌کنند، ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض آلومینیوم به‌طور مداوم، به سرطان پستان یا سرطان‌های دیگر مبتلا شوند.

شما می‌توانید از راه‌های بی‌شمار در معرض آلومینیوم قرار بگیرید. اجتناب از استنشاق آن دشوار است. دود سیگار حاوی آلومینیوم است، و بسیاری از محیط‌های کاری صنعتی گرد آلومینیوم تولید می‌کنند. یک روش رایج دیگر، آلودگی از طریق خوراکی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اخیرا گزارش کرده‌است هر فرد امریکایی به‌طور متوسط ۷ تا ۹ میلی‌گرم آلومینیوم در روز می‌خورد.

آلومینیوم همه‌جا هست. می‌توان آن را به طور طبیعی در خاک و آب یافت. از آن در خوراکی‌های رایج مانند بیکینگ‌پودر، آرد، نمک، کرنفلکس‌هایی که با شیر ترکیب می‌شوند، محصولات خوراکی فرآوری‌شده، آنتی‌اسیدها، و شیر خشک استفاده می‌شود. از آن به عنوان یک افزودنی در تقریبا تمام واکسن‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین در لوسیون‌‌ها، ضدآفتاب‌ها، و شامپوها وجود دارد. ماهیتابه‌ها، فویل‌ها، و بطری‌های آلومینیومی، آلومینیوم را وارد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی می‌کنند که دورن‌شان است.

روش‌های زیادی برای اجتناب از آلومینیوم وجود دارد. غذا را در ظروف چدنی و شیشه‌ای بپزید. خوراکی‌ها را در ظروف شیشه‌ای نگه داری کنید. دئودرانت‌ها، خمیردندان‌ها، و محصولات مراقبت از خود، که عاری از آلومینیوم هستند نیز به‌طور فزاینده‌ای در دسترس هستند. حتی بعضی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها وجود دارد که می‌توانید مصرف کنید تا بدن‌تان از شر این ماده‌ی مرگبار خلاص شود.

سیلیس، که در کوارتز یافت می‌شود، سطح آلومینیوم را کاهش می‌دهد. آب معدنی حاوی سیلیس بنوشید تا به خروج آلومینیوم از بدن‌تان کمک کنید. ملاتونین نیز فلزات سمی را از بین می‌برد،و کار سم زدایی مغز و بدن را انجام می دهد. پس این مکمل هم می‌تواند اثرات قرار گرفتن در معرض آلومینیوم را کاهش دهد، چون به فلزات می‌چسبد و به از بین بردن آلومینیوم کمک می‌کند. آدم‌ها پس از مصرف ملاتونین، آلومینیوم را از طریق ادرار دفع می‌کنند. سبزیجات و میوه‌های کامل بسته‌بندی نشده حاوی آلومینیوم نیستند.

خوراکی‌های زیادی وجود دارد که به واسطه‌ی فرآیندی به نام کی‌لیت به حذف آلومینیوم از بدن کمک می‌کند. آمینواسیدهای موجود در ماهی و تخم‌مرغ کارایی کبد را افزایش می‌دهد تا فلزات را از بدن خارج کند. گشنیز تقویت‌کننده‌ی دستگاه ایمنی است و برای پاک کردن فلزات از بدن‌تان خیلی موثر است. پیاز و سیر حاوی گوگرد است، که جریان خون را عاری از فلزات خطرناک می‌کند. خوراکی‌های دیگری که حاوی گوگرد هستند، کلم، گل کلم، و جوانه‌ی کلم بروکسل است. مکمل جلبک کلرلا نیز اثر کی‌لیتی دارد. حتی شاید بخواهید زغال چوب (کربن) فعال‌شده‌ی خوراکی را بخرید تا میزان آلومینیوم را در جریان خون‌تان کاهش دهید. آجیل برزیلی مواد معدنی بی‌خطر را، که در هنگام خلاص شدن بدن از فلزات خطرناک به واسطه‌ی فرآیند کی‌لیت از دست رفته‌اند، به جریان خون‌تان باز می‌گراند.

در پایان، مسمومیت با آلومینیوم خیلی خطرناک است. روش‌های زیادی وجود دارد که کم‌تر در معرض آلومینیوم قرار بگیرید. مصرف خوراکی‌هایی که با سم زدایی مغز و بدن شما را از شر فلزات خطرناک خلاص می‌کنند، به شما کمک می‌کنند آلومینیومی را که در بدن‌تان وجود دارد، دفع کنید. اگر گمان می‌کنید شاید در معرض میزان زیادی آلومینیوم بوده‌باشید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنید، کسی که دستور آزمایش خون و یا ادرار می‌دهد تا میزان آلومینیوم را در بدن‌تان مشخص کند. همیشه ایده‌ی خوبی است که قبل از تغییر رژیم غذایی‌تان با یک پزشک مشورت کنید.

منبع: آلامتو 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan