توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

انواع مکمل روی

منابع غذایی زینک

زینک، یک ماده‌ی معدنی است که در منابع غذایی بسیاری وجود دارد، از جمله غلات صبحانه غنی شده، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، غلات کامل و مخمر آبجو. اگر شما نمی‌توانید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که شامل بعضی از این موارد باشد، مصرف یک مکمل زینک خوب برای حفظ سلامتی‌تان، ضروری است.

اگر در حال حاضر هر روز یک مولتی ویتامین خوب مصرف می‌کنید، ممکن است مصرف مکمل زینک برای شما ضروری نباشد. زینک بیش از حد می‎تواند درست به اندازه دریافت نکردن زینک کافی، خطرناک باشد بنابراین توصیه می‌شود که با پزشک‌تان صحبت کنید. برای تعیین نوع مکمل زینک و اینکه آیا اصلا لازم است هرگونه مکمل زینکی مصرف کنید یا نه، آزمایش لازم را انجام دهید.

انواع مکمل روی

انواع مختلفی از مکمل‌های زینک وجود دارند، بعضی از آن‌ها بهتر از بقیه هستند که می‌توانند در اغلب مکان‌ها خریداری شوند. بعضی از انواع مکمل‌های زینک عبارتند از:

  • سولفات روی (که می‌تواند باعث التهاب معده شود)
  • کی لیت های اسید آمینه زینک (که ممکن است کمی گران باشد)
  • گلوکونات روی (که یک نوع خوب است)
  • زینک موضعی (برای برخی بیماری‌های پوستی خفیف و زخم‌های سرد به کار می‌رود)
  • اکسید روی (در تهیه‌ی برخی ضدآفتاب‌ها و کرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد)

برخی از انواع روی که از همه بهتر جذب می‌شوند، عبارتند از:

سیترات روی، استات روی، پیکولینات روی.

زینک خوراکی را با مواد غذایی که مانع جذب می‌شوند مانند سبوس، پروتئین، قهوه، فیتات‌ها، فسفر یا کلسیم مصرف نکنید. زینک را مانند تمام مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

عوارض جانبی مکمل‌های روی

اینکه چه نوع مکمل زینکی باید مصرف کنید، تا حد زیادی به این بستگی دارد که آن‌ را برای چه مصرف می‌کنید. دکتر شما می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. مصرف زینک بیش از حد، عوارض جانبی جدی دارد. بعضی از این عوارض جانبی عباتند از:

درد شکم، تهوع، تب، سرفه، اسهال، خواب آلودگی، استفراغ، بی قراری.

اگر شما بیش از ۱۰۰ میلی گرم زینک در روز مصرف کنید، ممکن است نتیجه‌ی آن کم خونی، مشکلات قلبی، ناراسایی سیستم ایمنی بدن، کمبود مس، کاهش HDL با کلسترول خوب باشد. تحریک معده، یک عارضه جانبی دیگر زینک است، البته اگر آن را همراه غذا مصرف نکنید.

افرادی که بیماری‌ها یا امراض خاصی دارند، در صورتیکه احساس می‌کنند دچار کمبود روی یا سایر مشکلات سلامتهستند، باید با پزشکشان مشورت کنند. همه‌ی افراد از اهمیت زینک و اینکه زینک در بدن ما ذخیره نمی‌شود، مطلع نیستند. زینک با یک رژیم غذایی خوب، به بهترین شکل جذب می‌شود. مطمئن شوید که در داخل محدوده‌های توصیه شده روزانه برای سن و جنسیت‌تان باقی می‌مانید.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan