توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

جاهای دیدنی و مکان‌های گردشگری ایسلند

  1. Hornstrandir Nature Reserve:

Hornstrandir Nature Reserve

زمانی که صحبت از زیبایی‌های طبیعی ایسلند به میان می‌اید، هیچ ناحیه‌ای همانند Hornstrandir Nature Reserve زیبا نخواهد بود. اگرچه این ناحیه با کوه‌ها و صخره‌های ناهموار پوشیده شده است و سفر به آن را چالش برانگیز کرده است اما یک نقطه عالی برای افرادی است که عاشق ماجراجویی هستند. هیچ گونه فروشگاه یا خدماتی در این منطقه وجود ندارد بنابراین مسافران باید تجهیزات ضروری را به همراه داشته باشند. علاقه مندان پیاده روی می‌توانند از زیبایی Hornbjarg لذت ببرند که یک صخره قرار گرفته در شمالی ترین بخش منطقه است. در فصل تابستان تورهای راهنما وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند تجربه خوبی برای افراد به همراه داشته باشد.

  1. Husavi:

Husavi

این مکان یک روستای ماهیگیری کوچک در ایسلند شمالی است. این مکان به سرعت در میان افراد مشهور و شناخته شده است و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دیدن وال‌هاست. وال‌های آبی و دلفین‌ها را می‌توان در این ناحیه مشاهده کرد. موزه وال در این ناحیه اطلاعات با ارزشی در مورد وال‌ها و تاریخچه وال و شکار آن در ایسلند در اختیار افراد قرار می‌دهد. کلیسای چوبی Husavikurkirkja در سال 1907 ساخته شده است و بازدید از آن بسیار با ارزش است.

  1. Landmannalaugar:

Landmannalaugar

این مکان در ارتفاعات داخلی ایسلند واقع شده است و به خاطر مسیرهای پیاده وری خوش منظره‌اش مشهور و شناخته شده است. این مکان در لبه لاوا قرار دارد و بیشتر افراد چشمه‌های آب گرم آن را دوست دارند. سفرهای محبوب به آن شامل پیاده روی در لاوا و بالا رفتن از کوه Blahnjukur است که یکی از کوه‌های زیبایی است که در این ناحیه قرار دارد. شرکت‌های برگزار کننده تور در حال حاضر سفر یک روزه به این ناحیه را در فصل‌های مختلف سال فراهم می‌کنند.

  1. پارک ملی Thingvellir:

پارک ملی Thingvellir

در قرن دهم این مکان برای پارلمان ایسلند به کار می‌رفت اما امروزه یکی از مکان‌های تاریخی زیبا و جذاب در این ناحیه است. محل آن در یک دره در مرز بین دو صفحه اصلی تکتونیک باعث شده است که این پارک از لحاظ زمین شناسی نیز اهمیت زیادی داشته باشد. این مکان از سه طرف توسط کوه‌ احاطه شده است. با استفاده از یک تور یک روزه می‌توان از تمامی قسمت‌های زیبای آن دیدن کرد.

  1. Myvat:

Myvat

این مکان هزاران سال پیش و درکنار رودخانه لاوا ساخته شده است. این مکان یکی از بهترین موقعیت‌ها برای بازدید در ایسلند است. بیش از 100 گونه در این ناحیه وجود دارد. بهترین مکان برای بازدید در دهانه جنوبی دریاچه و در نزدیکی جامعه Skutustadir قرار دارد. جنگلی به همراه صخره‌ها و غارهای زیبا در آن وجود دارد که ظاهر بسیار خوبی به آن بخشیده است.

  1. Reykjavik:

Reykjavik

این مکان در جنوب غربی شبه جزیره Seltjarnarnes واقع شده است و محدوده وسیعی را با جمعیتی بالغ بر 120000 نفر پوشش می‌دهد. بیشتر بازدید‌ها از مرکز آن آغاز می‌شود که در نزدیکی دریاچه زیبای Tjornin قرار دارد. موزه ملی در این منطقه پر از آثار زیبا از میراث وایکینگ‌ها در ایسلند است.برای اینکه نمای پانورامایی از این ناحیه داشته باشید، باید در کلیسای Hallgrimskirkja سوار یک آسانسور شوید. با آرایه زیبایی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، شاهراه مرکزی Laugavegur بسیار زیباست و ارزش دیدن را دارد.

  1. Jokulsarlon:

jokulsarlon

هیچ چیزی در ایسلند به اندازه صدای شکستن یخ ها و افتادن آن به دریاچه‌های موجود لذت بخش نیست. بهترین مکان‌ها شاهد قدرت و زیبایی منحصر به فرد این ناحیه است. این منطقه زیبا و دیدنی در جنوب شرقی ایسلند واقع شده است. شما می‌توانید دریاچه‌های اطراف را با تکه یخ‌های شناور مشاهده کنید. برای اینکار می‌توانید از تورهای قایقی استفاده کنید.

  1. پارک ملی Vatnajokull:

پارک ملی Vatnajokull

این مکان میزبان بزرگترین یخچال طبیعی در اروپاست. پارک ملی Vatnajokull بسیار گسترده و عظیم است و حدود 14 درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده است. این مکان به چهار ناحیه مدیریتی تقسیم می‌شود که ابشارهای زیبا و منحصر به فردی دارد. افرادی که به ماجراجویی علاقه دارند می‌توانند از رودخانه‌های یخی و یخچال‌های طبیعی بالا بروند و ردیف طولانی از دهانه اتشفشانی با عنوان Lakagigar را کاوش نمایند. ابشار دتیفوس در این مکان بسیار مشهور و شناخته شده است.

  1. Golden Circle Route:

Golden Circle Route

این مکان در شرق ریکیاویک شامل یک نمونه جذاب از ‏جاذبه‌های منحصر به فرد در ایسلند ،همچون مکان‌های تاریخی، روستاهای عجیب و جالب ، ‏آبفشان و آبشارهاست.بیشتر شرکت‌های برگزار کننده تور، سفر یک روزه برای این ناحیه فراهم ‏می‌کنند که از طریق جاده‌ها و بزرگراه‌هایی انجام می‌شود که با عنوان مسیر دایره طلایی شناخته ‏شده است. محبوب‌ترین تورها شامل توقف در گولفوس است که یک آبشار زیبا می‌باشد. ذینگولیر ‏باستان معمولا در تور گنجانده می‌شود‎.

  1. مرداب آبی:

مرداب آبی-Blue-Lagoon

این مرداب در شبیه جزیره‎ Reykjanes ‎قرار دارد و ‏کمتر از یک ساعت با‎ Reykjavik ‎فاصله دارد. مرداب آبی یکی از‎ ‎محبوب ترین ‏مقاصد در ایسلند‎ ‎محسوب می‌شود. این دریاچه دست ساز بشر و مصنوعی است و با ‏آب‌هایی تغذیه می‌شود که از دریاهای اطراف سرچشمه گرفته است. آب های معدنی شامل موادی ‏همچون سیلیس است که به عقیده برخی از افراد مزایای زیادی برای سلامتی انسان دارد. بازدید ‏کنندگان می‌توانند در اطراف این تالاب به استراحت بپردازند. علاوه بر رستوران‌هایی که مشرف به ‏تالاب است، یک اقامت گاه 35 اتاقی نیز وجود دارد که شامل آبگرم، سونا، حمام بخار و اتاق‎‎تناسب اندام‎ ‎مجهز است. شما می‌توانید از محیط جذاب آن لذت ‏ببرید‎.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan