توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

مزایای بالقوه روزه داری

دکتر Valter Longo در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لوس آنجلس شده است دریافته اند که روزه گرفتن در دوره های طولانی مدت ۲ الی ۴ روزه سیستم ایمنی بدن را مجددا راه اندازی می کند، سلول های ایمنی قدیمی را از بین می برد و سلول های تازه را جایگزین آن ها می کند.

مزایای بالقوه روزه داری متناوب چیست؟

هنگامی که بدن در طول روزه داری انرژی خود را از غذا دریافت نمی کند از گلوکزی که در کبد و ماهیچه ها ذخیره شده اند استفاده می کند. این فرآیند ۸ ساعت پس از آخرین وعده غذایی که مصرف کرده اید آغاز می شود.

وقتی گلوکز به اندازه کافی مصرف شد بدن ما شروع به سوزاندن چربی به عنوان منبع انرژی می کند و این باعث کاهش وزن می شود. همانطور که دکتر Razeen Mahroof از دانشگاه آکسفورد شرح داده است استفاده از چربی به عنوان انرژی علاوه بر کاهش وزن در حفظ ماهیچه ها و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

در روزه فرآیند سم زدایی نیز رخ می دهد زیرا هر نوع سمی که در چربی های بدن ذخیره شده باشد حل شده و از بدن خارج می شود. علاوه بر این ها پس از چند روز روزه داری سطح زیادی اندورفین “هورمون شادی” در خون تولید می شود و تاثیر مثبتی بر سلامت مغز می گذارد.

همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادم روزه داری باعث راه اندازی مجدد سلول های ایمنی بدن نیز می شود. وقتی گرسنه می شوید سیستم سعی می کند انرژی را ذخیره کند و یکی از کارهایی که می تواند برای ذهیره انرژی انجام دهد راه اندازی مجدد مقدار زیادی سلول ایمنی که مورد نیاز نیستند. در تحقیقاتی که در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است تیم تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که در سیکل ۲ تا ۴ روز روزه گرفتن در طول ۶ ماه سلول های ایمنی آسیب دیده از بین رفته و سلول های جدید جایگزین آن ها می شود.

گروه تحقیقات دریافتند بیماران سرطانی که ۳ روز پیش از شیمی درمانی روزه می گیرند در مقابل آسیب سیستم ایمنی که در اثر درمان ایجاد می شود خود را حفظ می کنند.

خبر خوبی که برای شما دارم این است که بدن ما هنگام روزه از بخش هایی از سیستم خودکه ممکن است آسیب دیده یا قدیمی باشند و بخش هایی که کارآیی ندارند رهایی می یابد. اکنون اگر سیستم ایمنی بدن شما در اثر شیمی درمانی یا در اثر پیری آسیب دیده باشد، روزه می تواند یک سیستم ایمنی جدید راه اندازی کند.

با وجود فواید زیادی که روزه برای بدن دارد سعی کنید برای مدتی غذاهای خوشمزه و مورد علاقه خود را کنار گذاشته و آن را امتحان کنید.

اما روزه داری فقط منفعت نیست، افراد زیادی هستند که باید از این نوع رژیم پرهیز کنند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan