توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

زادگاه سحرآمیز زرتشت



تخت سلیمان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی، اجتماعی و عبادتگاه ایرانیان در قبل از اسلام به شمار می‌رفت؛ اما در سال ۶۲۴ میلادی و در حمله هراکلیوس، امپراتور رومیان، به ایران تخریب شد. آباقاخان برادرزاده هلاکوخان که به دین اسلام گرویده بود، بر روی ویرانه‌های تخت سلیمان مسجدی بنا کرد که آن نیز بعدها ویران شد و تنها کاشی‌هایی با نقوش و خط برجسته از آن به جا مانده که در حال حاضر در موزه رضا عباسی نگهداری می‌شود.

مجموعه ای تاریخی شامل دریاچه ای طبیعی و آتشکده آذرگشسب در پهنه دره وسیع و سرسبز ساروق در شمال تکاب و جنوب دریاچه ارومیه واقع شده است. این بنا که معبدی برای ستایش آناهیتا بوده، ساختمانی چارطاقی است که شامل تالار و کاخ پادشاهی نیز هست.

ساختمان که بر روی یک سکوی آهکی طبیعی ساخته شده و امروز تخت سلیمان خوانده می‌شود، در گذشته به آتشکده آذرگشسب معروف بوده و دوران طلایی آن مربوط به دوره ساسانی بوده و نزد آنها دارای قدر و ارزشی مشابه تخت جمشید برای هخامنشیان بوده است.

آتشکده آذر گشسب بزرگترین آتشکده ایران است که به دستور انوشیروان ساسانی ساخته شد و اکنون چهارمین اثر ایرانی ثبت شده در فهرت میراث جهانی یونسکو است. اتفاقات فراوانی از جمله شکست امپراطوری ساسانی ازروم، ورود اسلام به ایران و دوری آن از مراکز ارتباطی این مجموعه را به فراموشی کشاند تا اینکه در زمان ایلخانان آن را بار دیگر گرامی داشتند و بار دیگر تبدیل به یک منطقه پر رونق شد.

بر بالای تپه تخت سلیمان، دریاچه ای به عمق110متر قرار دارد ، این دریاچه که به دریاچه خسرو معروف است، بصورت چشمه ای جوشان از دل زمین بیرون می‌زند و به دلیل آهکی بودن موجود زنده ای در آن زندگی نمی‌کند. این دریاچه آبی رنگ در میان قلعه و کوه‌های مدور منظره ای زیبا و جالب به محوطه داده است.
علت اینکه نام این مجموعه را تخت سلیمان گذاشته اند آن است که مردم محلی از قدیم چنین شکوهی را تنها می‌توانستند برای حضرت سلیمان متصور شوند، از این رو آن را تکیه گاه سلیمان دانسته اند.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan