توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

گرجستان

گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می‌شده است و امروزه در اکثر زبان‌ها با اشکال گوناگون واژه یونانی "گِئُرْگیا" (Georgia به معنای "کشاورزی") شناخته می‌شود.

شهر تفلیس پایتخت جمهوری گرجستان بوده و در حدود 1500 سال قدمت دارد.

 

تنوع آب و هوایی واقعا در این کشورشگفت انگیز است. رشته کوههای میان مرز گرجستان و روسیه همچون سدی در برابر سرمای وحشتناک روسیه است. شما میتوانید وسایل اسکی خود را بردارید و ساعت ها اسکی کنید و هرگاه خسته شدید در ساحل شنا کنید.  سرزمین گرجستان از دید اقلیمی منحصر به فرد است، یعنی هر چهار فصل سال در آن دیده می‌شود به طوری که در یک زمان در کناره‌های دریای سیاه هوای تابستانی در میان نخل‌های حکم فرماست؛ در تپه ماهورهای پایکوهی، رویش علف‌های تازه و گل‌های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه است وجود دارد.

 

گردشگری یکی از بخش‌های مهم خدمات کشور گرجستان می‌باشد که نقش مهمی دراقتصاد این کشور دارد. این بخش مهم در طی دوره قبل از استقلال، از رونق مناسبی برخوردار بود. اقتصاد گرجستان تا اندازه زیادی به بخش خدمات وابسته‌است و نقش این بخش در ساختار اقتصادی کشور گرجستان به تدریج افزایش یافته‌است. یکی از مصادیق مهم این بخش توریسم می‌باشد که نقش مهمی در بخش خدمات به عهده دارد .

   
   

سواحل گرجستان

در نزدیکی بندر باتومی، منطقه‌ای قرارداد که به آن «ساحل مغناطیسی» گفته می‌شود. باور مردم بر این است که شنا کردن در این منطقه وآفتاب گرفتن بر روی شن‌های ساحلی، منجر به درمان بیماری‌های مختلفی می‌شود براساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان، ترکیب ماسه‌های ساحل این منطقه، حاوی مواد معدنی ویژه‌ای است که اثرات درمانی آن در مورد بیماری‌های قلبی، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است.
براساس این مطالعات، تنها دو منطقه در جهان شناخته شده است که چنین خواصی در آن وجود دارد که یکی از آن دو، همین سواحل مغناطیسی گرجستان است که با جند روز استراحت و تفریح در آنجا، بسیاری از بیماری‌ها قابل درمان است.

   
   

شهر سنگی اوپلیستیخه

شهر سنگی اوپلیستیخه بزرگترین شهر سنگی دنیا و از برترین دیدنیهای تفلیس گرجستان و جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد که در اصل تحت الفظی به معنی معبد خدایان است. مهمترین آثار باقی مانده از دین پیکانیزم در این محوطه باستانی وجود دارد و قدیمیترین سد ، داروخانه ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و داروخانه و پا وصد ها اثر باستانی دیدنی در آغوش طبیعت بی نظیر یکی از مهمترین مکانهای دیدنی بین دو شهر تفلیس و باتومی در نزدیکی تفلیس می باشد. شهر سنگی اوپلیستیخه که از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شود به سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌ شود که منطقه‌ ای با وسعت تقریبی هشت هکتار را در بر می‌ گیرد

   
   

موزه استالین

استالین یکی از رهبران شوروی سابق ، اهل گرجستان بود. استالین اهل باتومی نبود، بلکه او در گوری، یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمد ، اما یک موزه در باتومی به نام او (موزه‌ی استالین) یک بنای سرگرم‌کننده است که توریست ها را با زندگی او آشناتر می‌کند. هرچند گوری مهم‌ترین شهر گرجستان نیست، اما مهم‌ترین موزه‌ی گرجستان را در خود دارد. ساختمان این موزه بنایی است جالب توجه که در سال ١٩٥٧ ساخته شده و کم و بیش حال و هوایی مذهبی را از خود به بیرون می‌پراکند. بازدید از این موزه شامل دیدن خانه‌ای بسیار کوچک از خشت و گل نیز می‌شود که گویا پدر و مادر جوزف استالین یک اتاق آن را اجاره کرده بودند و استالین کوچک چهار سال ابتدایی عمر خود را در این خانه گذرانده بود.

   
   

کلیسای سیونی تفلیس

کلیسای زیبا و باشکوه سیونی در کرانه راست رودخانه کورا واقع گردیده و گفته میشود که شاه واختانگ گرگاسالی در نیمه دوم قرن پنجم دستور بنای آنرا صادر کرده است و یکی از برترین دیدنیهای تفلیس گرجستان و جاذبه های گردشگری گرجستان میباشد. در قرن ۱۹ کلیسا مورد تجدید بنای اساسی واقع شد و بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۸۳ نمای خارجی کلیسا توسط سنگهای تراشیده شده تزیین گردید.نقاشیهای داخلی کلیسا توسط گریگور گاگارین بین سالهای ۱۸۵۱ تا ۵۵ انجام شده است. در این کلیسا صلیب نینوی مقدس که مقدسترین نشان مسیحیت ارتودکس گرجستان است نگهداری میشود.گفته میشود که بنا کنندگان این کلیسا خود در اینجا به خاک سپرده شده اند. 

   
   

پل صلح تفلیس

پل صلح گرجستان در تفلیس یکی از برترین دیدنیهای تفلیس گرجستان و از جاذبه های گردشگری تفلیس، یک پل عابر پیاده به شکل کمان در طول رودخانه کورا در تفلیس، پایتخت گرجستان است. شورای شهر تفلیس گرجستان در اوایل سال ۲۰۱۰ سفارش ساخت سازه‌ای به‌منظور اتصال بخش‌های قدیمی و جدید تفلیس را به یک طراح و آرشیتکت برجسته ایتالیایی نهایی کرد و در ماه می همان سال مراسم رسمی افتتاحیه «پل صلح» بر فراز رودخانه کورا برگزار گردید.  روی سقف این پل ۱۵۰ متری، ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب گردیده که در شب منظره‌ای بدیع خلق می‌کنند و نورپرداز فرانسوی پروژه آن را «در ستایش زندگی و صلح» نام نهاده است .

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan