توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۲۵ رویداد تاریخی جالب در جنگ جهانی دوم

۲۵ رویداد تاریخی جالب در جنگ جهانی دوم

۱- جنگ جهانی دوم مخرب‌ترین درگیری در تاریخ بوده است. این جنگ بیش از هر جنگ دیگری خسارت مالی و جانی در پی داشت و ۷۰ میلیون نفر در جریان این جنگ کشته شدند.

۲- به ازای هر ۵ سربازی آلمانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند چهار نفرشان در جبهه شرق یعنی در نبرد با شوری بودند.

۳- در حدود ۸۰ درصد از مردان اتحاد جماهیر شوروی که در سال ۱۹۲۳ متولد شده بودند در جنگ جهانی دوم کشته شدند.

۴- «مک هلیگیر» نامی ساختگی مورد استفاده برای یک حساب بانکی بود که ارتش SS (یکی از شاخه‌های مشهور ارتش آلمان نازی) به نام آن پول، طلا و جواهرات مسروقه از اردوگاه‌های کار اجباری را در بانک‌ها ذخیره کرده بود.

ارتش SS

۵- مخفف اصلی حزب سوسیالیست ملی Nasos بود نه Nazi که به اشتباه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلمهNazi مشتق‌شده از یک واژه آلمانی است که به معنی «ساده لوح» می‌باشد و نخستین بار توسط یک روزنامه‌نگار به‌نام کونراد هایدن و به تمسخر به این حزب اطلاق شد.

۶- در سال ۱۹۳۵ یک مهندس بریتانیایی به نام «رابرت واتسون وات» بر روی دستگاهی به نام «اشعه مرگ» کار می‌کرد که قادر به نابود کردن هواپیماهای دشمن با استفاده از امواج رادیویی بود. اما طرح او منجر به تکامل رادارها و یا تشخیص رادیویی و تجسس کردن منطقه هدف با هواپیما یا گشت زنى در منطقه هدف شد.

۷- از بین ۴۰٫۰۰۰ سرباز آلمانی که بر روی یوبوت‌ها (مخفف کلمۀ آلمانی Unterseeboot به معنای زیردریایی) طی جنگ جهانی دوم کار می‌کردند تنها ۱۰٫۰۰۰ نفر جان سالم به در بردند.

۸- طی محاصره لنینگراد تعداد کشته‌های نظامی و غیرنظامی روسی بیش از تعداد سربازهای کشته شده آمریکایی و انگلیسی در طول جنگ جهانی دوم بود.

۹- از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ بودجه دفاعی ایالات متحده از ۹٫۱ میلیارد دلار به ۵۹٫۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

۱۰- در جنگ جهانی دوم نیروی هوایی بخشی از ارتش و تا بعد از جنگ جهانی یک ارگان جداگانه نظامی محسوب نمی‌شد.

۱۱- در سال ۱۹۴۱ دستمزد یک سرجوخه ماهیانه ۲۱ دلار بود و در سال ۱۹۴۲ به ۵۰ دلار افزایش یافت.

۱۲- طی جنگ جهانی دوم ۵۶۰٫۰۰۰ جیپ تولید شد. همچنین کارخانه‌های آمریکایی‌ ۳۰۰٫۰۰۰ هواپیمای جنگی، ۸۹٫۰۰۰ تانک و ۳ میلیون مسلسل و ۷ میلیون سلاح دیگر تولید کردند.

جیپ

۱۳- در طول جنگ جهانی دوم همبرگر (برگرفته از نام شهر هامبورگ آلمان) در ایالات متحده به «استیک‌های آزادی» تغییر نام یافت تا از استعمال نام آلمانی آن ممانعت به عمل آید.

۱۴- در جنگ جهانی دوم پسر عموی هیتلر به ارتش آمریکا ملحق شد و برعلیه هیتلر جنگید. به همین خاطر هیتلر دستور داد که خانه او در بندر لیورپول انگلیس بمباران شود.

۱۵- ویلیام هیتلر نوه آدولف هیتلر طی جنگ جهانی دوم در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت می‌کرد و پس از جنگ نام خود را تغییر داد.

۱۶- نازی‌ها در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها لهستانی را کشتند. اما آن‌ها فکر می‌کردند که برخی نوزادان و کودکان لهستانی شبیه آلمانی‌ها هستند بنابراین حدود ۵۰٫۰۰۰ نوزاد لهستانی ربوده شدند تا توسط والدین آلمانی به فرزندخواندگی پذیرفته شوند.

۱۷- بزرگ‌ترین نبرد تانک‌ها بین آلمان‌ها و روس‌ها در نبرد کورسک و در روسیه در تاریخ ۴ تا ۲۲ ژوئیه ۱۹۴۳ رخ داد. بیش از ۲۶۰۰ تانک در این جنگ شرکت داشتند.

تانک

۱۸- بزرگ‌ترین حلقه جاسوسی ژاپنی طی جنگ جهانی دوم نه در ایالات متحده که در مکزیک بود، جایی‌که از ناوگان اقیانوس اطلس ایالات متحده جاسوسی می‌کرد.

۱۹- اکثریت قریب به اتفاق مجرمان جنگی آلمانی در پایان جنگ خود را به‌عنوان پناهنده به کمپ‌ها معرفی کردند و از این طریق آزاد شدند.

۲۰- در جنگ جهانی دوم درحدود ۲۰ درصد از مردم لهستان توسط نیروهای آلمانی کشته شدند که بیشترین تلفات یک کشور در این جنگ بود.

۲۱- اگر لازم می‌شد که سومین بمب اتمی بر روی ژاپن انداخته شود شهری که هدف قرار می‌گرفت توکیو بود.

۲۲- کالوین گراهام تنها ۱۲ ساله بود که به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست. قبل از این‌که نیروی دریایی متوجه سن او شود وی برنده یک ستاره برنزی و یک قلب بنفش (نشان‌های شجاعت) شد.

۲۳- بیش‌تر مورخان بر سر این موضوع اتفاق‌ نظر دارند که جنگ جهانی دوم با حمله آلمان به لهستان در تاریخ ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ آغاز شد اما برخی مورخان بر این باورند که جنگ جهانی با حمله ژاپن به منچوری چین در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۳۷ شروع شده است.

۲۴- برخی پژوهشگران معتقدند که جنگ جهانی دوم در واقع همان ادامه جنگ اول و با یک استراحت مابین این دو جنگ است.

۲۵- پس از حمله ژاپن به نیروهای آمریکا در بندر پرل هاربر در جنگ جهانی دوم، کانادا زودتر از آمریکا به کشور ژاپن اعلان جنگ کرد.

 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan