توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

گرانترین یاقوت کبود جهان

این سنگ که بیش از 1400 قیراط وزن دارد یکی از گران ترین یاقوت های کبود جهان است. قیمت این یاقوت دستکم 100 میلیون دلار تخمین زده شده است.

در کشور سریلانکا بیش از 50 نوع سنگ قیمتی کشف و استخراج می شود که گران ترین و با ارزش ترین این سنگ ها ی قیمتی ” یاقوت کبود” است.

یاقوت کبود بیشتر در آبرفت‌های سریلانکا یافت می شود. این سنگ قیمتی در میانمار، هند، چین، کامبوج، استرالیا، کنیا، زامبیا، تانزانیا، آنگولا، تایلند، فنلاند و چک و اسلواکی نیز یافت می‌شود.

یاقوت آبی sapphire

یاقوت پس از الماس سخت ترین ماده موجود در جهان است. این سنگ در اسیدها نامحلول است و ذوب نمی‌شود.

یاقوت کبود – سافایر-  علاوه بر رنگ آبی در  رنگ‌ های‌ قرمز، صورتی ، زرد و سبز نیز موجود است.

یاقوت کبود به جز استفاده تزیینی ، استفاده های صنعتی نیز دارد. این سنگ خواص درمانی هم دارد و در بهبود اعصاب و کارکرد ذهن موثر است.

در گذشته از این سنگ به عنوان طلسم تثبیت قدرت و ثروت یاد می شد و به همین خاطر در بسیاری از تاج های شاهان از این نوع سنگ به کار رفته است و پادشاهان دوست داشتند در خزانه خود از این نوع سنگ قیمتی داشته باشند.

منبع: آلامتو 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan