توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

قاره آمریکا


در سال ۱۴۹۲ میلادی کریستف کلمب، دریانورد اسپانیایی، قارهٔ آمریکا را به‌صورت رسمی کشف کرد، اما او تصور می‌کرد که به سرزمین هند رسیده‌است. به‌همین‌دلیل، مردم آن منطقه را «هندی» نامید.

همچنین، حمید شفیع‌زاده، نویسندهٔ کتاب تاریخ حضور ایرانیان و مسلمانان در قارهٔ آمریکا پیش از کریستف کلمب در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در فروردین ماه ۱۳۹۳ مدعی شد با مطالعه و پژوهش در اسناد و مدارک تاریخیِ موجود در کشورهای غربی، بیش از ۵۰۰ سند از حضور تمدن ایران در دوران هخامنشیان و بعد از آن، در سراسر قارهٔ آمریکا به‌دست آورده‌است. وی همچنین وجود آداب و رسوم مشترک بین ایرانیان و ساکنان کشورهای آمریکای لاتین را یکی دیگر از نشانه‌های درستیِ ادعای خود دانست.

دکتر حمید شفیع‌زاده در کتاب تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قارهٔ آمریکا پیش از کریستف کلمب به‌طور دقیق و علمی ثابت کرده‌است که پیش از کریستف کلمب، ایرانیان و مسلمانان در قارهٔ آمریکا حضور داشته‌اند. مشروحِ تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان در قارهٔ آمریکا پیش از کریستف کلمب.

جغرافیای طبیعی

از ساختارهای طبیعیِ این قاره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
رشته کوه‌های راکی، رشته کوه‌های آند، خلیج مکزیک، دریای کارائیب، جنگل‌های آمازون، بیابان آتاکاما (شیلی)، کوه‌های گویان، رودخانه می‌سی‌سی‌پی، دریاچه سوپریور و...

کشورها

قارهٔ آمریکا شامل ۳۵ کشور مستقل است. علاوه بر این کشورها، بیش از ۲۰ جزیرهٔ مستعمره در آمریکای مرکزی وجود دارند. همچنین منطقهٔ گویان فرانسه، در آمریکای جنوبی نیز در استعمار کشور فرانسه است.

از جمله کشورهای مستقل این قاره: ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین، کلمبیا، ونزوئلا، پرو، کوبا، شیلی، گواتمالا،نیکاراگوئه، اروگوئه، اکوادور، پاناما، دومینیکن، جامائیکا، کاستاریکا، بولیوی، هندوراس، السالوادور، پاراگوئه، ترینیداد و توباگو، هائیتیو...

برخی کشورهای غیرمستقل (مستعمره) قاره آمریکا: گویان فرانسه - پورتوریکو (ایالات متحده) - آنتیل (هلند) - گوادلوپ (فرانسه) -برمودا (بریتانیا) - مارتینیک (فرانسه) - ویرجین (آمریکا و انگلیس) - مونتسرات (بریتانیا) - آروبا (هلند) و...

اقتصاد

نقشهٔ سیاسی قارهٔ آمریکا

برخلاف کشورهای آمریکای شمالی، که وضعیت اقتصادیِ خوبی دارند، بیشتر کشورهای آمریکای لاتین (شامل آمریکای جنوبی و مرکزی) اوضاع اقتصادیِ چندان خوبی ندارند. تنها برزیل، آرژانتین، ونزوئلا و کلمبیا هستند که اقتصاد نسبتاً بهتری دارند. تقریباً همهٔ کشورهای آمریکای مرکزی (که غالباً جزیره‌ای هستند) از صنعت توریسم کسب درآمد می‌کنند.
در سرتاسر قارهٔ آمریکا، فقط دو کشور بولیوی و پاراگوئه هستند که به دریاهای آزاد راه ندارند و فاقد سواحل و بنادر هستند که این دو کشور (خصوصاً بولیوی) فقیرترین کشورهای آمریکایی هستند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan