توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

سینت هلینا

نظام سیاسی

بالاترین قدرت اجرایی در سنت هلن به الیزابت دوم اعطا شده‌است که از سوی او فرماندار سنت هلن انتخاب می‌شود. نظام قانون‌گذاری سنت هلن برخلاف انگلستان ، تک مجلسی است. این هیئت عالی مقننه دارای پانزده کرسی است که وظیفه اجرا و ادراه قوانین را بر عهده دارند. رای گیری هیئت عالی مقننه هر چهار سال یک‌بار انجام می‌پذیرد که در این رای گیری ۱۲ نماینده به صورت مستقیم توسط مردم برگزیده می‌شوند، سه نماینده دیگر را فرماندار انتخاب می‌کند. این سه عضو به ترتیب، دبیر کل ، وزیر دارای و دادستان کل هستند. ریاست هیئت عالی مقننه نیز بر عهده فرماندار کل سنت هلن می‌باشد.

مذهب

اکثریت ساکنان سنت هلن، پیرو کلیسا انگلیکن هستند که بخشی از قلمرو اسقف نشین سنت هلن می‌باشد. از دیگر مذاهبمسیحیت در این کشور پیروان کلیسای کاتولیک (از سال ۱۸۵۲) ، سپاه رستگاری (از ۱۸۸۴) ، باپتیست (از ۱۸۴۵) ، کلیسای منتظران ظهور روز هفتم و شاهدان یهوه می‌باشند.

اقتصاد

نمایی از بالای شهر جیمز تاون پایتخت سنت هلن

سنت هلن اقتصادی ضعیف دارد، به نحوی که تقریباً به صورت کاملاً پایدار به کمک‌های دولت بریتانیا وابسته است. تنها بخش فعال اقتصادی این کشور تولیدات ناخالص ملی به میزان ۵۰٪ و نیز بخش گردشگری است. مهم‌ترین محصول صادراتی این کشور قهوهٔ به نام سوییت ماریا است که گران‌ترین قهوه در دنیا نیز می‌باشد. یکی دیگر از محصولات صادراتی این کشور، نوشیدنی به نام تونگی اسپریت است که از عصاره گلابی خاردار کاکتوس یا اپونیتا فیکوس ایندیکا (تونگی نام محلی این کاکتوس است) گرفته می‌شود.

رفت و آمد به سنت هلن تنها با یک کشتی ممکن است که هر سه هفته یکبار از کیپ تاون به سمت سنت هلن راه می افتد و پنج روز در راه است. دولت بریتانیا در حال احداث فرودگاهی است که رفت و آمد به سنت هلن را تسهیل میکند. از اهداف احداث این فرودگاه کمک به استقلال اقتصاد سنت هلن از طریق رونق گرفتن گردشگری است.

تحصیل

تحصیلات در سنت هلن کاملاً رایگان و برای سنین ۵ تا ۱۶ سال اجباری است نظام آموزشی در سنت هلن کاملاً یکسان با نظام آموزشی بریتانیا می‌باشد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan