توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

قلعه‌ای با راهروهای نهانی

نارین قلعه میبد نیز یکی از این کهن‌دژهاست. درباره زمان ساخت این دژ سخنان بسیار گفته شده، به عنوان مثال محمد شبانکاره‌ای آن را همان «دژ سفید» شاهنامه خوانده یا احمد کاتب نارین قلعه را به سلیمان نبی نسبت داده است. اما آنچه مشهود است قدمت بالای این اثر است که در گذر ایام گرچه صدمه فراوان دیده اما هنوز پابرجا است. نارین قلعه که در جنوب شرقی میبد بر فراز تپه‌ای قرار گرفته در پنج طبقه ساخته شده است. این طبقه‌ها از هم جدا نیستند و بخش‌های بالا و پایین آن را چند دربند از هم جدا می‌کردند. تمام سازه‌های موجود در این دژ باستانی از خشت و گل ساخته شده و ساخت دیوارها نیز به صورت چینه یا خشت وگلی بوده است که گاه از ترکیبی از آنها بهره گرفته‌اند. بخش اصلی این دژ شامل قسمت فوقانی است که در گذر ایام بارها تعمیر و مرمت شده و در آن از خشت استفاده کرده‌اند. در دالان اصلی این قلعه برج نگهبانی و سایر تاسیسات دفاعی تعبیه شده است که از آن برای حفاظت استفاده می‌شده است.

در این بخش علاوه بر روزنه‌هایی برای تیراندازی و دیده‌بانی سوراخ‌های عمودی نیز به چشم می‌خورد که در آن پاسداران و دژبانان با فرو ریختن روغن یا آب داغ و آتش بر سر مهاجمان از قلعه خویش محافظت می‌کردند. علاوه بر این نارین قلعه دارای راهروهای پنهانی نیز هست که هنوز پژوهش‌های جامعی در مورد آنها انجام‌نشده است. این راهروهای زیرزمینی محلی برای ارتباط پنهانی و تامین نیازها به ویژه در زمان جنگ و گریز بوده است که نشان از حساسیت اقتصادی و اجتماعی این شهر دارد. اگر گذارتان به یزد خورد، در میبد سری هم به نارین قلعه بزنید، به‌ویژه در پاییز که بهترین زمان برای گردشگری در این منطقه است.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan