توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

این علایم نشان می دهند بدنتان دچار کم آبی شده است

اگر ضربان قلب تان نامنظم شده است، بیشتر مراقب باشید. کاهش آب و الکترولیت‌های بدن، توان قلب را برای پمپاژ خون کاهش می‌دهد، در نتیجه دچار ضربان نامنظم و تپش قلب می‌شوید. به عقیده متخصصان برای پیشگیری از این قبیل مشکلات لازم است که روزانه حدود دو لیتر یعنی هشت لیوان آب بنوشید.

این علایم نشان می دهند که بدن شما دهیدراته شده است:

بدبو شدن نفس

بوی بد دهان عوامل متعددی دارد. از پوسیدگی دندان‌ها و عفونت لثه گرفته تا مشکلات گوارشی و عفونت سینوس‌ها باعث بدبو شدن دهان می‌شوند. علاوه بر این عوامل کمبود بزاق نیز باعث بروز این مشکل می‌شود. به این ترتیب که با ترشح نشدن بزاق کافی، فعالیت باکتری‌ها در دهان بیشتر شده و عاملی برای بوی بدن دهان می‌شود. کمبود آب بدن باعث کاهش ترشح بزاق می‌شود.

گرفتگی عضلات

با کمبود آب و الکترولیت ها، میزان سدیم و پتاسیم بدن دچار اختلال شده و این مساله نیز روی عضلات تاثیر منفی می‌گذارد و منجر به گرفتگی و کرامپ‌های عضلانی می‌شود.

یبوست

آب برای عملکرد سیستم گوارش لازم و ضروری است. اگر به میزان کافی آب ننوشید، حرکات روده دچار اختلال شده، جذب آب از مدفوع افزایش می یابد و در نهایت دچار یبوست می شوید.

میل زیاد به مصرف قند

اگر به‌طور ناگهانی به سمت خوردن شکلات و شیرینی کشیده می‌شوید، احتمال دارد بدن تان کم آب شده باشد. زمانی که بدن با کمبود آب مواجه می‌شود، کبد نمی‌تواند از ذخیره انرژی خود به میزان کافی گلیکوژن آزاد کند. در نتیجه مغز علائمی نشان می‌دهد تا بر شرایط مسلط شود. زمانی که دچار چنین وضعیتی می‌شوید بهتر است میان وعده‌های سرشار از آب مانند میوه و سبزیجات را در برنامه روزانه تان بگنجانید.

ضعف بدن

اگر به میزان کافی آب بدن را تامین نکنید، میزان مایعات در بافت ها و اندام ها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش مایعات نیز عملکرد ارگان‌های بدن را با اختلال مواجه می‌کند. در نتیجه احساس ضعف تمام وجودتان را فرا می‌گیرد.

خشک شدن چشم ها

چشم‌ها از اعضای حساس و آسیب پذیر بدن هستند و هر تغییر مهمی مانند دهیدراته شدن بدن تاثیر مستقیمی روی آنها دارد. اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، چشم‌ها نیز دچار خشکی می شوند.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan