توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

یافته جدید محققان در مورد رشد مو

برای بررسی ارتباط بین سلول‌های ایمنی و سلول‌های بنیادی بعنوان عامل احتمالی این پدیده، سلول‌های بنیادی مختلف تحت آزمایش قرار گرفتند.

تحقیقات نشان داد که علت افزایش رشد خز در بدن موش‌ها، ماکروفاژها هستند که از گلبول‌های سفید خون موسوم به مونوسیت‌ها استخراج شده و توسط سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت‌ها و از بین بردن بافت‌های مرده تولید می‌شوند.

محققان برای اطمینان از این نتایج، از یک دارو که سیگنال‌های اصلی فرستاده شده توسط ماکروفاژها را سرکوب می‌کرد، استفاده کردند و در این شرایط روند رشد خز متوقف شد.

به گفته دکتر «میرنا پرز مورنو» محقق ارشد این تحقیق، ماکروفاژها اقدام به فعالسازی سلول‌های بنیادی اطراف که مسئول رشد مو هستند، می‌کنند؛ در اینصورت می‌توان فولیکول‌ها را بدون نیاز به انجام پیوند مو، وادار به رشد کرد.

یکی از چالش‌های موجود در زمینه سلول‌های بنیادی، ترویج بازسازی بدون نیاز به پیوند است.

نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان می‌دهد که ماکروفاژها نقش کلیدی در محیط اطراف سلول‌های بنیادی ایفا می‌کنند. با وجود آزمایش بر روی موش‌ها، محققان معتقدند که این نتایج می‌تواند به توسعه روش‌های درمانی جدید برای رشد مو در انسان کمک کرده و همچنین در حوزه بازسازی بافت، توقف روند پیری و درمان سرطان نیز کاربرد داشته باشد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan