توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

پوستی عالی با تجربیات ۶۰۰۰ ساله شرقی

مزاج؟ آتش؟ تعادل فردی؟ چاکولا این واژه‌ها را زمانی که بسیار کوچک بود آموخته و برای او به مفهوم روش‌درمانی به نام آیورودا می‌باشد که ۶۰۰۰سال قدمت دارد. چاکولا، مادربزرگی دارد که در هند متولد شده و به او آموخته که چگونه گیاهان دارویی از قبیل روغن‌های معمولی را با یکدیگر ترکیب نموده و برای صورت استفاده نماید، برای بدن هم شامپوهایی با کف طبیعی از ریشه درختان تهیه کند.

اکنون چاکولا این تجربیات خردمندانه و کهن را در اختیار دارد و خط تولید محصولات زیبایی M. Steves.را راه‌اندازی نموده است. محصولات او شامل ۵رده از جمله: شیر پاک‌کن، لایه‌بردار، سرم ضدپیری، مرطوب‌کننده و ماسک‌هایی ویژه پوست‌های خشک که همگی براساس اصول آیورودا تولید شده‌اند، می‌باشد. (همچنین ترکیبات بسیار موثری از روغن دانه گل رز) که همه این محصولات برای دستیابی به پوستی شفاف و درخشان تهیه شده‌اند.

اصول آیورودا براساس پنج عنصر: هوا، آتش، آب، خاک و اثیر(گاز) در وجود همه انسان‌ها با عنوان “عناصر سه‌گانه یا اخلاط ثلاثه” یا انرژی‌ها، پایه‌ریزی شده است و به نام‌های واتا، کاپا و پیتا شناخته می‌شوند. هدف اصلی آیورودا حفظ تعادل این عناصر مزاجی سه‌گانه در بدن است و با رژیم‌های غذایی خاص، گیاهان دارویی برای مراقبت از پوست و تکنیک‌های تمدد اعصاب همراه است.

در وجود اکثر ما دو عنصر غالب و یک عنصر مغلوب وجود دارد؛ که همین عدم تعادل منجر به مشکلاتی در سلامت بدن و پوست ما می‌گردد و دامنه این مشکلات از آلرژی به آکنه و پیری زودرس منتهی می‌شود (در زیر جزئیات هر کدام از مزاج‌ها را به تفصیل توضیح خواهیم داد.)

مزیت توصیه‌های آیورودا، محدود نبودن در حصار زمان و مکان است. اگر طرفدار سبک زندگی سالم هستید، مقدار زیادی آب بنوشید، مرتب ورزش کنید و خواب کافی داشته باشید تا جوان به نظر برسید و البته رژیم غذایی سالم از ارکان این طرفداری است.

چاکولا، آنزیم‌های ترکیبی و موادغذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند پاپایا، ماست پروبیوتیک و زردچوبه که در هضم غذا موثر و دشمن پیری است را پیشنهاد می‌کند. اما چاکولا معتقد است که تغییر سبک زندگی به تنهایی برای تعادل عناصر سه‌گانه کافی نیست. به همین دلیل او راه‌های شناخت مزاج را به ما نشان داده و برترین اصول آیورودا که برای زیبایی و درمان موثر است را با ما در میان می‌گذارد.

مزاج شما چیست؟

توجه داشته باشید که شاید مزاج شما کاملا تابع یک چارچوب نباشد و فقط در یک زیر شاخه جای نگیرد و تلفیقی از آنها باشد.

Vata (باد/هوا )

  • خصیصه‌های شخصیتی: زود رنج و دمدمی
  • تیپ بدنی: لاغر
  • کشمکش دائمی: بی‌خوابی و افزایش وزن
  • مهمترین ویژگی‌های پوستی: خسته، رنگ‌پریده
  • توصیه‌های درمانی: چند قطره از روغن صورت که تقویت کننده‌ای مغذی است را در ماکروویو به مدت ۳تا ۵ ثانیه گرم کنید و به صورت، گردن، شانه‌ها و دست‌های خود بمالید، تا غدد لنفاوی را تخلیه کرده و ذهنتان را آرام کند.

Kapha (آب/ خاک)

  • خصیصه‌های شخصیتی: آسان‌گیر و خونسرد
  • تیپ بدنی: فربه
  • کشمکش دائمی: افسردگی و کاهش وزن
  • مهمترین ویژگی‌های پوستی: پوستی کدر
  • توصیه های درمانی: پیش از استحمام یک لیف نرم را به بدن خود از پایین به سمت قلب بکشید تا سلول‌های مرده از تن شما جدا شوند که موجب تحریک غدد لنفاوی و افزایش گردش خون می‌گردد.

Pitta (آتش)

  • خصیصه‌های شخصیتی: تیزهوش، با اعتمادبه نفس و متمرکز
  • تیپ بدنی: عضلانی
  • کشمکش دائمی: عجول و بی‌حوصله
  • مهمترین ویژگی‌های پوستی: آکنه‌دار، پوستی ملتهب و تیره
  • توصیه‌های درمانی: استفاده از ماسک‌های طبیعی صورت

نسخه ماسک‌ برای پوست‌های خشک را در زیر مطالعه کنید.

ماسک متعادل‌سازی پوست‌های خشک

ماسک خانگی ۱

پرتقال و پودر پوست خشک شده انار را با روغن نارگیل مخلوط کرده و مانند کرم زیبایی روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از ۱۰الی ۱۵دقیقه آبکشی کنید. پودرپوست خشک شده انار در اغلب فروشگاه‌های معتبر که محصولات زیبایی عرضه می‌کنند، یافت می‌شود و یا خودتان هم می‌توانید پوست انار را در آفتاب خشک کرده و در مولینکس آسیاب نموده و استفاده کنید.

فواید این ماسک: پوست میوه‌ها و ترکیب آنها برای شفافیت پوست فوق‌العاده موثر است و همانند تاثیر ویتامین c برپوست می‌باشد.

ماسک خانگی ۲

مخلوط عسل، آب لیمو، زردچوبه و پودر روناس را روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بشویید.

فواید این ماسک: عسل موجب نرمی پوست، آب لیمو و زردچوبه دافع التهاب و روناس لکه‌های تیره پوست را از بین می‌برد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan