توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

۱۲ چیزی که قبل از گیاه خوار شدن لازم است بدانید

۱. شما به مکمل B12نیاز دارید

ویتامین B12به طور طبیعی تنها در غذاهای حیوانی وجود دارد، بنابراین شما باید تنوع مواد غذایی غنی شده با ویتامین B12 را زیاد کنید. B12عصب های بدن و سلول های خونی را سالم نگه می دارد و کمک به ساخت DNAمی کند، بنابراین کمبود آن می تواند به خستگی، ضعف، یبوست، از دست دادن اشتها، کاهش وزن (نوع بد)، مشکلات عصبی و افسردگی منجر شود. بنابرین از دکتر خود بخواهید با یک آزمایش خون ساده پی ببرد که آیا شما نیاز به مصرف بیشتر دارید یا خیر.

۲. شما به مکمل آهن نیاز دارید

حدود ۴۰ درصد از آهن در غذاهای حیوانی موجود است که به راحتی توسط بدن جذب می شود. رژیم غذایی گیاهی فقط شامل نوع دیگری از آهن است که به آسانی جذب نمی شود، بنابراین اگر می خواهید به مقدار کافی آهن به بدنتان برسد نیاز به مصرف آهن بیشتر دارید. منابع خوب آهن گیاهی شامل حبوبات، دانه آفتابگردان و کشمش خشک و سبزیجات برگدار است . غذاهای سرشار از ویتامین C (مانند فلفل قرمز، مرکبات، و گل کلم) به جذب آهن کمک می کنند.

۳. دوستان و خانواده شما سوالات بسیاری را از شما درباره گیاه خواری خواهند پرسید.

مردم در مورد رژیم غذایی خود بسیار حساس هستند، به ویژه هنگامی که شما آنچه را که آنها همیشه بر آن باور دارند را به چالش بکشید. بهترین راه این است که دلیل گیاه خوار شدن خود را کامل شخصی کنید و بگوید که با دلایل شخصی گیاه خوار شده اید.

۴. شما باید منابع جدید پروتئین را پیدا کنید.

هر وعده غذایی باید شامل پروتئین باشد، پروتئین ها بلوک های ساختمان زندگی هستند، آنها به اسیدهای آمینه شکسته می شوند که رشد و ترمیم سلولی را بر عهده دارند. موسسه های پزشکی توصیه می کنند که بزرگسالان حداقل ۰.۸ گرم پروتئین در روز به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن دریافت کنند. بهترین منابع پروتئین گیاهی شامل سویا، عدس، لوبیا، کوینولا و … است.

۵. شما باید به فکر جایگزینی محصولات حیوانی باشید.

گوشت را با نان سفید ، ماکارونی، و دیگر مواد غذایی بسته بندی شده مخصوص رژیم غذایی گیاهخواری جایگزین کنید.

۶. به سویا زیاد سخت نگیرید.

به طور کلی، منتقدان در خطرات ناشی از سویا مبالغه می کنند. گرچه دانشمندان هنوز بر اثر سویا بر روی سرطان و سلامت قلب بحث می کنند، یک چیز مسلم است: مصرف بیش از حد غذاهای مبتنی بر سویا، مسلما بدتر از مصرف زیاد محصولات حیوانی است. جایگزین های گوشت اغلب با سدیم پر شده و دارای مقدار زیادی از مواد نگهدارنده هستند، بنابراین آن ها را با دقت انتخاب کنید.

۷. شما مجبور نیستید که یک بار برای همیشه گیاه خوار شوید.

اینگونه نیست که شما صبح از خواب بیدار شوید و تبدیل به یک گیاه خوار شوید. این یک کار طولانی است ،پس برای آن باید وقت صرف شود، در حالی که همزمان مصرف محصولات حیوانی را کاهش می دهید با اضافه کردن بیشترغذای گیاهی بهرژیم غذایی خود شروع کنید، به ویژه آن هایی که غیر ارگانیک هستند، و مهم تر از آن استفاده غذاهای تصفیه شده است.

۸. برچسب های مواد غذایی را با دقت بیشتری بخوانید.

اگرتصمیم شما در مورد گیاهخوار بودن جدی است، چک کردن برچسب مواد غذایی و تایید مواد تشکیل دهنده ی آن ضروری است. فقط به خاطر اینکه یک محصول غذایی غیر گیاهخواری است به این معنا نیست که مناسب برای یک رژیم گیاهی نیست، پروتئین شیر و کشک که از شیر آمده است در حال حاضر در بسیاری از غلات، نان و … وجود دارد. اگر هنوز سرگردانید از لیست منابع گروه مواد غذایی گیاهی کمک بگیرید.

۹. گیاه خوار شدن ممکن است باعث شود احساس شادی بیشتر داشته باشید.

تنها حیوانات از گیاه خوار شدن شما خوشحال نیستند. در مقایسه با رژیم های گیاه خواری، آنهایی که همه چیز خوار هستند اسید آراشیدونیک بیشتری دارند، که می تواند باعث تغییرات عصبی شود که به تاثیر منفی بر خلق و خوی دامن می زنند.

۱۰. مجبور نیستید رستوران مورد علاقه خود را کنار بگذارید.

گیاه خوار شدن در حال محبوب تر شدن است، بنابراین غذاهای مربوط به گیاهخواران در منو اکثر رستوران‌ها وجود دارد.حتی می توانید از خدمتکار خود بخواهید که از هیچ محصولات حیوانی استفاده نکند، حتی می توانید که به رستوران های مخصوص گیاه خواران بروید.

۱۱. لازم نیست پول بیشتر هزینه کنید.

گوشت یکی از مواد گران قیمت در فروشگاه های مواد غذایی است، به طوری که نخریدن گوشت باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های شما می شود.

۱۲. گیاهان ممکن است نیاز به کلسیم شما را پوشش دهند.

بزرگسالان بین سنین ۱۹ تا ۵۰ سال باید حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنند، اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف حداقل ۵۲۵ میلی گرم کلسیم در روز، خطر شکستگی استخوان با غیر گیاه خواران تفاوتی ندارد. کلید، خوردن انواع مواد غذایی به طور طبیعی غنی از کلسیم مانند کلم، بادام، سویا، انجیر و پرتقال و همچنین غذاهای غنی شده از کلسیم مانند غلات، حبوبات، شیر گیاهی و پنیر سویا ساخته شده با کلسیم سولفات است. سویا، سبزیجات و مواد غذایی غنی شده نیز سرشار از ویتامین Dهستند و کمک می کند که جذب کلسیم بدن بهتر شود.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan