توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

هرآنچه باید قبل از سفر به قبرس بدانید

معرفی قبرس- چرا باید به قبرس سفر کنیم؟

شاید اولین سوالی که به ذهن شما متبادر می شود این است چرا باید به قبرس سفر کنیم؟ تفاوت قبرس و ترکیه در چیست؟
قبرس سومین جزیره از نظر وسعت در دریای مدیترانه است که پایتخت آن شهر نیکوزیا (Nicosia) می باشد. جاذبه‌های توریستی بی‌نظیر قبرس سبب شده است تا هر سال 3 میلیون گردشگر به آن سفر کنند. جالب است بدانید که تعداد گردشگران ورودی از کل جمعیت قبرس بیشتر است و همین نکته برای سفر به قبرس "نگین مدیترانه" کافی است. 

اما تفاوت قبرس و ترکیه در چیست؟

این دو کشور به دلیل تاثیر نزدیکی جغرافیایی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. اما اگر دوست دارید تجربه حضور در زیباترین جزیره مدیترانه در اروپا را داشته باشید و فرهنگ ناب یونانی را از نزدیک لمس کنید تور قبرس گزینه مناسب سفر شما خواهد بود.
قبرس در مرز عبوری سه قاره اروپا،آسیا و افریقا قرار دارد و قبرس حدود یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است. نکاتی هستند که اطلاع از آن‌ها در سفر به قبرس کمک زیادی به ما می‌کند و سبب لذت بردن و راحتی بیشتر در سفر می‌شود. با فاینداتور همراه باشید تا با دانستنی‌های سفر به قبرس آشنا شوید. 
  

زبان رسمی کشور قبرس

در جنوب قبرس بیشتر مردم به زبان یونانی صحبت می‌کنند و در شمال آن زبان ترکی متداول‌تر است. در بخش‌هایی از قبرس نیز زبان انگلیسی نیز رواج زیادی دارد. بااین‌حال تنها دو زبان ترکی و یونانی به‌عنوان زبان رسمی کشور هستند. 


 
 ویزای قبرس چگونه است؟

ویزای توریستی قبرس به صورت یکبار ورود و حداکثر برای مدت دو هفته توسط سفارت این کشور صادر می‌شود. البته توجه داشته باشید قبرس پس از ورود به احادیه اروپا سعی در عضو شدن در پیمان شینگن را دارد. بنابراین صدور ویزای این کشور نسبت به سال های گذشته سخت تر شده اما برای کسانی که به دنبال دریافت ویزای شینگن هستند بسیار مناسب است. 

آدرس و ساعت کار سفارتخانه قبرس در ایران

سفارتخانه قبرس در تهران، تجریش، خیابان شهید کریمی (بوعلی سابق)، پلاک ۱۹۴ قرار دارد.
توجه داشته باشید اگر ویزای قبرس شمالی را داشته اید بهتراست قبل از سفر به قبرس جنوبی ویزای خود را تغییر دهید تا برای سفر به یونان و ایتالیا کمتر دچار مشکل شوید. همین طور اگر از طریق قبرس جنوبی وارد این کشور شده اید باید خروج شما از همان قبرس جنوبی انجام شود.

ساعات کاری سفارت:

روزهای یکشنبه الی پنجشنبه از هشت صبح تا سه و نیم بعد از ظهر

ساعات مراجعه جهت روادید و سایر خدمات کنسولی:

از 08:30 الی 09:30 صبح روزهای یکشنبه و چهارشنبه 

 شهرهای مهم قبرس، مهم ترین شهرهای توریستی قبرس کدامند؟

مهم‌ترین شهرهای قبرس عبارت‌اند از نیکوزیا (Nicosia) که بزرگ‌ترین شهر و پایتخت قبرس است. لیماسل (Limasol) بعد از نیکوزیا دومین شهر بزرگ قبرس است. پلترس (platres) شهرت سواحل آرامش‌بخش این شهر بندری در افسانه‌های قدیم نیز وجود داشته است. لارناکا (Larnaca) شهری قدیمی که پیاده‌روی در کوچه‌هایش لذت‌بخش است. پافوس (Paphos) شهری تاریخی که بناهای زیبا با معماری چشم‌نواز دارد. 

آب‌وهوای قبرس

آب‌وهوای قبرس مدیترانه‌ای و ملایم است. گاهی در تابستان هوا آفتابی و گرم می‌شود ولی وزش نسیم ملایم دریا این هوا را در سواحل دل‌چسب و رویایی می‌کند. در زمستان نیز در کوه‌ها بارش برف و در سایر مناطق اغلب باران می‌بارد. 

بهترین زمان سفر به قبرس

ماه‌های جون، جولای و اوت گرم‌ترین ماه‌های قبرس است. این زمان برای علاقه مندان ورزش‌های آبی و شنا بسیار مناسب است. در دو ماه بعد یعنی سپتامبر و اکتبر و نوامبر کم‌کم هوا رو به خنکی می‌رود و شب‌ها سرد می‌شود. گرفتن حمام آفتاب و تفریحات ساحلی در این دو ماه طرفداران زیادی دارد. در ماه‌های دسامبر و ژانویه و فوریه تورهای گردشگری دریایی رونق می‌گیرند بااینکه زمستان شده است اما لطافت هوا سبب جذب گردشگران می‌شود. در اواخر فوریه هوا بهاری می‌شود. ماه‌های مارس و آوریل و می هوا کم‌کم رو به گرمی می‌گذارد ولی هنوز شب‌ها خنک است. پیاده‌روی و گشت‌وگذار در طبیعت بی‌نظیر قبرس بهترین تفریح این زمان است. 

دیدنی‌های کشور قبرس

آکاماس پنینسولا (Akamas Peninsula)، مسجد سلیمیه، موزه قبرس، فاماگوستا (Famagusta)، کاروانسرای بیوک (Buyuk Han) 

واحد پول قبرس

از سال 2008 به بعد یورو واحد پول قبرس است به دلیل دو قسمتی بودن قبرس در بخش شمالی لیر ترکیه نیز رایج است. برای مسافرت یورو، لیر، پوند قدیمی قبرس، دلار امریکا اگر به همراه داشته باشید به‌راحتی می‌توانید آن را در بانک‌ها تبدیل کنید. 

حمل‌ونقل عمومی در قبرس

بیشتر مردم قبرس با دوچرخه در داخل شهر تردد می‌کنند. اتوبوس‌ در قبرس وجود ارزان‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل است. اتوبوس‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و کار نمی‌کنند. بعد از اتوبوس نوبت به تاکسی‌های قبرسی می‌رسد. در قبرس تاکسی‌ها به رنگ زرد هستند و مانند بقیه کشورها کرایه آن‌ها از اتوبوس نسبتاً گران‌تر است. در قبرس امکان کرایه اتومبیل نیز وجود دارد. از داشتن بیمه خودرو مطمئن شوید و سپس آن را کرایه کنید. 

معروف ترین سوغات قبرس کدامند؟

باکمی دقت متوجه خواهید شد که بهترین سوغات قبرس انواع خوراکی‌ها از قبیل روغن زیتون، شیرینی و قهوه است. همچنین انواع لوازم آرایش که در این کشور با آب گل رز صورتی تهیه می‌شوند و برای پوست بسیار مفید هستند. بهترین مراکز فروش سوغاتی در قبرس لیماسول و پافوس هستند. 

8 مراکز خرید قبرس، معروف ترین مراکز خرید تور قبرس کدامند؟

1. مرکز خرید بُرد واک قبرس- The Boardwalk at Towne Lake
2. مرکز خرید سایفر- Cyfair Town Center
3. فیر فیلد قبرس - Fairfield Town Center
4. بازار هاستون قبرس - Houston Premium Outlets
5. مرکز خرید ویلو چیس قبرس - Willowchase Shopping Center
6. مرکز خرید لیک لند قبرس- Lakeland Village Center
7. مرکز خرید ویلو بروک قبرس- Willowbrook Mall
8. مرکز خرید وینتگ پارک - Vintage Park

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan