توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

گشت و گذار به تایلند

پادشاهی تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن و همچنین پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر آن بانکوک است. کشور تایلند دارای ۵۱۴۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت می‌باشد که ۴٪ آن را آب تشکیل داده‌است.

تا سال ۱۹۳۹ نام رسمی این کشور «سیام» بود . از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نیز سیام خوانده می‌شد تا آن‌ که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می‌دهند، به معنی «آزادی» نیز هست.

همانطور که در نقشه زیر مشاهده می کنید تایلند در قلب جنوب شرق آسیا، در شمال خلیج تایلند و شرق دریای آندامان واقع شده است. همسایگان تایلند عبارتند از: میانمار ( برمه ) در غرب و شمال، لائوس در شمال و شمال شرق، کامبوج در جنوب شرق و مالزی در جنوب.

بانکوک، پوکت، پاتایا، چیانگ مای و ساموئی مراکز اصلی گردشگری و توریسم تایلند هستند.

نقشه تایلند نقشه تایلند

نوع حکومت تایلند، مشروطه سلطنتی، زبان رسمی این کشور تایلندی، واحد پول آن بات و مذهب اکثر مردم تایلند بودایی است. پیش شماره تلفن تایلند 0066 و زمان آن 7 ساعت جلوتر از زمان مبدا گرینویچ است.

تایلند درسال 1946 به عضویت سازمان ملل درآمد.

پرچم و نشان ملی تایلند

پرچم تایلند پرچم کشور تایلند از سه رنگ قرمز، سفید و آبی تشکیل شده که رنگ قرمز نماد ملت ، رنگ سفید نشان مذهب و رنگ آبی نماد حکومت سلطنتی است.
نشان ملی تایلند

نشان ملی تایلند نمایانگر گارودا ( Garuda ) که پرنده ای افسانه ای در اساطیر بودایی و هندو است می باشد. همچنین این نماد به عنوان سمبل خاندان سلطنتی نیز بکار می رود.

 آب و هوای تایلند

بطور کلی تایلند دارای یک آب و هوای گرمسیری و مرطوب است. شمال تایلند دارای 3 فصل متمایز است: گرم و خشک، بارانی و خنک می باشد. فصل گرم و خشک از مارس تا می ادامه دارد در این فصل متوسط درجه حرارت ۳۴ درجه سانتیگراد است و رطوبت هوا ۷۵٪ است. فصل بارانی از ژوئن تا اکتبر ادامه دارد و متوسط درجه حرارت  ۲۹ درجه سانتیگراد و میزان رطوبت  ۸۷٪ است. فصل خنک از نوامبر تا فوریه‌ است و درجه حرارت بین ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان است.

در فصل باران های موسمی، در بانکوک معمولا باران زیادی در ماه های آگوست و سپتامبر می بارد و در اکتبر به بیشترین حد خود رسیده و سیلاب هایی نیز در شهر جاری می شوند.

نواحی جنوبی تایلند تنها دارای 2 فصل خشک و بارانی هستند. در ساحل غربی بارندگی ها و طوفانهای شدید از آپریل تا اکتبر است درحالیکه در ساحل شرقی بیشترین بارندگی ها بین سپتامبر و دسامبر می باشد.

تاریخ تایلند

کشور بودایی تایلند که قرن ها با نام سیام Siam شناخته می شد، شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده است. تایلند کنونی به سال ۱۲۳۸ ایجاد شده و برخلاف کشورهای منطقه، هیچگاه مستعمره و تحت سلطه قدرت های اروپایی نبوده است. کلمه تای Thai به معنی آزادی است و تایلند یعنی سرزمین آزادی.
قرن ها پیش، مردمی از جنوب چین به تدریج به سوخوتای (تایلند کنونی) مهاجرت کرده و به تدریج در مناطق حاصلخیز کناره رودی در جنوب چین ساکن شدند. در اوایل قرن ۱۴، تایلندی ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کرده و در اواسط این قرن نیز آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند که پیدایش زبان، فرهنگ و معماری این کشور هم متعلق به همین دوره است.

فرهنگ مردم تایلند

مردم تایلند تقریبا همیشه و در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند، به همین دلیل تایلند را به اسم سرزمین لبخند نیز می شناسند. مردم تایلند بسیار میهمان نواز، صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود زیرا تایلندی ها سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای آنها به شمار می روند بنابراین نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار داد. فیل ها نیز دارای جایگاه بالایی هستند و مردم تایلند رابطه ای نزدیک با این حیوانات دارند.

پادشاه در نزد مردم از بالاترین جایگاه برخوردار است و از شما بعنوان مهمان انتظار میرود که به پادشاه احترام بگذارید. سکه ها و اسکناسهای تایلند منقش به تصاویر پادشاه را نباید لگد مال و کثیف کرد و گذاشتن کف پا بر روی سکه ای که روی زمین افتاده بی احترامی بزرگیست. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی نیز گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و بدون کفش وارد این آثار باستانی شوند.

تایلند کشور بودایی است که در آن تصاویر بودا مقدس شمرده می شوند.  مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل شود.

در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد رنگ روز دوشنبه است و از آنجایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده است، رنگ زرد رنگ سلطنتی نیز می باشد و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است. رنگ روزهای دیگر هفته عبارتند از: شنبه ارغوانی، یکشنبه قرمز، سه شنبه صورتی، چهارشنبه سبز، پنجشنبه نارنجی و جمعه آبی.
 

جشن ها و تعطیلات رسمی تایلند

کم پیش می آید که در بانکوک باشید و جشن یا فستیوالی به مناسبتی برگزار نباشد! تایلند در طول سال، شاهد چندین جشن زیبا به مناسبت های مختلف است که بعضی از آنها نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند. تایلندی ها از آنجا که علاقه زیادی به جشن و شادی دارند، از هر فرصتی حتی کریسمس، برای برگزاری جشن های ملی استفاده می کنند به طوری که سال نو را در تایلند سه بار جشن می گیرند: سال نو میلادی در ژانویه، سال نو چینی در فوریه و سال نو تایلندی در آپریل. بیشتر جشن ها ملی نیز در فصل خنک که بین ماه های نوامبر تا فوریه است، برگزار می شوند.

اول ژانویه: روز آغاز سال نو
۶ آپریل: روز یادبود پادشاه رامای اول
۱۵-۱۳ آپریل:‌ جشن سال نو تایلندی - جشن آب
ماه می: مراسم سلطنتی کاشت، آغاز رسمی فصل کاشت در تایلند
اول می: روز جهانی کارگر
پنجم می: روز تاجگذاری
اول جولای: روز نیمه سال
۱۲ آگوست: روز تولد ملکه، روز مادر
۲۳ اکتبر: سالمرگ رامای پنجم
۵ دسامبر: روز تولد پادشاه، روز ملی، روز پدر
۱۰ دسامبر: روز قانونگذاری - تبدیل حکوت تایلند به سلطنت مشروطه
۳۱ دسامبر: شب سال نو

همچنین جشن ماه نیز که از مجبوبترین جشنهای تایلندی هاست، هر سال در روز ماه کامل از دوازدهمین ماه تقویم قمری تایلند برگزار می شود که معمولا در تقویم میلادی معادل با یکی از روزهای ماه نوامبر است.

برای سفر به تایلند با شماره 09333007065 یا در تلگرام پیام بدهید

و برای دیدن پکیج های مسافرتی به قسمت خدمات مسافرتی یا تورهای خارجی مراجعه فرمائید. باتشکر - گلابچی

سفارت تایلند در تهران

آدرس: خیابان بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال، پلاک 4 
تلفن: 77537708 - 77531433  (21 98+) 
فکس: 77532022 (21 98+) 
پست الکترونیکی: info(at)thaiembassy-tehran.orgg 
وب سایت: www.thaiembassy-tehran.org

سفارت تایلند در تهران

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک

Embassy Address: 215 Sukhumvit Road,
Sukhumvit Soi 49 (Soi Klang),
Khlong Tan Nuea, Watthana,
Bangkok 10110

Tel: (0066) 23900871-3

Fax: (0066) 23900867

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan