توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

چارلز پانزی

با جستجوی کوتاه در اینترنت خیلی راحت می‌توانید به مطالب بسیار متنوع و زیادی در رابطه با چارلز پانزی دست پیدا کنید که همه و همه در رابطه با کارهای خلافی که وی در آمریکا و کانادا انجام و نهایتاً منجر زندانی شدن وی برای مدت‌های زیادی شده است. به عبارتی به برداشتی دست پیدا می‌کنید که همگی نشان از بدنام و خلاف‌کار بودن وی دارد.

 

اما کاری که وی در حقیقت به درستی انجام داد تبلیغ و ترفیع شرکت خودش از طریق تبلیغ و ترفیع خودش بود. به عبارتی وی در عین انجام دادن کارهای خلاف متنوعی که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌کنم، اولین کسی بود که از تکنیک جا انداختن یک شرکت و کسب‌وکار بزرگ از طریق معرفی و تبلیغ یک شخصیت استفاده کرد. تکنیکی که از آن به بعد توسط مدیران عامل بسیار زیادی مورد تقلید قرارگرفته است.

 

در اصل چارلز پانزی به‌ظاهر یک بازرگان اهل ایالات‌متحده آمریکا بود. اما وی دراصل مجری یک سیستم کلاه‌برداری بود که به نام خود وی شهرت یافت. او با اخذ پول از مردم و ادعای سرمایه‌گذاری آن و قول بازپرداخت سود 50% در عرض 45 روز و همچنین سود 100% در طی 90 روز، از آنها برای پرداخت سودی ناچیز به خود آنها استفاده می‌کرد و بدین طریق با اغوای هرچه بیشتر دیگران، منابع مالی بسیاری جذب نمود که قسمتی از آن صرف بازپرداخت بهره به دیگران می‌شد و قسمت اعظم آن از سیستم خارج و به‌حساب شخصی وی سرازیر می‌شد.

وی از این طریق در عرض یک سال به چنان ثروت هنگفتی دست‌یافت که قادر به نگهداری و سر و سامان دادن به اسکناس‌های حاصل از آن نبود. آنگونه که هر شخصی که از دفتر کار وی بازدید می‌کرد، می‌گفت انگار در یک شعبه بانک گردباد آمده و پول به‌صورت بی‌حساب‌وکتاب در تمام اطراف دفتر ریخته بود.

 

شاید پانزی در ابتدا قصد داشت درنهایت تمامی پول‌های سرمایه‌گذاران در شرکت خودش را باز پس دهد، اما شیوه بازاریابی وی که بر اساس سبک زندگی مبتنی مصرف بی‌حدوحساب و آشکارا بود، چنان سرمایه بی‌حدوحصری برای وی ایجاد کرد که درنهایت کنترل همه‌چیز را از دست داد، بطوریکه گفته می‌شود وی در کمتر از یک سال در آن سال به سرمایه‌ای بیش از 20 میلیون دلار دست‌یافت.

 

البته ناگفته نماند که طرح و نقشه‌ای که وی در آن زمان از آن استفاده کرد، اکنون در سراسر دنیا غیرقانونی تلقی می‌شود، مگر اینکه توسط دولت مرکزی ایالات‌متحده آمریکا مورداستفاده قرار بگیرد. ولی وی همچنان به‌عنوان مبدع شیوه تبلیغ و ترفیع یک کسب‌وکار از طریق تبلیغ و ترفیع خودش می‌باشد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan