توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

زیباترین شهرهای کمتر شناخته شده اروپا

بلژیک به عنوان یک کشور، دارای شکلات‌های باور نکردنی و سیب‌زمینی‌های سرخ شده‌ی بسیار خوشمزه‌ای است. به همین خاطر است که این مکان را برای گذراندن بیشتر ایام تعطیلات خود انتخاب می‌کنیم. با اینحال، بروکسل توسط همسایه‌ی خود یعنی آمستردام ،تحت الشعاع قرار گرفته است و این شهر به جای یک مرکز گردشگری زیبا به عنوان مرکز تجاری برای اتحادیه‌ی اروپا شناخته شده است. اما اجازه ندهید جلوه‌ی بروکراتیک این شهر شما را فریب دهد . بروکسل شهری است که به تجارت معروف است اما دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز هست .یک مسیر انحرافی از طریق نقاشی‌های سورئال در موزه مگریت و یا نمایشگاه اختصاص یافته به تین تین(Tintin) و اسمورف(Smurfs) در the Centre Belge de la Bande Dessinée قلب سر‌زنده و دمدمی بروکسلی‌ها را نشان می‌دهد. معماری هنر نو(Art Nouveau) نیز از طریق خیابان‌های آن حکم‌فرماست.همچنین علاقه‌مندان به این شهر می‌دانند که روزهای کاری نرخ هتل‌ها بالا بوده و در آخر هفته ها معمولا نرخ و هزینه‌ی هتل ها پایین‌تر خواهد بود .

چسکی کروملوف، جمهوری چک:

چسکی کروملوف، جمهوری چک

نمای کلی از برج قلعه نشان می‌دهد که یونسکو شهرستان قرون وسطی چسکی کروملوف را در۴ آگوست سال ۲۰۰۸ محافظت کرده است . شهری را در جمهوری چک نام ببرید که توسط رودخانه‌ی ولدآوا تقسیم شده و با سایت‌های یونسکو متصل شده است؟ اگر شهر پراگ را حدس زده‌اید، جواب شما می تواند درست باشد . اما اگر حدس شما این شهر کوچک در بوهمی جنوبی است باز هم درست فکر کرده‌اید . در برخی از جهات،این شهر از لحاظ مینیاتوری تقریبا شبیه پراگ بوده ، دارای سنگ فرش‌های زیبایی است . این شهر همچنین از معماری سبک باروک بهره می‌برد . چسکی کروملوف با قلعه‌های زیبایش مشهور شده است . برخی از ۳۰۰ ساختمان این شهر دارای وضعیت حفاظتی هستند، بدین معنی که در طی قرن‌ها دچار تغییرات بزرگ نشده‌اند .هنرمند و ساکن سابق این شهر یعنی اگون شیله یک موزه در این‌ شهر دارد که نشان‌دهنده‌ی نقاشی اکسپرسیونیستی زنده‌‌ی اوست .

رن، فرانسه:

rennes-france رن، فرانسه

معمولا بیشتر افراد زمانی که بخواهند به فرانسه سفر کنند ، اولین شهری که انتخاب می‌کنند شهر پاریس است . سپس شهرهای جنوبی فرانسه همچون نیس و کن انتخاب می‌شود ممکن است شهر رن در صفحه‌ی دوم انتخاب یک شخص قرار بگیرد .این موضوع کمی ناراحت کننده است زیرا شهر رن پایتخت منطقه‌ی بریتینی بوده و مانند همسایگانش جالب و جذاب است . اگر در خیابان‌های این شهر قدم بزنید ،می‌توانید روح و حس بریتینی را در آن بیابید . این شهر یک سرزمین سلتیکی است که استقلال خود را به خوبی حفظ کرده است . خود شهر ترکیب بسیار زیبایی از خانه‌های چوبی و ساختمان‌های مجلل پارلمان است . اما چیزی که بیشتر از همه در این شهر شما را جذب خواهد کرد مواد غذایی و خوردنی‌های آن است . اولین مورد کره‌ای به نام آکا (Akaa)  است که دارای طعم بی‌نظیری است ، البته غذاهای فرانسوی به طور کلی مزه‌ی بسیار خوبی دارند . سپس غذای محلی به نام کرپ (crepe) در این شهر وجود دارد که از خمیر تشکیل شده و درون آن معمولا از مواد شیرین پر می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل و یا دسر مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت فروشگا‌ههای مواد غذایی در این شهر قرار گرفته است که محصولات محلی معمولی ، نان ، پنیر و برخی مواد دیگر در آن به فروش می‌رسد .

کاردیف، ولز:

cardiff-wales کاردیف، ولز

به خاطر وجود شخصیت‌های بزرگ شهرهایی همچون لندن، ادینبرگ و دوبلین بیشتر از این شهر گردشگران را به خود جذب می‌کنند . برای مدت زمان طولانی ، کاردیف دارای یک تاریخ منحصر به فردی که بتواند با برج ساعت بیگ بن رقابت کند نبوده است . در عوض ، این شهر دارای فریبندگی و جذابیت‌های خاص خود است که می‌تواند توریست‌ها را به خود جلب کند . یکی از این جذابیت‌ها ، محل اسکله است که نقطه‌ی آغازین برای مسیر Wales Coast می‌باشد . مورد دیگر وجود قلعه‌ی کاردیف است که نشان‌دهنده ی غنای تاریخی این منطقه است و ساخت آن به زمان رومیان می‌رسد . در سال ۲۰۰۴ ، کاردیف درهای ساختمان تاریخی خود Wales Millennium Center را باز کرد . صفحات مس اکسیده شده و تخته سنگ جمع آوری شده از معادن سنگ محلی، به این ساختمان شکلی شبیه عرشه‌ی کشتی بخشیده است .

کراکوف، لهستان:

krakow-poland کراکوف، لهستان

در طول شب‌های زمستان، ماه از سمت قلعه‌ی Wawel در کراکوف بیرون می‌آید . گم شدن در مناظر غم‌انگیز تاریخی مرتبط با جنگ جهانی دوم در این شهر همانند اردوگاه‌های کار اجباری و کارخانه اسکار شیندلر بسیار آسان است.اما اگر تنها بر روی این موارد تمرکز کنیم ، تاریخ غنی این شهر را که به عصر سنگ(عصر حجر) نیز می‌رسد نادیده گرفته‌ایم و این دور از انصاف است . عصر طلایی کراکوف در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۵۰۰ به خوبی در قلعه‌ی Wawel دیده می‌شود وبا نقاشی‌های لئوناردو داوینچی تکمیل می‌گردد.کلیسای جامع سلطنتی و میدان بازار اصلی در این شهر ، مسافران را به یاد regal heritage در لهستان می‌اندازد.برای اینکه بتوانید از جاذبه‌های گردشگری این شهر لذت ببرید بهتر است در طول بازار کریسمس به آن سفر کنید که کل میدان با چراغ‌های زیبا تزیین می‌شود . هر زمان از سال نیز، رستوران‌های کراکوف در حال درست کردن غذاهای محلی مانند کالباس ،دونات با مربا و pierogis هستند .

کپنهاگ، دانمارک:

copenhagen-denmark کپنهاگ، دانمارک

در حالیکه بیشتر نژادها متعلق به نواحی آفتابی جنوب اروپا هستند ، این منطقه یک نقطه‌ی سرد محسوب می‌شود . شهر هانس کریستین اندرسن(نویسنده معروف دانمارکی) دارای بازیگران زیادی است و تنها برای خیابان‌های مارپیچی‌اش ، کاخ سلطنتی rococo و موزه‌ی استادان و بازیگران قدیمی مشهور نیست . در هر گوشه‌ای از این شهر شیرینی‌های کره‌ای به فروش می‌رسد . اگر می‌خواهید از سفر به این شهر لذت ببرید بهتر است در روزهای طولانی تابستان به این شهر سفر کنید . اما اگر می‌خواهید نرخ هتل پایین و اندک باشد بهتر است فصل پاییز و یا زمستان را برای سفر انتخاب کنید.

والنسیا، اسپانیا:

valencia-spain والنسیا، اسپانیا

بیشتر سفرهایی که به اسپانیا انجام می‌شود دارای مسیر یکسانی هستند. بیشتر افراد مادرید و یا بارسلونا را به خاطر فرهنگ غنی‌شان انتخاب می‌کنند و یا دور سواحل کاستا دل سل می‌گردند. هیچ چیز اشتباهی در مورد این تصمیم وجود ندارد اما مطمئننا همه‌ی مسافران دوست دارند به این ناحیه‌ی آفتابی که یک شهر ساحلی است نیز سفر کنند . این شهر به عنوان زادگاه پله شناخته شده است که وجود ظرف‌های گرم برنج، غذاهای دریایی و گوشت در آن می‌تواند با باربکیوی آمریکایی‌ها به خوبی رقابت کند. والنسیا دارای تاریخ غنی است . کلیسای جامع والنسیا دارای سه درب ورودی متفاوت است .یکی از بهترین دلایل برای سفر به این شهر وجود فستیوال‌ها و مراسم مذهبی بسیار زیباست .

ریکیاویک، ایسلند:

reykjavik-iceland ریکیاویک، ایسلند

نمای کلی شهر نشان‌دهنده‌ی کلیسای Hallgrimskirkja است . جاذبه‌های طبیعی این شهر سالانه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. اما اما حومه شهر با شگفتی‌های زمین شناسی آن بیشتر در کانون توجه افراد قرار می‌گیردو این پایتخت کوچک بیشتر از یک استراحتگاه بین شهری خواهد بود . در حالی‌که بیشتر افراد دوست دارند زمان خود را به بازدید از چشمه‌های آبگرم معدنی، یخچال‌های طبیعی و آبشار‌ها بگذارنند ،اما بازدید از مناطقی که نشان دهنده‌ی معماری و تمدن زیبای این شهر هستند، بسیار با ارزش خواهد بود . بر روی اسکله، سالن کنسرت هارپا( Harpa) خودنمائی می‌کند. یک ساختار لانه زنبوری با تغییر چراغ‌های رنگی،به نظر می‌رسد که تقلیدی از رنگ مردد یک کوه یخی باشد . یکی دیگر از ساختارهای زیبا در این شهر ،کلیسای Hallgrimskirkja است که مثال زیبایی از معماری اکسپرسیونیستی سال ۱۹۴۰ می‌باشد . اما یکی از مواردی که این شهر را متمایز می‌کند وجود صحنه‌های موسیقی به روز در آن است . برای چنین کشور کوچکی ، ایسلند تعداد زیادی از نوازندگان و فرم هنری خود را در طول سال در باشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف در سراسر کشور ، عمدتا در پایتخت، ایجاد می‌کند.

لیسبون، پرتغال:

lisbon-portugal لیسبون، پرتغال

نبود محبوبیت این شهر برای افرادی که از آن دیدن کرده‌اند ، حتما گیج کننده خواهد بود . سالیانه توریست‌های زیادی از شهرهای کشورهایی همچون فرانسه، ایتالیا و اسپانیا دیدن می‌کنند ولی حاضر نیستند به این شهر کوچک در پرتغال سری بزنند . آیا این موضوع می‌تواند به خاطر شناخته نشدن پرتغال باشد ؟هر دلیلی که داشته باشد مهم نیست زیرا هوادارن و طرفداران لیسبون دوست دارند این شهر کوچک و زیبا را برای خود نگه دارند . آب‌راه‌های پیچ در پیچ،پشت‌بام های terra-cotta و واگن برقی کوچک می‌تواند با شهرهای بزرگ رقابت کند. این شهر پر از تپه می‌تواند پاهای شما را کمی آزار دهد اما هرگز تماشای این تپه‌ها را از دست ندهید . یکی از جنبه‌های گردشگری مهم در این شهر وجود یک آسانسور تاریخی در آن است که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است . اگر نتوانستید با پرتغالی‌ها ارتباط برقرار کنید بهتر است این عبارت را یاد بگیرید “Eu não falo Português , mas eu adoro Lisboa” ( یعنی: من پرتغالی بلد نیستم ولی عاشق لیسبون هستم) . در این‌صورت به هر جایی که بروید می‌توانید دوستان زیادی برای خود پیدا کنید.

منبع: آلامتو 

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan