توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

درباره شهر شیکاگو آمریکا

۲۰ واقعیت جالب درباره شهر شیکاگو آمریکا

۱- نام شهر شیکاگو (Chicago) از زبان یک قبیله سرخ پوست به نام آنگونکوئینی گرفته شده است. در زبان آن‌ها Chicagou یا Shikaakwa به معنای مزرعه پیاز و یا سیر وحشی می‌باشد.

۲- شیکاگو اقامتگاه قبیله سرخ پوست پوتاواتومی بود که در سال ۱۸۳۳ به‌عنوان یک شهرک سفید پوست تأسیس شد و ۴ سال بعد که جمعیت‌اش به ۴۱۷۰ نفر رسید به شهر تبدیل شد. با رسیدن راه آهن به این شهر رشد انفجار گونه آن آغاز شد و در سال ۱۸۷۰ جمعیت آن به ۳۰۰ هزار نفر رسید.

۳- شیکاگو سومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا و از مراکز عمده مالی، حمل و نقل و فرهنگی این کشور است. این شهر تأثیر زیادی در آموزش، سرگرمی و سیاست کشور دارد.

۴- متروی شیکاگو از قدیمی‌ترین متروهای جهان است که در سال ۱۸۹۲ افتتاح شد و هم اکنون با ۸ خط و ۱۴۵ ایستگاه، بیشتر بخش‌های شهر را به هم متصل کرده است.

۵- موزه فیلد در شیکاگو دارای کامل‌ترین اسکلت دایناسور تیراناسور رکس در جهان است. این دایناسور «سو» نام دارد. تی رکس یا تیرانوزوروس قدرتمندترین گوشتخوار بوده و مشهور به سلطان دایناسورها است.

دایناسور تیراناسور رکس

۶- رودخانه شیکاگو به عقب جریان دارد. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تصمیم گرفته شد این رودخانه به جای ریختن در دریاچه میشیگان، به سمت رودخانه می‌سی‌سی‌پی جاری شود و بنابراین مسیر حرکت این رودخانه برعکس شد.

۷- مردم شیکاگو نمی‌توانند در برابر آلوده کردن رودخانه شهرشان مقاومت کنند! در روز سنت پاتریک، اتحادیه لوله‌کش‌ها این رودخانه را به رنگ سبز روشن ایرلندی در می‌آورند و تابستان هر سال نیز در مراسم المپیک اسپشیال، یک جشن جمع آوری کمک و اعانه بر پا می‌شود و هزاران اردک پلاستیکی برای رقابت به آب این رودخانه انداخته می‌شوند.

۸- در سال ۱۹۱۷ میلادی، دو نویسنده به نام‌های بل هچ و ماکسول بودنهیم به یک مناظره دعوت شدند که کوتاه‌ترین مناظره در تاریخ لقب گرفت. موضوع مناظره این بود: کسانی که در مناظره‌های ادبی شرکت می‌کنند، ابله هستند! ابتدا بل هچ در مقابل یک سالن مملو از جمعیت گفت: تائید می‌شود. بودنهیم هم به جایگاه مخصوص رفت و چند بار روی میز زد و گفت: تو بردی.

۹- در سال ۱۹۲۷ میلادی، آل کاپون قاچاقچی مشروبات الکلی، ۶۰ میلیون دلار از فروش غیرقانونی مشروبات الکی به جیب زد. آل کاپون مشهورترین گانگستر تاریخ آمریکا بود که به نمادی از نقض قانون تبدیل شده بود و سردمدار جرائم سازمان یافته در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به شمار می‌رفت.

آل کاپون

۱۰- شهر شیکاگو حتی قبل از شروع فعالیت آل کاپون یک شهر جرم خیز بود. در سال ۱۹۱۸ میلادی، بیش از ۱۰۰ خدمتکار به جرم مسموم کردن مشتریانی که علاقه‌ای به انعام دادن نداشتند، دستگیر شدند.

۱۱- تمام شهر شیکاگو در دهه ۱۸۵۰ به‌طور هیدرولیکی ۱ تا ۲ متر بالا برده شد تا مشکل زهکشی در این شهر رفع شود.

۱۲- دانشمند و فیزییدان مشهوری به نام انریکو فرمی که پارادوکس فرمی را مطرح کرد، اولین راکتور شکافت هسته‌ای پایدار را در زیر زمین فوتبال دانشگاه شیکاگو برپا کرد.

۱۳- ساخت آسمان خراش‌ها برای اولین بار در شهر شیکاگو آغاز شد و این شهر خانه آسمان خراش‌ها است. این شهر هم اکنون ۴ ساختمان از بلندترین ساختمان‌های کشور آمریکا را در خود جای داده است.

۱۴- برج ویلیس که قبلاً برج سیرز نامیده می‌شد در سال ۱۹۷۳ ساخته شد. این برج با ۵۲۷ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان آمریکا و سومین برج بلند جهان است و نماد شهر شیکاگو به شمار می‌رود. در هر سال بیش از ۱ میلیون نفر از این برج دیدن می‌کنند.

برج ویلیس در شهر شیکاگو

۱۵- بازسازی این شهر پس از آتش سوزی عظیم ۱۸۷۱ بسیار سریع و افسانه‌ای بود. قلوه سنگ‌ها و خاکسترها به دریاچه ریخته شدند تا محله جدیدی ساخته شود.

۱۶- وقتی آنتون فاشنتوانگر باواریایی (ایالتی در آلمان) نتوانست مردم بازدیدکننده از یک نمایشگاه را به خوردن سوسیس‌های تولیدی خود متقاعد کند، سوسیس‌ها را داخل یک نوع نان سرو کرد و همین کار باعث تولد ساندویچ هات‌داگ شد.

۱۷- در سال ۱۹۷۳ دستشویی‌های پولی در این شهر ممنوع شدند.

۱۸- مراقب پارک کردن خودرو در شهر باد خیز شیکاگو باشید. خانم جنیفر فیتزجرالد ماشین خود را به مدت چند سال در فرودگاه بین‌المللی اُهر گذاشته بود که مشمول ۶۷۸ برگ جریمه به مبلغ ۱۰۵ هزار دلار شد.

۱۹- شهر شیکاگو حدود ۴۲ کیلومتر ساحل عمومی دارد که برای فراغت مردم از گرمای تابستان تدارک دیده شده است.

شهر شیکاگو

۲۰- در سال ۱۹۰۲ یک فیل به نام آلیس در باغ وحش پارک لینکلن بیمار شد و نگهبان باغ وحش به این فیل نوشیدنی الکلی داد تا به او کمک کند اما این کار به الکلی شدن آلیس منجر شد.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan