توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

بهترین مکان‌ها برای بازدید در صربستان

1.نیس(NIS):

جاهای دیدنی صربستان نیس-nis

شهر پرجنب و جوش نیس(سومین شهر بزرگ صربستان) یک نقطه مفید بین بلگراد و صوفیه یا اسکوپیه است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرها در اروپا و بالکان است و تاریخ آن به سال 279 قبل از میلاد می‌رسد. کنستانتین کبیر ، بنیانگذار قسطنطنیه، در این شهر به دنیا آمده است. بنای یادبود او را می‌توانید در مرکز شهر پیدا کنید. همچنین در مرکز شهر قلعه‌های مرتبط با قرن هجدهم قرار دارد که توسط ترک‌ها ساخته شده است. برج جمجمه یک بنای مخوف اما منحصر به فرد است که از جمجمه صرب‌هایی که توسط عثمانی‌هاسر بریده شده اند ساخته شده است. در جنوب شرقی این شهر Niška Banja قرار داردکه یک چشمه آبگرم محبوب در میان افراد محسوب می‌شود. این چشمه به خاطر آبگرمی مشهور شده است که خاصیت درمانی دارد و بیشتر افراد معتقدند می‌تواند روماتیسم را درمان کند.

2.شهر شیطان(Devil’s Town):

جاهای دیدنی صربستان شهر شیطان-Devils-Town

فرسایش مسئول ایجاد یکی از ساختارهای سنگی شگفت انگیز به نام شهر شیطان در صربستان است که نام خود را از شکل‌های عجیب و غریب سنگ‌هایش گرفته است. افسانه‌های محلی می‌گوید که این سنگ‌ها اعضای مهمانی عروسی هستند که توسط شیطان به سنگ تبدیل شده اند. این مکان در جنوبی ترین قسمت صربستان واقعی شده است و از بیش از 200 ساختار سنگی منحصر به فرد تشکیل شده است که در سرتاسر دو دره زیبا بر روی دامنه کوه‌های رادان در جنوب صربستان پراکنده شده است. ستون‌های موجود در آن حال پیشرفت است. آن‌ها فرو می‌ریزند و دوباره تشکیل می‌شوند.

3.پارک ملی Kopaonik:

جاهای دیدنی صربستان پارک ملی Kopaonik

Kopaonik بلندترین کوه در صربستان است و در سال 1981 به پارک ملی تبدیل شد. این پارک ناهموار است و منظره بسیار زیبایی دارد. همچنین میزبان فعالیت‌های اسکی است و می‌تواند در یک ساعت بیش از 32000 اسکی باز را در خود جای دهد. برف از نوامبر تا می در آن وجود دارد. در تابستان بهترین مکان برای پیاده روی و کوهنوردی است وآرایه زیبایی از گیاهان و جانوران در آن دیده می‌شود. کوه‌های موجود در این ناحیه برای ثروت معدنی همچون طلا، نقره، آهن و روی شناخته شده و مشهور است. این پارک همچنین دارای ساختارهای سنگی منحصر به فردی است که هر کدام از آن‌ها نام‌هایی همچون چشمه‌های آبگرم، آبفشان و آبشار را به خود اختصاص داده اند.

4.پریزرن(Prizren):

جاهای دیدنی صربستان پریزرن-prizren

پریزرن ممکن است پایتخت صربستان قرون وسطی در یک زمان خاص بوده باشد اما امروزه بخشی از کوزوو با مقامات منتخب خود است. هر چند صربستان آن را به عنوان یک استان جداگانه نمی‌پذیرد و معتقد است به صورت غیر قانونی جدا شده است اما در این ناحیه صرب‌ها در اقلیت هستند. بهترین جاذبه‌ای که در این ناحیه وجود دارد قلعه پریزرن است که از دوره عثمانی‌ها به یادگار مانده است. این شهر برای پیاده روی عالی است و هر چیزی که نیاز داشته باشید در کنار یکدیگر قرار دارد. کلیساهای متعددی را می‌توان در مرکز شهر پیدا کرد. کلیسای Our Lady of Ljovis بسیار قابل توجه است زیرا نمونه ای از معماری صربی‌ها در دوران قرون وسطی است.

5.پارک ملی Derdap:

جاهای دیدنی صربستان پارک ملی Derdap-derdap_national_park

چین ممکن است Three Gorges خود را داشته باشد اما پارک ملی Derdap چهار دره دارد که در طول 115 کیلومتر گسترش یافته است. یکی از این دره‌ها به نام Gospodin vit، یکی از عمیق‌ترین رودخانه‌ها در جهان را داراست. این دره‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و دره درداپ را به وجود می‌اورند. این دره‌ها همچنین با عنوان دروازه آهن نیز شناخته شده و مشهورند زیرا این ناحیه ورودی جنوبی به کوه‌های کارپات است. این پارک در رودخانه دانوب در نزدیکی قلعه Golubac واقع شده است.

پارک ملی درداپ میزبان گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و یکی از پربازدیدترین نقاط در صربستان محسوب می‌شود.

6.صومعه Studenica:

جاهای دیدنی صربستان صومعه Studenica

صومعه Studenica در صربستان مرکزی واقع شده و عجایب و زیبایی‌های زیادی دارد. این صومعه متعلق به قرن دوازدهم است و به خاطر نقاشی و سایر دکوراسیون مزین که می‌توانید در ان پیدا کنید مشهور و شناخته شده است. این موضوع باعث شده است که این صومعه به عنوان یکی از ثروتمندترین صومعه‌ها در صربستان مشهور باشد و مادر تمامی صومعه‌های ارتدوکس محسوب می‌شود. استفان نمانجا، کسی که صربستان و صومعه را بنیانگذاری کرده است در این مکان مدفون است.

7.زلاتیبور( Zlatibor):

جاهای دیدنی صربستان زلاتیبور-zlatibor

زلاتیبور یک مقصد توریستی محبوب در کوه‌های غربی صربستان است. این منطقه با امکاناتی تجهیز شده است که باعث خوشحالی و شادی مسافران و گردشگران می‌شود. اسکی در زمستان و پیاده روی و کوهنوردی در تابستان از جمله مواردی است که در این ناحیه وجود دارد. منطقه اسکی در تورنیک بلندترین کوه در زلاتیبور قرار دارد و می‌تواند در هر ساعت میزبان 5400 اسکی باز باشد. این منطقه زیبایی‌های خاص خود را دارد و در آن روستای تاریخی عجیب و جالب وجود دراد. کلیسای چوبی قدیمی و یک موزه در فضای باز از جاذبه‌های اصلی آن محسوب می‌شود. بعد از یک روز گشت و گذار در این ناحیه می‌توانید از غذایی به نام Zlatiborian prsuta لذت ببرید.

8.نووی ساد:

جاهای دیدنی صربستان نووی ساد-novi_sad

نووی ساد یک شهرستان زیبا در کنار رودخانه دانوب است و میزبان بهترین سواحل می‌باشد. بر اساس استانداردهای اروپایی این شهر یکی از جوان ترین شهرها ( در اواخر قرن هفدهم ساخته شده است) محسوب می‌شود و دومین شهر بزرگ صربستان است. شاید بتوان گفت این شهر بیشتر به خاطر فستیوال‌های موسیقی سالانه که در Petrovaradin( قلعه ای که هرگز فتح نشده است) برگزار می‌شود مشهور و شناخته شده است. ساختمان‌های قابل توجه شامل تالار قدیمی شهر ( در مرکز میدان اصلی)، Dvorac Dundjerski( قلعه قدیمی محافظت شده) و کلیسای سنت جرج بزرگ است.

9.‎سوبوتیکا‎:

سوبوتیکا-Subotica

‎سوبوتیکا‎ ‎پنجمین شهر بزرگ صربستان ، یکی ‏از‎ ‎بهترین مکان‌ها برای بازدید در صربستان‎ ‎است. این شهر بیشترین ‏جمعیت کاتولیک را دارد. یکی از بهترین موارد در این شهر ، تالاری است که در اوایل سال 1900 ‏ساخته شده است. اما این شهر به خاطر ساختمان‌های قدیمی اش همچون کلیسای جامع سنت ‏ترازا مشهور است. این کلیسا نیز در سال 1797 ساخته شده است. کافه‌ها در اطراف میدان مرکزی ‏شهر، میزبان تالار شهر و فواره آبی آن است و بهترین مکان برای استراحت کردن و خرید از‎ ‎Buvljak( ‎یکی از بزرگترین بازارهای فروش اجناس ارزان قیمت) می‌باشد‎.

10.‎بلگراد‎:

بلگراد-Belgrade

‎بلگراد‎ ‎پایتخت صربستان و بزرگترین شهر آن، ‏همیشه به اندازه امروز زیبا و دوست داشتنی نبوده است. این شهر در محل تلاقی رودخانه دانوب و ‏ساوا واقع شده و گذشته بدی داشته است. این شهر در 115 جنگ حضور داشته است و 44 بار ‏توسط دشمنان به‎ ‎آتش‎ ‎کشیده شده است. امروزه این شهر ‏صلح آمیزتر از هر جای دیگری است و میزبان رویدادهای مختلفی همچون موسیقی، فیلم و ‏فستیوال‌هاست. قلعه بلگراد یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی با موزه‌ها و کلیساهاست. این شهر ‏همچنین بهترین مکان برای دیدن رودخانه ها و خود شهر است. موزه‌های برتر شامل موزه ملی با ‏بیش از 400000نمایشگاه و نیز موزه نیکولا تسلاست که هزاران وسیله شخصی مخترعان و اسناد ‏در آن نگهداری می‌شود‎.

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan