توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و اصناف وابسته

اگر به شیراز سفر دارید این رستورانها را بروید!

هفت خوان

bc93995e0254421ea66f56a72906028f

خیلی‌ها می‌گویند نمی‌توانید یک سفر خوب به شیراز داشته باشید بدون اینکه هفت خوان رفته باشید. رستوران هفت خوان نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال اسمش را از شاهنامه گرفته و رستوران پر زرق و برق و بزرگی است. ۵ رستوران مختلف و دو کافی‌شاپ دارد و هر طبقه‌اش مختص رستوران به خصوصی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید که کباب خور است، چه گیاهخوار باشید، عاشق غذاهای دریایی باشید یا نه دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده می‌شود. رستوران هفت خوان جدا از اینها رستوران ملل و دو کافی شاپ هم دارد، همیشه موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی‌ای دارد، کارکنانش هم خوش برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به خصوص دروازه قرآن دارد، ولی چیزی که بیش از حد ممکن است آزارتان دهد، قیمت بالای غذاهای هفت خوان است. خوب می‌خورید و همه چیز تکمیل است ولی خوب هم باید خرج کنید. ولی هر غذا را می‌شود دونفری خورد که به جیب‌تان هم فشار نیاید. آنهایی که هفت خوان رفته‌اند معتقدند بهترین دمپخت را باید در هفت خوان خورد، هرچند ته چین، فسنجان، هورماهی و کباب بره‌اش هم باب طبع خیلی‌هاست و کیفیت سوپ قارچ و سوپ گوجه و پیتزای آن مورد تایید است.

رستوران صوفی

%d8%b5%d9%88%d9%81%db%8c

صوفی، یکی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است. رستوران صوفی هرچند فست فود و پاستا هم دارد ولی در صوفی انتخاب بیشتری‌ها کباب است، به علاوه اینکه می‌گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد، گذشته از آن اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. کباب ماستی لاری و شیشلیک برای ناهار و فیله استیک و مرغ سوخاری برای شام می‌تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس صوفی: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

رستوران شرزه

2016-08-01

قدیمی‌ترین و شناخته‌شده ترین رستوران شیراز که نزدیک هتل زندیه هم هست، شرزه است. گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل  می‌کنید و بعد در شرزه دلی از عزا درآورید، هرچند نباید دیر برسید که ممکن است غذا بهتان نرسد. رستوران شرزه هم رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای که در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش باعث می‌شود آدم با خودش بگوید یک بار که هزاربار نمی‌شود. بهترین کباب کوبیده شیراز را باید در شرزه خورد. کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از غذاهایی است که رستوران بروها کیفیتش را در شرزه تایید کرده‌اند. همچنین نباید از خیر کشک  بادمجان و سالاد شیرازی آن گذشت.

آدرس شرزه: خیابان زند،خیابان مسجد وکیل

رستوران حمام وکیل

%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%85_%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84

نمی‌شود سفر رفت و دیزی بر بدن نزد، حالا شما می‌گویید نه، ولی انگار سفر چیزی کم دارد، آن هم اگر دیزی در جایی مثل حمام وکیل خورده شود. غذایتان را در یک جای تاریخی و روی تخت می‌خورید و صدای فواره و موسیقی زنده همه چیز را دلنشین‌تر می‌کند، جایی که گذشتگان در آن حمام میکردند و حالا به مکانی تبدیل شده که صدای قاشق و چنگال و رفت و آمد مهمانان صدای غالبش است. قیمت‌ها در رستوران حمام وکیل با توجه به کیفیت غذاها معقول است و بعد از صرف غذا پشیمانی به سراغتان نمی‌آید. رسم خوردن کلم پلو با مرغ در رستوران  حمام وکیل هم پابرجاست، جدا از آن کباب‌هایش هم معقول است. می‌شود چای را هم همانجا خورد و بعد از چند دقیقه رفع خستگی دوباره در دل شهر بود.

آدرس رستوران حمام وکیل: خیابان طالقانی، مجموعه زندیه، حمام وکیل

فست فود ۱۱۰

110

در هر سفری ناگزیز از خوردن فست فود هستیم و شیراز هم با وجود رستوران‌های بی‌شمارش از این قاعده مستثنی نیست. می‌گویند سفر به شیراز بدون خوردن کباب ترکی ۱۱۰ کامل نمی‌شود. ده بیست سال است که پیتزا-همبرگر ۱۱۰ کباب ترکی فرد اعلی دست مشتری می‌دهد، کم نمی‌گذارد و مهمتر از همه قیمت‌هایش منصفانه است. جدا از کباب ترکی، در اینجا همبرگر با سس قرمز مخصوص هم باب طبع خیلی‌هاست  و می‌توان امیدوار بود که همبرگر بخورید و بوی گوشت آن آزارتان ندهد.

آدرس پیتزا همبرگر ۱۱۰: خیابان انوری ، مقابل اهلی

فست فود زاور

سردر فست فود زاور نوشته، “پیتزای واقعی” و خیلی‌ها معتقدند این نوشته عین حقیقت است. پیتزاهای زاور در تنورهای سنگی درست می‌شود و نان پیتزا نازک است و همه مواد به اندازه روی نان ریخته شده. پیتزا فیلت و مارگاریتا و سالامی زاور به دل خیلی‌ها نشسته و آنهایی که غذاهای تند را دوست دارند معتقدند در اینجا باید پیتزای جالاپینو خورد. جدا از اینها سیب زمینی داغ و زیادی هم دارد و مهمتر اینکه به جیبت هم فشار نمی‌آید.

آدرس فست فود زاور: قصرالدشت، نبش کوچه ۵۹

پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی مکانی برای فعالان صنعت گردشگری و مدیران کارآمد می باشد، جایی که به شما کاربران گرامی اطلاع رسانی شود در بخش های هتلداری، ایرانگردی، جهانگردی، مدیریت و صنایع وابسته از جمله آشپزی، قنادی و مهارت های زندگی که شما را یاری دهد.
پایگاه اینترنتی توسعه گردشگری ایرانگردی و جهانگردی که متعلق به گروه مهرشادگلابچی می باشد برای یاری دانشجویان گردشگری و هتلداری و اصناف وابسته در بخش تحقیقات دانشجویی دانشجویان این مرز و بوم را یاری می دهد، از جمله خدمات دیگری که این گروه ارائه می دهد طراحی وب سایت برای ارگان ها، شرکت های دولتی و خصوصی می باشد و پشتیبانی سایت، محتوا سازی، سئو، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات اینترنتی، کمپین تبلیغاتی از فعالیت های این مجموعه می باشد.
Designed By Erfan Powered by Bayan